Gotland ring

ingvar.olsson

Sporthojsnörd
Gick med
31 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM RC8R Track , Husaberg FE390 , Aprilia RXV 550 samt Aprilia RST1000 Futura
Eftersom vindkraftsverkets försäkringsbolag inte täcker skadan så blir väl ägaren
av vindkraftsverket ansvarig för skadan?

Oavsett vilket så lär det bli en massa juridiskt tjafs av det här...

Mvh,
Ingvar
 

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Ort
Hufvudstadsnära
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Om inte vindkraftsverkets försäkringsbolag täcker skadorna och uteblivna intäkter till följd av dessa så hamnar väl ansvaret på ägaren till kraftverket. Att GR ska stå för kostnader och uteblivna intäkter är ju rent principiellt vansinne.
 

Rootofevil

Guru
Gick med
21 Mar 2009
Ort
Stockholm
Hoj
BMW S1000RR
Borde ju vara det danska bolagets problem om de inte har en ansvarsförsäkring som täcker skador på tredje man. GR borde ju gå lös på bolaget direkt så får de lösa det med egen kassa, lån eller via sitt försäkringsbolag.
 

#68

\m/
Gick med
18 Aug 2012
Ort
Enköping
Hoj
S1000 RR ///M
GR har en jurist som jagar det danska försäkringsbolaget. "Det finns ingen chans i världen att de kommer undan."

Man vill att FB ersätter ny beläggning + förlorade intäkter slutet av aug till slutet av nov. 700 m asfalt måste frätas bort och asfalteras om - men egentligen borde det göras för hela banan så friktionskoefficienten blir densamma överallt. Förhoppningen är att asfaltera redan under september.
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Ska de verkligen fräta bort den gamla asfalten?
Jag hade rekommenderat fräsning, mindre risk för grundvattenskada.
 

banditen73

Medlem
Gick med
13 May 2009
Ort
Vidunge city
Hoj
DKW 250rt-52 Kawasaki zx9r-00 Bansmiskaren Suzuki gsx 1400-03
Ja fräsas ska de va tidningsreportern tolkade nog lite fel där.
Jag jobbar på asfaltsverket som tillverkat massan dit.
Har grävt fram receptet på massan de va ju 2003 den blev lagd.
 

mml_42

Skåda inte givet däck i mönstret.
Gick med
21 Sep 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -06, Triumph Tiger 955i -01, Yamaha XJ6 -14
Hoppas man passar på att rugga upp "betongen" som kalket i avåkningszonerna sakta börjar ombildas till nu när man måste utföra renoveringar av banan.
 

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
En pinnharv hade gjort susen... Borde väll finns någon ensam bonde som söker som vill tjäna lite extra 2ggr om året
 

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
Ja fräsas ska de va tidningsreportern tolkade nog lite fel där.
Jag jobbar på asfaltsverket som tillverkat massan dit.
Har grävt fram receptet på massan de va ju 2003 den blev lagd.

Åfan. Inside info. Vad, utan att gå in på hemliga detaljer, skiljer det där från vanlig trottoarasfalt? Och skiljer den blandningen sig från vad som exvis lades på Kinnekulle? GR har ju historiskt ätit däck och teorierna om varför har varit allt från temperatur, kalk på banan, vinden från havet etc etc
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Åfan. Inside info. Vad, utan att gå in på hemliga detaljer, skiljer det där från vanlig trottoarasfalt? Och skiljer den blandningen sig från vad som exvis lades på Kinnekulle? GR har ju historiskt ätit däck och teorierna om varför har varit allt från temperatur, kalk på banan, vinden från havet etc etc

Ja! Jag gick ett varv och noterade att asfalten såg ut lite som en rasp, vred man på dojan kändes det som att fästet var rent sjukt bra, även där det såg dammigt ut.
Dagen efter vågade jag köra betydligt fortare.

Kinnekulle är svartare och har inte den där grova (fast ändå jämna) ytan men känns också grymt förtroendeingivande.

Ingen vetenskaplig mätning utförd, bara subjektivt tyckande btw.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Åfan. Inside info. Vad, utan att gå in på hemliga detaljer, skiljer det där från vanlig trottoarasfalt? Och skiljer den blandningen sig från vad som exvis lades på Kinnekulle? GR har ju historiskt ätit däck och teorierna om varför har varit allt från temperatur, kalk på banan, vinden från havet etc etc

Sammansättningen av "stenarna", storleken, formen och materialet på dem, samt klistermassans sammansättning är alla variabler som kan ändras för att ge olika egenskaper i asfalten.
 

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
Var är asfalten tillverkad? Är den tillverkad på Gotland borde balasten vara gotlänsk d.v.s mycket kalk.
 

MRBACKIS

MRBACKIS
Gick med
15 Jul 2004
Ort
västerås
Hoj
Kawasaki ZX-10R
Herrar ar det nagon som har kontakt uppgifter till agaren av Gotland Ring. Jag har forsokt att ga ut pa deras hemsida men det verkar som om jag inte kan komma in dar. Har forsokt leta lite har pa natet men verkar inte kunna finna nagon info.

Mvh

Filip
 

RymdBörje

Seriöst fartblind
Gick med
29 May 2010
Ort
Nollberga, mellan Lortåkra och Normlösa
Hoj
Ducati 748, 848
Herrar ar det nagon som har kontakt uppgifter till agaren av Gotland Ring. Jag har forsokt att ga ut pa deras hemsida men det verkar som om jag inte kan komma in dar. Har forsokt leta lite har pa natet men verkar inte kunna finna nagon info.

Mvh

Filip

[h=2]Contact information[/h] Public driving, b2c information, webshop:
sales@gotlandring.com, tel +46 731 828 777
B2B events, testing, new model launches, sponsor relations, commercial rights, media:
alec@gotlandring.com, tel +46 731 822 822 / +46 730 668 688
[h=2]Postal address[/h] Gotland Ring AB
Snäckgärdsvägen 56, LGH 415
621 41 VISBY
SWEDEN
 

Maru

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Street triple, kraschad
Herrar ar det nagon som har kontakt uppgifter till agaren av Gotland Ring. Jag har forsokt att ga ut pa deras hemsida men det verkar som om jag inte kan komma in dar. Har forsokt leta lite har pa natet men verkar inte kunna finna nagon info.

Mvh

Filip

Enligt eniro.se

Alec Ahro Havrén
Gotland Ring
073-182 28 22
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top