Video Tragisk dödsolycka, vem är vållande?

McQueen

Ny medlem
Gick med
11 Nov 2013
Ort
USA
Hoj
Triumph Bonneville
På ett ögonblick blir en enkel manöver slutet för den här stackars föraren. Men vems fel tycker ni det är? Förarens eget? Lastbilschaufförens? Fotgängarnas? De larmande passagerarna på lastbilstaket? Någon annans? Hade kunnat hända där du bor?

:(

http://www.liveleak.com/view?i=13f_1433623283
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Ankan..? Är det du? Har du bytt nick?


"No related videos" sade LiveLeak när eländet var över.
Man får glädjas åt det lilla.
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Ser det ut som att föraren halkar (delvis) pga vattnet?
 

Jimmy

Guest
Rätt vidrig skit du lägger upp. Vart vill du komma med detta?
 

RandomDude

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Street Triple R -13
Omkörning och framhjulslåsning på vattnet för föraren så det var ju hans eget fel. Men man kan ju undra varför lastbilen sprutade ut vattnet och om det kanske innehöll något mer som är extra halt.
 

stylengrace-fzx

here i come
Gick med
7 Oct 2008
Ort
gbg
Hoj
1991 yamaha fzx + XJR 1300 99 + piaggio ciao
Fel o fel. Ibland slutar bara ett händelseförlopp olyckligt. Var väl bådas fel. Det kan diskuteras i oändlighet. Men tråkigt andå för scooter föraren. Jag gillar dock liveleak själv. Man får respekt för åkandet :)
 

taliz

Neighbourhood terrorist
Gick med
24 May 2006
Ort
Hemma
Hoj
Monstruös ER6
Oflyt helt enkelt. Flera saker som leder till det.
1. En långsamtgående lastbil = omkörning.
2. Folk som går ut mitt i vägen samtidigt som han kör om = bromsning.
3. Vatten/något halt på vägen = omkullkörning.
4. Hamnar under lastbilshjul = gonatt.
 

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Avesta
Hoj
BMW 850 GSA Triumph T100 Bonneville
Självklart förarens egna fel, det kunde lika gärna ha hänt i regn, man behöver inte köra så fort i trånga och trafikerade områden.
 

Vrak2005

Z800
Gick med
22 Mar 2005
Ort
Kungälv
Hoj
Z800 -14
Rätt vidrig skit du lägger upp. Vart vill du komma med detta?

Det finns nog en del här på SH som sett mycket otrevliga händelser och mår dåligt av att se filmer där folk råkar illa ut. Kan vara värt att tänka på när man lägger upp filmer och bilder.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Ingens fel.

För om jag slår mig på tummen är det knappast någons fel.

För övrigt lite löjligt att lägga upp en sådan film och försöka få det till en frågeställning, vad är du ute efter egentligen?
 

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Ort
Halland
Hoj
YZF-R1
En tragisk olycka där ingen är vållande, bara de där "små" detaljerna........som när de läggs ihop slutar i en katastrof.





Men.................Ankan1 - Det är närmast kompanistryk på att lägga ut en sån jävla osmaklig bild, jag blir fan förbannad på riktigt. Dessa bilder tas av idioter som lägger ut dem för beskådan på obskyra sidor för att folk som inte är friska i huvét ska se dem som någon typ av UNDERHÅLLNING ! - Hade man kunnat igga någon på den här sidan så hade jag iggat dig. Så jävla lågt av dig...........riktigt, riktigt jävla lågt.
 

Bowin

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2015
Ort
Urshult
Hoj
2012 Kawasaki Z750R
En tragisk olycka där ingen är vållande, bara de där "små" detaljerna........som när de läggs ihop slutar i en katastrof.





Men.................Ankan1 - Det är närmast kompanistryk på att lägga ut en sån jävla osmaklig bild, jag blir fan förbannad på riktigt. Dessa bilder tas av idioter som lägger ut dem för beskådan på obskyra sidor för att folk som inte är friska i huvét ska se dem som någon typ av UNDERHÅLLNING ! - Hade man kunnat igga någon på den här sidan så hade jag iggat dig. Så jävla lågt av dig...........riktigt, riktigt jävla lågt.
Exakt samma bild visades när jag gick riskettan i våras. Personligen tycker jag nog att det är ganska bra att man får se sånt som nybliven mc åkare. Man får sig en rejäl tankeställare och tänker mer på att köra säkert än att vara ball ute på vägarna.
 

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Ort
Halland
Hoj
YZF-R1
Exakt samma bild visades när jag gick riskettan i våras. Personligen tycker jag nog att det är ganska bra att man får se sånt som nybliven mc åkare. Man får sig en rejäl tankeställare och tänker mer på att köra säkert än att vara ball ute på vägarna.

Kan hålla med på ett sätt. Men det ändrar inte min åsikt att dessa bilder läggs ut i "underhållningssyfte" på internets mörka bakgator.
 

AndreasC

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2009
Ort
Göteborg
Hoj
R1 (-03), 690 Enduro (-14)
Det gäller att man är på humör för att palla den typen av bilder, om man någonsin är det. Så de ska döljas bakom NSFW-tagg (eller dyl.) med förklarande text. Låt folk få göra valet.
 

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Trelleborg
Hoj
Honda Pan European
Avskräckande bilder är just avskräckande. Kanske det räddar livet på någon som tar det lite lugnare efter att ha sett resultatet av en olycka.
 

VFRippe

Medlem
Gick med
26 Sep 2005
Ort
Cambridge, UK
Hoj
CBR600RR -10, Fazer 800 -13
Sen är vi några som har vänner som har försvunnit på liknande sätt och det är ju inte så att vi vill se liknande situationer utan någon liten förvarning. Är jag blödig, ja jag kanske är det.

Filmen får man ju faktiskt välja om man vill kolla på, så det är inte mycket att säga, jag avstod. Men bilden som sedan kommer i tråden är inget som jag vill få rätt upp i nyllet bara.
 

Boost 3

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Nov 2007
Ort
kramfors
Hoj
KTM sm990
Jag kör lugnare och säkrare sedan jag börjat kolla in alla äckliga filmer o bilder som läggs ut så jag är bara tacksam för bilder rätt upp i fäjjan.
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
En olycka orsakas sällan av en isolerad händelse, i normalfallet är det en kedja av händelser som leder fram till olyckan. Det kan börja med att man är lite trött en morgon, så man blir sen till jobbet, och äter en sämre frukost för att det går fortare, på jobbet har man inte rätt fokus och hamnar i bråk med chefen, osv osv, och när man väl sätter sig på hojen så är man lite trött, lite ofokuserad och missar den där grushögen/potthålet, vänstersvängande bilen osv som man självklart hade sett en förmiddag när man är pigg och glad istället. Dagligen inleder man mängder med såna händelsekedjor, som hinner avbrytas innan det går snett, utan att man ens hinner bli medveten om det.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top