Hastighetsböter idag igen ... SUCK.

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Att inte ha cohones nog att hänga av sheriffen (var det inte du som hade en STOOOOOR plastraket...?) eller att bara hålla käften och ta sitt straff, men att dessutom lipa om det på ett forum och samtidigt beskylla ambulansförare som vänligt släpper fram en - vad i helvete är detta...???

Väx upp och bli en man för helvete.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Personligen stör jag mig på att polisen (polisens B-lag men ändå) lägger tid på att bevaka en lag som är så totalt meningslös som hastighetsbegränsning på motorväg. Guuuuuuuuuuuuuuud vad faaaaaaaaaaarligt. Livet är kort som det är och jag tänker iaf inte förkorta mitt ytterligare genom att få hjärnblödning pga låga hastighetsgränser.

Kan hålla med om hastigheten men polisen bör finnas där för beteendeövervakning som korta avstånd och mittenfilare. Korta avstånd och snabba sidoförflyttningar utan blinkers är farligare ju högre hastighet. Där måste jag hålla med Noll Vision om hastigheten men min lösning är att öka marginalerna inte sänka hastigheten som är Tragikvärkets lösning.
(Men anpassning är inte Svenskens starkaste gren direkt! :tungan)

Om polisen hade mer inriktning på avståndsövervakning istället för hastighetsövervakning skulle hastigheterna automatiskt gå ner med mer trafik. För det går inte att "hålla" hastigheten och ha säkerhetsavstånd när det är mycket trafik!
Det som händer nu är att bilisterna kortar avståndet istället för att sänka hastigheten och så kan det bli när vi har ett hastighetsmantra som överskuggar allt. :huvet
 

Ankan1

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Ort
Pendlar i Skåne mellan storstaden och landet.
Hoj
Suzuki Hayabusa / Honda Super Blackbird
Bara några dagar kvar att köra nu när kedjan börjar ge upp mer och mer med ett antal skurna länkar.Böterna är redan betalda från tidigare fortkörning och jag kommer att njuta fullt ut av varje pendlingsrunda / nöjeskörning så länge det nu varar innan minusgraderna kryper fram och säsongen är över.Ha det gott på er allihop, även näthatarna.

Jycken hälsar också ...

2r79eh2.jpg


Med låten ...

https://youtu.be/QbwIPmPfpgk
 
Last edited:

UltraMarine

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm/Vasastan
Hoj
Inga märkvärdiga saker
Här i Stockholm är det laglöst på vägarna - Kan gå en hel dag utan att jag ser en polis...

Bilisterna här bryter mot i stort sett varenda trafikregel och det hela tiden...
Rövhåls beteendet är normalt - alla skiter i andra samtidigt som de vinkar medans de gör det...

Taxichaufförer...:kulspruta

Vägarna är översållade med spik, skruv och småsten så man har stenskott varje dag och man får ha en skruvdragare i bilen så man kan skruva ur alla djävla montageskruvar...

Det går inte en dag utan en olycka på Essingeleden - ofta på samma ställen - pga idioter som slipstreamar och blinkar med heljus som om de hade någon slags rätt till fri väg...
En vacker jävla dag...
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Ducati
Här i Stockholm är det laglöst på vägarna - Kan gå en hel dag utan att jag ser en polis...

Bilisterna här bryter mot i stort sett varenda trafikregel och det hela tiden...
Rövhåls beteendet är normalt - alla skiter i andra samtidigt som de vinkar medans de gör det...

Taxichaufförer..

Vägarna är översållade med spik, skruv och småsten så man har stenskott varje dag och man får ha en skruvdragare i bilen så man kan skruva ur alla djävla montageskruvar...

Det går inte en dag utan en olycka på Essingeleden - ofta på samma ställen - pga idioter som slipstreamar och blinkar med heljus som om de hade någon slags rätt till fri väg...
En vacker jävla dag...

Håller med till fullo.
Igår fick jag fingret av tre bilister som alla gjorde fel.
Jag ser tre sätt att bemöta dessa:
1: kliva ur och slåss
2: ignorera helt
3: le och vinka glatt

Jag gjorde nr 3 i samtliga fall vilket naturligtvis tog skruv så ini helvet :hihi
 

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
Ja du Ankan som nån sa innan så är det bara och äta bajsmackan och låtsats att det är hallonpaj.

Dom få gångerna du åker dit är ju faktiskt stickprover från Ordning&reda (vanliga Polisen) eller dom få Trafikpoliser(som även polisen hatar) som finns kvar.

Bara och tugga , det kommer en dag då alla längtar efter Hamren:tummenupp
 

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Ort
Tumba
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Här i Stockholm är det laglöst på vägarna - Kan gå en hel dag utan att jag ser en polis...

Såg det här på Facebook. Har inte kollat upp om det stämmer, men stämmer det så är det ju vansinnigt.

Det här är Jämtlands län. Ganska stort. Eller hur? I fredags larmades polisen till Rossön. Två kraftigt onyktra personer hade voltat med bilen i ett bostadsområde. Ingen polis kom.

