Video Robotar som kör hoj

Shimonu

Sporthojsnörd
Gick med
26 Aug 2013
Ort
Linköping
Hoj
Z1000SX -18
Den var ju avancerad. Kunde sitta på hojen och köra rakt, bra imponerande. Gasa och växla gjorde den också. Wow.
 

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Rosvik
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Det där är lika logiskt som att bygga en robbot som knullar ens tjej så man själv inte behöver göra det!
 

moddlaren

Guest
Tja vad skall hoj tillverkarna göra då? Sporthojsåkarna fis kör ju så att HD folket framstår som rena huliganer i gämförelse o när en r1 är 20 år o bara gjort slut på 2-3 omgångar däck, det säljs ju inga nya så antagligen är detta i ren desperation från yamaha och troligen är inovativen Honda i närheten av detta dom med..
 

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Rosvik
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Tja vad skall hoj tillverkarna göra då? Sporthojsåkarna fis kör ju så att HD folket framstår som rena huliganer i gämförelse o när en r1 är 20 år o bara gjort slut på 2-3 omgångar däck, det säljs ju inga nya så antagligen är detta i ren desperation från yamaha och troligen är inovativen Honda i närheten av detta dom med..

Men varför ? vad är vitsen? Det är ju som jag skrev tidigare lika efterblivet att bygga självkörande hojar som att bygga robotar som tar över övriga nöjen. Som tex påsättning av frugan.
 

Storfot

Torque of The Devil
Gick med
11 Oct 2009
Ort
Wall-Entuna
Hoj
TL1000R
Men varför ? vad är vitsen? Det är ju som jag skrev tidigare lika efterblivet att bygga självkörande hojar som att bygga robotar som tar över övriga nöjen. Som tex påsättning av frugan.

Dildo finns ju redan? :va
Men det kanske är praktiskt som bud?
Eller kunna välja att ta ett järn hos någon, så kör roboten hem en sen. :tummenupp
 

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Rosvik
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Dildo finns ju redan? :va
Men det kanske är praktiskt som bud?
Eller kunna välja att ta ett järn hos någon, så kör roboten hem en sen. :tummenupp

Men alltså mc är ju ett nöje. Vill man supa tar man taxi hem. Påsättning är också ett nöje. Och dildo ett alternativ för kvinnor. Vad är nöjet med en robot som kan köra hoj? Ska man sitta och titta när den åker omkring? Nä fyfan den där filmen gav mig illamående och jag finner inget med den där iden som är vettigt. Det är bara efterblivet och jag vill kräkas.
 

TheWetell

Ride to the limit!
Gick med
19 Aug 2014
Ort
Södertälje
Hoj
Yamaha R6 - 06
Men alltså mc är ju ett nöje. Vill man supa tar man taxi hem. Påsättning är också ett nöje. Och dildo ett alternativ för kvinnor. Vad är nöjet med en robot som kan köra hoj? Ska man sitta och titta när den åker omkring? Nä fyfan den där filmen gav mig illamående och jag finner inget med den där iden som är vettigt. Det är bara efterblivet och jag vill kräkas.

Jag håller med om att åka hoj är en njutning som inte ska bytas ut mot en robot. Men jag tror att Yamaha vill visa framsteg, vad som kan göras genom att använda en hoj med robotar. För att programmera och bygga en robot som kan åka själv är inte lätt att göra. Men som sagt så tror jag att Yamaha vill vissa vad som är möjligt.

Off-topic: Det vore trevligt att byta ut JL99 mot en robot, ingen skulle märka skillnad ;)
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Kanske som mc-bud om inte drones tar över först.

Sen vore det lite kul om de kunde bygga en självkörande mc istället. Programmera den efter Rossi och placera vid valfri bana för "provkörning"... Bara hålla i för glatta livet och försöka lära sig nåt
 

Storfot

Torque of The Devil
Gick med
11 Oct 2009
Ort
Wall-Entuna
Hoj
TL1000R
Men alltså mc är ju ett nöje. Vill man supa tar man taxi hem. Påsättning är också ett nöje. Och dildo ett alternativ för kvinnor. Vad är nöjet med en robot som kan köra hoj? Ska man sitta och titta när den åker omkring? Nä fyfan den där filmen gav mig illamående och jag finner inget med den där iden som är vettigt. Det är bara efterblivet och jag vill kräkas.

Du missade nog mittenraden. MC-bud skulle väl vara ett alternativ.
 

Allramified

Medlem
Gick med
25 Jul 2015
Ort
Gränna
Hoj
SFV4S, D675
Jag tror MC'n bara var ett verktyg för att demonstrera avancerad robotteknik snarare än att fokus låg på själva MC'n i sig och dess framtida hanterande.

Eftersom jag sysslar med en form av robotteknik själv till vardags, så tyckte jag det var coolt :tummenupp
 
Last edited:

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Det där är lika logiskt som att bygga en robbot som knullar ens tjej så man själv inte behöver göra det!

"Problemet" efter ett tag skulle bli att tjejen vill att man drar ut och åker hoj helt plötsligt.. iom att hon själv vill spendera lite kvalitetstid med roboten.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top