8 NOV Gran Premio Motul de la Comunitat Valenciana

ztellan

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2007
Ort
Hemma
Hoj
Mmmmm
Marc = livvakt !!!!!

Vem gör inte allt för att vinna ett race i sitt hemland !?!?!

Vet inte om jag är sugen på säsong 2016 med pakter likt Robinsson.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Vilka foliehattar vissa här är.

Det var ett grymt race, trist att MM inte vann racet och att Rossi inte vann mästerskapet. Ruskigt grym körning av alla 4. Jag tror inte att det hade spelat någon roll ifall Rossi hade fått kvala normalt, han hade inte kraft att ta sig till pallen.
Helt korrekt. Rossi var inte bättre än fyra idag oavsett hur mycket folie man har i sin hatt eller inte.
 

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
Kunde inte sagt det bättre själv. Rossi hade inte hängt med topp 3 oavsett!

Galna kommentarer här på SH om MM oavsett vad man tycker om honom!
Själv hoppas jag att MM och Pedrosa krigar om titeln om exakt ett år!

Inte hängt med topp fyra? VR startade 26:a och blev 4:a.. Du vet att Rossi har vunnit ett antal race och brukar bara stark i race?
Självklart får man tycka vad man vill om andras kommentarer men tycker att era om foliehattar osv är lika galna..

JL kanske hade blivit pressad/stressad av det faktum av att ha VR nära sig om han inte fått den bestraffningen.
Nu var det som det var med det, men tycker du inte det var det minsta konstigt att MM ligger precis i bakhjulet på JL typ större delen av racet utan ett enda försök till attack? Men så fort DP kommer så tar han i för kung och fosterland..

Vi får alla tolka racet olika men att förolämpa varandra osv är väl inte nödvändigt? (Skriver sista meningen generellt till alla).
 

Kryckan

Twintorsk!
Gick med
19 Nov 2007
Ort
Ljusdal
Hoj
KTM SD990
Dock så måste man ha i åtanke att Rossi fick jobba helt vansinnigt hårt för att avancera till fjärdeplatsen. Hade han istället kunnat lägga den energin på att hänga med i toppen så kanske det hade sett annorlunda ut, vad vet jag - det får vi heller aldrig veta..

Lite bitter eftersmak ändå, men 2016 blir jävligt spännande!
 

Kimbo

Kraschmaestro
Gick med
10 Jul 2008
Ort
diket
Hoj
ducduc
Grymt kört av både Jlo och Rossi. :tummenupp

Hade riktigt svårt att sitta ner och titta på racet. :kär

Strulade MotoGP.com för någon annan? Tappade feeden några gånger...
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Jag kan ge mig fan på att vale kommer att komma tillbaka nästa år, 37 år ung och hungrigare än någonsin så härmed avslutar jag motogp-säsongen 2015, väl mött 2016:tummenupp

FORZA VALE#46
 

Smagatusk

Guest
MM skyddade ju JL väldigt väl iallafall... Inte en enda attack och när DP kom så var han ute med klorna direkt.. :mad::gråta
Påminde om amerikansk fotboll när laget skyddar bollinnehavaren som springer för en touchdown. :D

Nåja... Grattis MM och JL till titeln.
 

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Tycker du? Du får gärna utveckla för Rossi tappade mark hela tiden från att han tog sig upp på fjärdeplatsen. Hur menar du att han minsann skulle ha piskat hondaförarna om han hade fått kvala normalt? Och den när blev det pinsamt att tycks olika? Är det något du inte klarar av att läsa så kanske du bör logga ut?

Det var nog lite taktik Richard. Han hade ju aningen svårt att köra ikapp de 10sek och de bästa han kunde göra var att hålla sig vid liv och hålla kolla bakåt, är det fel menar du? Tror du inte att han hade hängt på från en topp 4 start? Jag är heltövertygad och jag tror inte någon annan kunde göra det bättre än vad Rossi gjorde idag.

Jag tycker det är synd att mm är så passiv jämfört med tidigare race och som nämnts. Hur kunde han svara så bra på Dani men inte Lorenzo? Dani va ju trots allt snabbast de sista.. Vi lär aldrig få veta det ändå oavsett materialval av hatten. :)
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Ptjaa, om vi ska vara seriösa så...
- Snabbaste föraren 2015 vann Mästerskapet 2015 på egna meriter. Bara att lyfta på hatten och artigt gratulera JLo :)
- VR gör ännu en i raden av magiska uppkörningar. Mer fanns inte att göra. Men vad hade han tempo till? Det kommer vi inte att få veta. Till skillnad från många tror jag visst #46 kan vara med nästa säsong, med alla nya förutsättningar.
- Pedrosa blir intressant nästa år. Hans attack på MM var kämpaglöd, synd att den inte lyckades och att han fick chansen att attackera JLo det sista varvet.
- MM. En slät figur idag. Undantaget var svaret på Pedrosas omkörningsförsök.

