BMW F650 funduro misständer

Miche_a

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2012
Ort
Hudiksvall/Gustavsberg
Hoj
Honda CBR1100XX - 97
Hej! Håller på att hjälpa morsan att få ordning på sin funduro, Problemet med den är att den misständer väldigt mycket speciellt när den är kall. När man startar hojen går den fint på tomgång men gasar man så vid 2000varv så är det stopp för att den börjar misstända väldigt mycket då. när hojen har blivit ordentligt varm(elfläkten startar) så går den bra för det mesta men börjar misstända lite då och då när den är varm också. det blir ingen som helst skilland om man chokar eller inte så känns inte som att det borde vara att den inte får soppa.. Är mest inne på att det är något elfel? Är det någon som har någon ide om vad det kan vara?

Ps: Upptäckte att insugsgummit flexar ganska mycket när hojen står på tomgång, har inte sett någon hoj göra så tidigare men har inte haft någon där insugsgummit har varit så mjukt som det är på den här heller så det kanske ska vara så?
 

off

Ny medlem
Gick med
7 Jul 2010
Ort
Sverige - Spanien
Hoj
Suzuki SV1000S -03, Honda CBR600 F3 -97, Hyosung GT 650 -09, BMW f650 -99, BMW K75 - 94, Honda CBR 125R -04
Jag har ett väldigt liknande fel på min, däremot står min på verkstan för felsökning. När jag får reda på vad det är så kan jag skriva vad det var om du inte lyckats fixa det innan.
 

Lonsdale

Yamaha Racing
Gick med
14 Mar 2006
Ort
Karlshamn
Hoj
Yamaha XSR700 X-T, Yamaha Tenere 700, Yamaha WR450F, Yamaha FZ6-RR
Bmwklubbensforum avhandlar nog en del kring den modellen
 

off

Ny medlem
Gick med
7 Jul 2010
Ort
Sverige - Spanien
Hoj
Suzuki SV1000S -03, Honda CBR600 F3 -97, Hyosung GT 650 -09, BMW f650 -99, BMW K75 - 94, Honda CBR 125R -04
Har nu fått tillbaka min, det var laddningsregulatorn som var paj. Den gav för myclet ström stundsvis. Så verkar ju vara ett annat fel men symptomen var liknande.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top