Vilken hotellapp funkar bäst?

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
På datorn har jag använt booking.com och hotels.com.
Föredrar booking.com för man får ofta fler alternativ, tex välja till frukost
och för att man i varje fall hittils betalar med kort på hotellet.
Medan hotels.com drar betalningen vid bokningen på datorn.

En lustig effekt är att priset inte är samma. Just nu
Prince Philip Skärhomen just nu 2 nätter 1 vuxen, B 2580kr / H 2980kr
Scandic Kungens Kurva just nu 2 nätter 1 vuxen, B 2810kr / H 2750kr
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Mycket ovetenskapligt, enbart baserat på min egen erfarenhet:
Jag upplever att Booking har fler små ställen som vandrarhem, b&b, lågprishotell. Har vid några tillfällen upplevt detta i Danmark, Norge och Grekland där Booking gav fler "träffar" på enklare ställen än Hotels.

När det gäller finare hotell så har jag inte noterat något direkt skillnad. Samma hotell, samma priser på ett ungefär. Det är just när jag letat efter hotellvärldens "undervegetation" ;) som jag tycker mig se det här mönstret.

Slutsats - jag använder båda!

EDIT: Men det som Denåterfödde skriver att Hotels alltid drar pengarna direkt, det känner jag inte igen. Jo, jag har varit med om det. Men inte är inte alltid så.
 
Last edited:

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Detta är också ovetenskapligt. Jag bor ganska regelbundet på Prince Philip i Skärholmen. Brukar använda booking.com. När jag för några veckor sedan använde hotels.com (för första och enda gången) drog dom rumskostnaden från kortet när jag bookade! Håller med TMax500 om att det finns många små "pensionat" på booking.com. T.ex Rytterne kyrkskola B&B :tummenupp

När jag bodde på Kristinehamns vandrarhem kunde jag boka frukost på booking.com. En annan gäst som använt hotels.com hade inte sett frukost möjligheten.
 
Last edited:

Wizzard

Village Idiots MC
Gick med
14 Dec 2003
Ort
North of Stan
Hoj
GSX-R 1100 -92; GSX1300R Hayabusa 2014
Semestrade på Island för en vecka sedan, med tripadvisor, hotels.com o booking.com. Utbudet för övernattning är störst på booking.com däremot restaurang mm upplevde jag tripadvisor var bättre. Som sagt erfarenheten grundar sig på Island...
 

Challe

Ny medlem
Gick med
19 Dec 2012
Ort
Lidköping
Hoj
Inte just nu...
Jag tycker booking.com är bättre. Dom erbjuder mer ställen samt mindre ställen. Samt att man betalar när man är framme. Hotels.com har jag använt en gång och då drog dom pengar direkt. Jag tycker det är lättare och känns säkrare att betala på plats.
 

Braggerman

Medlem
Gick med
12 Sep 2008
Ort
Borlänge
Hoj
BMW K1300R BelgianBlack
Har använt Booking sedan starten och även helt å hållet på kontinenten, hittils överlag överlägsen i form av funktion och möjligheter, kartfunktion och poäng avseende bokningar har även bokat av senare än man ska och booking support har varit väldigt hjälpsamma. Valmöjligheterna är fler och man kan lätt få en överblick på de bokningar man gjort tidigare. Man kan även använda deras meddelande service för kontakt med de hotel man bokat så slipper man dravla runt med sin egen e mail el dito.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Tog och bokade Prince Philip i Skärholmen med booking.com 2015-09-20. Och skriver ut bekräftelsen från booking.com och tar med mig till Prince Philip där jag lämnar in papperet vid ankomsten den 21a. Receptionisten står som ett frågetecken för hen kan inte hitta bokningen. Och ber om att få behålla min lapp (usch nu använde jag (l)-ordet igen).
Som tur va fick jag ett rum.
Undrar vad som hänt? Det har aldrig klickat förr.
 

polymoog

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2014
Ort
Nära havet
Hoj
Suzuki GSX650F 2008 / Honda NT Revere 650 1990 / Honda MT5 1989
Leta reda på ställen på Booking.com, kolla recensionerna på Trip Advisor, men sen försök om möjligt att besöka hotellets egen sida, och boka därifrån. Kan vara billigare än Booking, har varit så för mig några gånger. Och t.ex. du får inte Scandic poäng, om du nu samlar på sådana, om du boka via Booking.com.
 

Zimbaw

Medlem
Gick med
11 Apr 2012
Ort
Storgöteborg
Hoj
CBR600RR
Köp ett kort hos Hotel Express. Det ger Dig halva priset på deras anslutna hotell. Kan bara bokas ett dygn hemma i Svedala men fler dagar innan utomlands. Kostar ca 3.000 SEK så det är betalt på en helg. Har rest på det både i tjänsten och privat.

Annars är, som nämnts tidigare här, booking.com helt OK.Väldigt smidigt med deras app då man bokar löpande under resan. Det finns alltid rum.
 

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Ort
Halland
Hoj
YZF-R1
MrJets nya app är riktigt bra - Vi har nog bokat de 7-8 sista resorna där. Alltid nöjda med det som MrJet kan påverka.

Det bästa är att man bokar allt i samma paket. Hyrbil, hotell och flyg.
 

Triumph Int

Medlem
Gick med
19 Oct 2008
Ort
Täby
Hoj
Snart
Köp ett kort hos Hotel Express. Det ger Dig halva priset på deras anslutna hotell. Kan bara bokas ett dygn hemma i Svedala men fler dagar innan utomlands. Kostar ca 3.000 SEK så det är betalt på en helg. Har rest på det både i tjänsten och privat.

Annars är, som nämnts tidigare här, booking.com helt OK.Väldigt smidigt med deras app då man bokar löpande under resan. Det finns alltid rum.

Kollade lite snabbt bara i Tyskland, och det fanns många hotell, så det där ska jag kolla lite mer på.
 

Cofra

Ny medlem
Gick med
26 May 2008
Ort
Sundsvall
Hoj
S1000R
Är det någon som sett om någon av apparna har möjlighet att lista ställen som erbjuder mc-parkering?
 

J_Lillman

Medlem
Gick med
4 Apr 2016
Ort
Knivsta
Hoj
Aprilia RS660
Hej.

Det beror på helt i vilket land man befiner sig i har jag märkt, de appar jag använder mig av är följande.
Booking.com
Hotels.com
Agoda
t om. Trip advisor appen erbjuder hotelbokningar eller visar priser från olika hemsidor.

I Tyskland använder jag mig mest av booking.com och hotels.com övriga länder jämför jag priserna på samma hotell och använder den app som ger bäst pris =)

Lycka till

Mvh
Lillman
 

Duke77

Ny medlem
Gick med
21 Feb 2016
Ort
-
Hoj
-
Är det någon som sett om någon av apparna har möjlighet att lista ställen som erbjuder mc-parkering?

Ingen hotellapp jag använder eller provat listar MC-parkering utan det är sedvanlig bilparkering som gäller men det går ju att stå på en sådan. Appen jag använder mest är från Booking.com, även om det ibland blir Hotels.com's app när den erbjuder bättre pris och/eller tillgång, och hos båda så listas gratis- och betalparkeringar om man väljer att kryssa i dessa i sin sökning. Flera hotell erbjuder också privata parkering men dessa kostar ofta upp emot €15 extra och måste också oftast bokas i förhand.
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top