Och sen då, Stefan?

Status
Ej öppen för fler svar.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Nja, om de som kommer nu får rösträtt i riksdagsval kan vi ge upp direkt.

Kan ju tycka att de som redan har rösträtt inte direkt tar sitt ansvar sedan tidigare...

Metallpampen har fullt upp med att ursäkt sina fåntrattar till ministrar. #romsån #wallström (SvD)

Därtill behöver Frankrike militär hjälp. -JAS vrålar vissa alliansare i falsett. (SvD)
Daeshterroristerna når framgång efter framgång. (all over media)
Sverige formligen dyker i hållbarhetsskalan.(affärsvärlden)
Immigranter tycker att taket över huvudet är dåligt och bandbredden på wifi saknas. (Sundsvall, Lima mfl)
Tiggare camperar i Malmö stadshus medan uteliggare intagit trappan till Helsingborgs.(hd.se)
Polisen är så få så att kontroll av vem som egentligen är vem slukar resurser så att mängdbrotten inbrott,misshandel stöld mfl inte innebär någon åtgärd (polisen Malmös presstalesman)
Sjukvården är för länge sedan i kris...

Bra dag på jobbet Stefan?

När ska såren få chansen att läka?

Och slutsa be för Paris. De har nog av religion redan.


Hannover hotat, matchen stoppad. Detta incitament för öppenhet och tolerans.

Visst är det bra med det öppna samhället. Där folk inte kan (äldre) eller vågar gå ut?

Hej värt det!

Den enda momentana ljudpunkten i tillvaron för Stefan (sett ur betraktarens synvinkel) är försvarsministern. Men han blir väl snart avsatt då han liksom sin tidigare föregångare glänste sin statschef...

Sjöstedt fick i alla fall en enkel till skamvrån. Dagens höjdpunkt
 
Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Vad har Sjöstedt ställt till med?
Vänsterpartiets ledare Jonas Sjöstedt gav Folkpartiets dito Jan Björklund en känga via twitter angående partiets planer på namnbyte. Men Björklund var inte sen att parera.
Det hela började med att Jonas Sjöstedt lade upp följande tweet angående FP:s partistyrelses vilja att byta namn till Liberalerna:
”Först förstörde Jan Björklund den svenska skolan, nu vill han byta namn på hela partiet för att sopa igen spåren.”
Strax efter kontrade Björklund lika syrligt:
”‘byta namn för att sopa igen spåren’? Förknippar nog det beteendet mer med ditt parti än med mitt.”
 

Smagatusk

Guest
Vänsterpartiets ledare Jonas Sjöstedt gav Folkpartiets dito Jan Björklund en känga via twitter angående partiets planer på namnbyte. Men Björklund var inte sen att parera.
Det hela började med att Jonas Sjöstedt lade upp följande tweet angående FP:s partistyrelses vilja att byta namn till Liberalerna:
”Först förstörde Jan Björklund den svenska skolan, nu vill han byta namn på hela partiet för att sopa igen spåren.”
Strax efter kontrade Björklund lika syrligt:
”‘byta namn för att sopa igen spåren’? Förknippar nog det beteendet mer med ditt parti än med mitt.”

Känner du igen Sjöstedt i hans sätt nu jämfört med när du jobbade med honom?

Jag har så svårt för hans flin när han debatterar.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Känner du igen Sjöstedt i hans sätt nu jämfört med när du jobbade med honom?

Jag har så svårt för hans flin när han debatterar.

Både och faktiskt, men han han har blivit fan så mycket mera raffinerad med tiden.

Då handlade det mesta om Föreningen nej till EU, eller vad den hette, men om ingen petade i honom ett mynt i den debatten var han faktiskt som folk, jag och han varvade ett gammalt Ebba Grön band medan vi monterade elhissar i dörrarna på den gamla 7100 hytten vi tillverkade.