Den här kvällen fanns det nämligen bara fyra polisbilar i hela detta område. En var upptagen med en drunkningsolycka i Östersund. En var upptagen med ett lägenhetsbråk i Bräcke. Två var behjälpliga vid en transport till Sundsvall.

Lever hela Sverige?
150926_jamtland.jpg
 

Pajret

Ny medlem
Gick med
16 Feb 2011
Ort
Landskrona
Hoj
Ducati Monster 696 -11
Ha det gott på er allihop, även näthatarna.
Jycken hälsar också ...


Om man ska vara petnoga, så är du nog den enda näthataren i tråden, som önskar död åt ambulansföraren.
Vi andra tycker bara inte synd om dig. No hate, but no love either.:tuttar
 

FARTGALEN <<

Fartfeber
Gick med
6 Sep 2005
Ort
Hus
Hoj
tramp
Du har fel. Det Du gör i ovanstående mening är en variant på ett klassiskt retoriskt fel som kallas falsk diktomi. Degenerate kan helt logiskt anse att Ankan gjort fel som själv försatt sig i den situationen likväl som att han själv skulle göra lika fel om han gjorde om Ankans dumhet. Det har inget att göra med om han kör för fort eller inte, som bekant väljer de flesta av oss att göra något som egentligen är fel någon gång - vi väljer att ta en kalkylerad risk. Men vi grinar kanske inte i en tråd...:crash

Treflig helg på Er!
Jag får erkänna att jag var tvungen att googla diktomi för jag har aldrig hört det ordet. Dock verkar ditt/erat resonemang utgå från att en lag är en lag. Att man inte ska skylla på någon annan än sig själv för att man åker fast när man bryter en lag, och det oavsett hur ogrundad och löjlig lagen är i sig. Jag skulle tro att man anser sig ha bra personliga egenskaper som mogen och ansvarsfull när man står för sina "brott". Och Ankan anses sakna dessa egenskaper i detta fall.

Jag utgår dock alltid från min egna moraliska kompass som om jag får säga det själv krossar våran lagbok när det kommer till logik.

Lagen som Ankan bröt mot saknar all form av trovärdighet vilket Ankan insett. Han skulle vara ett ryggradslöst mähä (känt polisuttryck) ifall han bara satt tyst och tog sitt straff som en idiot.. jag menar man. Han har utgjort en risk för andra ja. Men att Ankan utgjorde större risk än någon annan finns inget bevis för. Klart som fan Ankan ska vara förbannad! Rånad av staten, fy fan.
Bollen över till er..
 
Last edited:

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
...Dock verkar ditt/erat resonemang utgå från att en lag är en lag. Att man inte ska skylla på någon annan än sig själv för att man åker fast när man bryter en lag, och det oavsett hur ogrundad och löjlig lagen är i sig...
Njae - nu blev det ett fel till - en så kallad "Halmgubbe", det tidigare resonemanget har inte berört värderingar eller över huvud taget tagit ställning till lagens berättigande, det säger bara att vi är medvetna om att ett brott mot lagen kan innebära en konsekvens ;) Anser vi att en lag är fel kan man naturligtvis protestera mot den genom att bryta mot den men man är väl bra naiv om man inte förstår att det kommer att få konsekvenser om lagbrottet blir uppmärksammat?

...Lagen som Ankan bröt mot saknar all form av trovärdighet vilket Ankan insett. Han skulle vara ett ryggradslöst mähä (känt polisuttryck) ifall han bara satt tyst och tog sitt straff som en idiot...
DET är en helt annan sak. Vi kanske kan enas om att den som bryter mot en lag, åker dit för lagbrottet och sedan önskar en ambulansförare döden när denne gråter ut i en internettråd är tämligen naiv - klart som tusan att ett beivrande av ett lagbrott är en hyfsad logisk konsekvens i en rättsstat? När den sedan gäller lagen i sig blir jag lite förvirrad - förespråkar Du fri fart överallt som enda acceptabla lagrum när det gäller hastighet? Eller hittar Du någonstans i tråden en utförlig beskrivning där TS redovisar exakt position, gällande hastighet, trafiksituation, trafikmiljö, väderlek etc som alla är parametrar i ekvationen över vad som är rimlig hastighet i den situationen? Annars begriper jag inte hur Du med Din moraliska kompass lyckas ta ställning till om rådande hastighetsbegränsning är för låg, rimlig eller för hög i det aktuella fallet?

Det innebär alltså INTE att någon anser att samtliga hastighetsbegränsningar i konungariket Sverige är korrekta! Men däremot att man är bra naiv om man inte förstår att man kan bli beivrad för ett brott mot någon av dessa, det intressanta är hur man går vidare efter den händelsen. Att gråta ut i en tråd och önska livet ur ambulansförare är däremot INTE en långsiktigt hållbar utväg, det förefaller de flesta i denna tråd eniga om.

Men vi kanske kan nöja oss med att Du kanske förstår mina invändningar mot Ditt resonemang och att Du är med på hur jag tänker? :)
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 &#8211;...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

&#8221;och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top