Snabb orginalhoj som vill gasa mot en Bugatti 1001 hk 8 september på avspärrat område

Kulidza

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2015
Ort
Stockholm
Hoj
2015 Kawasaki Ninja H2
Kanske avslöjar min dumhet nu men vem vann???
Jag ser ju att H2an sticker iväg första delen men på slutet ser det ut som att Bugattin äter upp hojen eller är det när rejset redan är över?



Notera de svarta däcken :).. Där är det slut pp rejset, så jag la av med att gasa :D.
 

Ferox

Sporthojsnörd
Gick med
10 Oct 2013
Ort
Malmö
Hoj
FZ-6 Fazer, Versys 650, SV1000S
Grymt resultat. Fanns det någon ny R1 på plats?
 

McQueen

Ny medlem
Gick med
11 Nov 2013
Ort
USA
Hoj
Triumph Bonneville

2Wheeldrive

Livet är underbart!
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Avesta
Hoj
BMW 850 GSA Triumph T100 Bonneville
Grymt rolig tråd, har alltid älskat bil vs mc race! Självklart så hade Bugattin vunnit om sträckan hade varit några hundra meter längre, men det vackra med motorcyklar är ju accelerationen! Det är ju där dom är oslagbara :yoparty Om man ska vara helt rättvis så ska man ta en Koenigsegg One mot en Kawasaki H2R!
Båda går ju att köpa över disk ;)
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Söker snabb original-Veyron som vill gasa mot min BMW på guppig grusväg!
 

swlabr

Sporthojsnörd
Gick med
17 Nov 2011
Ort
Stockholm
Hoj
1984, Suzuki GSX400FWS; 1996 Honda CBR900RR Fireblade
Självklart så hade Bugattin vunnit om sträckan hade varit några hundra meter längre
Fast jag satt och undrade om inte H2:an hade kunnat skippa 6:e växeln på slutet och fortsatt gasa på 5:e. Lät ju på de lägre växlarna som att det fanns mer varvtal att hämta.
 

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
Kul att se!
Har kört mot flertalet sport och supersportbilar på just Björkvik och banan är okej. Såg ut som att ni hade gott om plats kvar vid bromsmarkören. Roligast hittils var en Ariel Atom 400 som var helt jämn med min från 50-250kmt

Skulle varit skoj att haft möjlighet att vara med nu, speciellt då man förmodligen kunnat lura dit både Panigale 1299 och 1199 SuperLeggera. Min gamla Multi har ju ingen chans.
 

Kulidza

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2015
Ort
Stockholm
Hoj
2015 Kawasaki Ninja H2
Fast jag satt och undrade om inte H2:an hade kunnat skippa 6:e växeln på slutet och fortsatt gasa på 5:e. Lät ju på de lägre växlarna som att det fanns mer varvtal att hämta.

Tja. I 2a växeln skiftade jag en halv sekund före för att få mer av supercharger genom 3an :).. Generelt så har H2an "korta växlar", så supercharger kickar in rätt snabbt samt att den lyfter mig jävligt snabbt. Så jag försökte stanna på marken med framhjulet ... Nästa gång blire bättre :D..

Hälsningar till alla och stort tack till Gustav från GTBOARD för möjligheten!
 

silad

dalis
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mölndal
Hoj
1984, Yamaha, FJ1100, XRV 750.
Notera de svarta däcken :).. Där är det slut pp rejset, så jag la av med att gasa :D.
Jag såg däckmarkeringarna i ditt klipp.

Om det är roligt att titta på??? SJÄLVKLART skit sojj hundra ggr roligare är line splitt på slangen lr oändliga stuntrundor på Ikeas parkering.

Tack till både dig och Gustav (Grym bil)
 

2Wheeldrive

Livet är underbart!
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Avesta
Hoj
BMW 850 GSA Triumph T100 Bonneville
Fast jag satt och undrade om inte H2:an hade kunnat skippa 6:e växeln på slutet och fortsatt gasa på 5:e. Lät ju på de lägre växlarna som att det fanns mer varvtal att hämta.