Han jobbade bra, smet inte undan arbete som annat vänsterpatrask jag har jobbat med, och verkade faktiskt förstå att gick det bra för Volvo så fick vi behålla jobben, aktieägarna blev glada och Sverige tjänade pengar.
Han var givetvis med i facket, men inte aktiv på något sätt vad jag minns, det var däremot hans extremvänster-polare.

Jag förstår att han var ett lämpligt partiledarämne, med en förmåga till ett stoiskt lugn även när andra skulle ha gått i taket, men även en förmåga att spela oerhört upprörd och förnärmad när det förväntas av honom, exakta motpolen till tidigare partiledare som lätt kunde retas upp så dom gjorde bort sig totalt.

Han är slug och illistig, han har kikat in på jobbet någon gång och hälsat, men vi är inte facebookvänner, och det är mig lika främmande att rösta på honom som för honom att rösta på mig.

- - - Updated - - -

Jag tycker han är lika behaglig som X-Art porr jämfört med hans företrädare.

Jag är lessen, men den jämförelsen gick mig förbi, och nej, jag tänker inte googla det...
 

NoBrakes

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2014
Ort
Trollhättan
Hoj
Kawasaki zx10r 2005
Svenskar är idioter!

Min bestämda åsikt är att vi låter kvinnor och barn få tut. Sen skickar vi tillbaka dessa unga starka killar att kämpa mot is! Så gjorde vi med finnarna under andra världskriget.
Varför flytta enorm flyktingström och is hit till Europa jo för att destabilisera Europa så fn kan införa en världsregering!
Läs om agenda 2030 på Peter krabbe blogg vad som väntar om 15 år
 
Last edited:

NoBrakes

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2014
Ort
Trollhättan
Hoj
Kawasaki zx10r 2005
Frågan är vad 7-klövern ställt till med!?

Vad är det Sverige skrivit på med FN!?
Vid ett första anblick låter agenda 2030 som en dröm och trevlig framtid!
Men om man går in i detalj så är det en världsregering utan insyn för oss vanliga människor! Klimatkontroll! Polisstat!
Religion blir förbjudet att kritisera!
Inga gränser och i slutändan en 80% minskning av jordens befolkning!
 
Last edited:

NoBrakes

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2014
Ort
Trollhättan
Hoj
Kawasaki zx10r 2005
Varför får vi folket inte veta något om agenda 2030! Varför berättar inte politiker och media om det som väntar!?

När folket sover är det ingen som kommer motsätta sig detta!
 
Last edited:

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Det där är det nog bara invånarna i mellanöstern själva som kan åstadkomma, men det kan man ju bara glömma att de kommer göra. En gång i tiden så bildades världens första civilisationer i mellanöstern. Alltså första gången i jordens historia som större grupper människor gick ihop och bildade ett samhälle tillsammans. Det var för omkring 5000 år sedan och sedan dess har det bara gått utför.
Ja, så då återstår alltså massmord med atombomber.. kan inte hjälpa att jag tycker det känns lite.. fel.
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
https://www.youtube.com/watch?v=XXUZjyZVj6s

Daesh främsta vapen är att lura oss att tro att de är mycket starkare än vad de är.
Det är budskapet i Waleed Alys inslag från tv i Australien, som nu sprids snabbt över hela världen.
Han är själv sunnimuslim, terrorexpert och tv-profil i Australien.
De säljer olja för miljontals dollar. Vem köper den? Den som köper deras olja möjliggör hela skiten.
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Svenskar är idioter!

Min bestämda åsikt är att vi låter kvinnor och barn få tut. Sen skickar vi tillbaka dessa unga starka killar att kämpa mot is! Så gjorde vi med finnarna under andra världskriget.
Varför flytta enorm flyktingström och is hit till Europa jo för att destabilisera Europa så fn kan införa en världsregering!
Läs om agenda 2030 på Peter krabbe blogg vad som väntar om 15 år
Precis det som händer.
Ttip röstas väl förmodligen igenom as we speak men vem orkar bry sig om det?
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
De säljer olja för miljontals dollar. Vem köper den? Den som köper deras olja möjliggör hela skiten.