Ungefär så. Spännande tester väntar nu, få se vad Smith och PEsp gillar fabriksyammorna 2015 :)
 
Last edited:

jowe

Medlem
Gick med
16 Jun 2007
Ort
Trångsund
Hoj
Tuono V4R RTIB-Edition -12
Dom suger!!!!! Iefterhand kan jag titta med 720p men live funkar knappt 360.. o detta race var värst av alla. Fick stitta med surfplattan för att få någolunda sebart. :gnissla:gnissla:gnissla
Grymt kört av både Jlo och Rossi. :tummenupp

Hade riktigt svårt att sitta ner och titta på racet. :kär

Strulade MotoGP.com för någon annan? Tappade feeden några gånger...
 

Smagatusk

Guest
Tycker du? Du får gärna utveckla för Rossi tappade mark hela tiden från att han tog sig upp på fjärdeplatsen. Hur menar du att han minsann skulle ha piskat hondaförarna om han hade fått kvala normalt? Och den när blev det pinsamt att tycks olika? Är det något du inte klarar av att läsa så kanske du bör logga ut?
På Rossi teamskylt stod det BRK. Det kanske betyder att han ska ta det lugnt för att han inte skulle kunna köra ikapp Pedrosa.

Helt omöjligt att säga hur det hade sett ut om hade fått kvala som alla andra.
 

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Ptjaa, om vi ska vara seriös så...
- Snabbaste föraren 2015 vann Mästerskapet 2015 på egna meriter. Bara att lyfta på hatten och artigt gratulera JLo :)
- VR gör ännu en i raden av magiska uppkörningar. Mer fanns inte att göra. Men vad hade han tempo till? Det kommer vi inte att få veta. Till skillnad från många tror jag visst #46 kan vara med nästa säsong, med alla nya förutsättningar.
- Pedrosa blir intressant nästa år. Hans attack på MM var kämpaglöd, synd att den inte lyckades och att han fick chansen att attackera JLo det sista varvet.
- MM. En slät figur idag. Undantaget var svaret på Pedrosas omkörningsförsök.

Ungefär så. Spännande tester väntar nu, få se vad Smith och PEsp gillar fabriksyammorna 2015 :)

Helt underbart att Dani är så med nu, tänk 4-6 st som kämpar om 1platsen 2016, underbart :fyllisar

Byta däck på käringas bil och fira farsdag! Åh va fin uppkörning Rossi! Fortfarande min GUD! :) Tjaaaa
 
Last edited:

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Grattis Lorenzo.

Vetefan om MM verkligen hade fart att attackera.

Alternativt för de som vill leta förklaringar: Mtp att MM fått en del skit på slutet så kanske det har satt sig en liten synaps i hjärnan på honom som gjorde att han instinktivt "höll igen" något från de värsta attackerna idag, speciellt då också iom att han inte hade något med titelstriden att göra.
 

cidair

Yama Kawa Nörd
Gick med
14 Mar 2015
Ort
Kullavik
Hoj
Z1300DFI, GPZ1100B2, Z1100R, R1M, RD350, SR500, ZRX1200S, ZRX1200R
JL = fantastisk körning! Inte ett fel!
VR = magisk uppkörning. Helt fantastisk säsong!
DP = supersnygg körning!
MM = ............................
AI = frisk fläkt!
 

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
Ptjaa, om vi ska vara seriös så...
- Snabbaste föraren 2015 vann Mästerskapet 2015 på egna meriter. Bara att lyfta på hatten och artigt gratulera JLo :)
- VR gör ännu en i raden av magiska uppkörningar. Mer fanns inte att göra. Men vad hade han tempo till? Det kommer vi inte att få veta. Till skillnad från många tror jag visst #46 kan vara med nästa säsong, med alla nya förutsättningar.
- Pedrosa blir intressant nästa år. Hans attack på MM var kämpaglöd, synd att den inte lyckades och att han fick chansen att attackera JLo det sista varvet.
- MM. En slät figur idag. Undantaget var svaret på Pedrosas omkörningsförsök.

Ungefär så. Spännande tester väntar nu, få se vad Smith och PEsp gillar fabriksyammorna 2015 :)


:tummenupp
Rossi behöver en fiende för att utmana och det har han nu verkligen. 2016 kommer att bli episk!:)
 

Kimbo

Kraschmaestro
Gick med
10 Jul 2008
Ort
diket
Hoj
ducduc
Dom suger!!!!! Iefterhand kan jag titta med 720p men live funkar knappt 360.. o detta race var värst av alla. Fick stitta med surfplattan för att få någolunda sebart. :gnissla:gnissla:gnissla

Hmm okej.. måste säga att det har fungerat klockers hela säsongen förutom en gång tidigare då det var något mindre fel, men det här race:t tappade jag den 4-5 gg och jag missade starten!! :huvet
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Tycker du? Du får gärna utveckla för Rossi tappade mark hela tiden från att han tog sig upp på fjärdeplatsen. Hur menar du att han minsann skulle ha piskat hondaförarna om han hade fått kvala normalt? Och den när blev det pinsamt att tycks olika? Är det något du inte klarar av att läsa så kanske du bör logga ut?

10sek låg VR efter när han tog fjärde. Har du sett någon de senaste åren ta det på täten i bra förhållanden?
Han visste att det inte var upp till han längre och en krasch pga att försöka komma ikapp är meningslöst.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top