Ja, han växlade helt klart för tidigt med Kawasakin!
 

GuessWho

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2008
Ort
-
Hoj
Kawasaki ZR-7S (inlöst), Honda NX ZWT Edition, Honda CB500F
Va gör du på motorvägen? :dummer

Transporterar mig. Kan vara praktiskt att inte ta massa omvägar om man har någon tid att passa.
Annars finns det roligare vägar...


Bara att konstatera, de är mindre begåvade människor som inte anser att man kan ha kul med mycket pengar för kärlek den kostar "INGENTING".. :kär

Jag tror att jag skulle kunna ha roligare med mer pengar.
Däremot tror jag inte att det är ett linjärt förhållande mellan lycka och ekonomiska tillgångar.


Veyron har en kameraman. Sätt en kameraman i MC så kan du ju se att utgången blir olika...
ja eller ta ur kameramannen ur bilen då....:fakta

Eller spänn fast kameramannen på taket på Veyron, så kameramannen inte bara ökar Veyrons vikt, utan även dess luftmotstånd (precis som på motorcykeln).
 

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Ort
Hallstahammar
Hoj
Cresent comfort 2013
Och du har varken kört Koenigsegg eller Bugatti.

Du ska ha all cred. tycker jag när du fixar dessa event...:tummenupp

Men helt seriöst... så fort du stör/stöter dig på nåt som nån skriver så börjar du med "besserwisser-brats-utspel":dummer

Du borde ju försöka hålla nivå på det hela och ja... vikten på fordonet avgör mycket hur kul man har... gokart/superkart är nog bland det roligaste på 4 hjul... liksom att åka sporthoj där du måste jobba med hela kroppen när du kör aktivt samtidigt som man har en adrenalinkick utan dess like då man troligtvis dör om man tabbar sig...

mvh
 

Nicco

hojstyling.se
Gick med
21 Apr 2003
Ort
Karlstad
Hoj
Ducati HyMo 821 -13
Helt klart underhållande filmklipp han ställer till med. Men dem hade varit än mer underhållande om attityden hos honom varit bättre. :brinnerup
 

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Transporterar mig. Kan vara praktiskt att inte ta massa omvägar om man har någon tid att passa.
Annars finns det roligare vägar...




Jag tror att jag skulle kunna ha roligare med mer pengar.
Däremot tror jag inte att det är ett linjärt förhållande mellan lycka och ekonomiska tillgångar.




Eller spänn fast kameramannen på taket på Veyron, så kameramannen inte bara ökar Veyrons vikt, utan även dess luftmotstånd (precis som på motorcykeln).

Vad fick dig att antyda att jag alltid kör 300 på motorväg de få gångerna jag faktiskt också transporterat mig där? Vad fick dig att tro att jag flyger utanför skolor och hetsar till snuthäng? Kom igen.. Bara för att jag gillar att gasa menas inte det med att man alltid går in för att döda sina grannar. Jag har också en familj att komma hem till och försöker minimera vissa risker när ja kör. Men skulle inte sluta köra hoj och gasa för det kan gå åt helvete..

Linjärt, nej. Men roligare ja.
 

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Du ska ha all cred. tycker jag när du fixar dessa event...:tummenupp

Men helt seriöst... så fort du stör/stöter dig på nåt som nån skriver så börjar du med "besserwisser-brats-utspel":dummer

Du borde ju försöka hålla nivå på det hela och ja... vikten på fordonet avgör mycket hur kul man har... gokart/superkart är nog bland det roligaste på 4 hjul... liksom att åka sporthoj där du måste jobba med hela kroppen när du kör aktivt samtidigt som man har en adrenalinkick utan dess like då man troligtvis dör om man tabbar sig...

mvh


Lika irriterande som "lantisar är dumma", tappar lite respekt även om de är 10 år sedan.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top