Det är snälla lilla trevliga Turkiet, som dessutom vill bli EU-medlemmar men har hårdare internet-censur än Kina, de krigar mot Kurder och är rätt och slätt inte ens en demokrati...

Sen i ärlighetens namn så verkar det vara flertalet EU-länder som köper Daesh-olja genom Turkiet...
Så grattis, vi EU-medborgare finansierar skiten
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Även att jag håller med representaterna för KD och FP i denna frågan så blir jag nästan mest irriterad på dem. "beter sig illa" är så galet snällt formulerat om vad Daesh-smutset sysslar med.
Vi snackar halshuggningar, slavhandel, våldtäkter, massavrättningar...

Att köra för fort i bostadsområden eller snatta i en butik, det är att bete sig illa. Halshugga oskyldiga civila för att man TROR på intellektuellt pinsamma myter från 600-talet (a.k.a. Koranen) är INTE att bete sig illa, det är på en helt annan nivå av idioti.

Tillägg: min syn på kristendomen är snarlik, enda undantaget är att dess myter kommer ända från bronsåldern, inte 600-talet...
Det är ju ett bra sätt att hålla koll på jihadister.. ge dom en belöning om dom träder fram som is-mongon. Sen kan man plocka upp hela bunten samtidigt och mata handgranater på dom på nån div7 klubbs fotbollsplan tills det är stilla i kratern. Mer precision än i flygbombningar åtminstone.
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Det är snälla lilla trevliga Turkiet, som dessutom vill bli EU-medlemmar men har hårdare internet-censur än Kina, de krigar mot Kurder och är rätt och slätt inte ens en demokrati...

Sen i ärlighetens namn så verkar det vara flertalet EU-länder som köper Daesh-olja genom Turkiet...
Så grattis, vi EU-medborgare finansierar skiten
Ja. Hyckleriet är fanimej öronbedövande.
Jag går och lägger mig igen.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Det är snälla lilla trevliga Turkiet, som dessutom vill bli EU-medlemmar men har hårdare internet-censur än Kina, de krigar mot Kurder och är rätt och slätt inte ens en demokrati...

Sen i ärlighetens namn så verkar det vara flertalet EU-länder som köper Daesh-olja genom Turkiet...
Så grattis, vi EU-medborgare finansierar skiten

Turkiet works both ways:

Mitt "läger" säger ena dagen att det är ett islamistiskt skithål dit man borde skicka Hellfiremissiler rakt in i folkmassorna för att likvidera terrorister. I nästa mening är det inte bara ett trevligt chartertillhåll, Istanbul är dessutom en trendig storstad, nog är det kul med NATO på gränsen till Mellanöstern och visst FAN skall alla asylanter kunna skickas dit.

Å andra sidan, de vulgärliberala leden och de stenkastande batik-aktivisterna tycker ena dagen att det är en fascistiskt avskrädesplats som bombar oskyldiga PKK-terrorister och i nästa mening att det minsann vore en ypperlig EU-medlem eftersom deras islamism är så progressiv och trevlig.

Jag sällar mig till linjen att det är i alla fall ett land jag aldrig någonsin kommer besöka och att det går i helt fel riktning.
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Jaså är det också dåligt nu.
Har inte du blockat mig än gubbe? ?
Vi får väl vänta och se vad det innebär helt enkelt.
Ingen av oss kan ändå påverka det.

Det dåligaste med det är egentligen allt hemlighetsmakeri. Hade det varit en öppen process, som informerat exakt vad det innebär och omröstning i länder som ska ingå i avtalet hade det inte varit några konstigheter.
Jag misstänker att det innnebär precis det som personer som sett förhandlingspunkterna anser att det innebär. Slutet på den fria världen.
 
Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top