Hagamannen vs Cecil The Lion

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Ursäkta, men han fick en lavett och detta är en riksnyhet? SVT tryckte just igenom en push-nyhet i min mobil att de gripit tre personer.

Skall vi starta en insamling till deras eventuella böter och skadestånd?

För övrigt är det här den mest överrapporterade nyhet sedan nyhetsredaktionerna havererade i somras och rapporterade ett djur i Afrika dött.

WTF.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Inte för att jag känner några sympatier med hagamannen men han har ju faktiskt suttit av straffet och är man missnöjd med det så är det inte hagamannen så förtjänar smisk utan våra politiker.

Till saken hör att 6 av 10 invånare i Övertorneå röstat på partier som är emot höjda straff så visst är det väl stor ironi att det knorras i byn när de får ta emot en faktiskt frigiven person som suttit av sitt straff enligt gängse regler.

Sen kan man ju roas över att mannen som fått alla Umeås kvinnor att vara rädda och se sig om över axeln får nu göra detsamma själv, resten av livet.
Det är även lite komiskt att de användare på sporthoj som är mest emot invandrare är de som själva ofta förespråkar sharialiknande metoder.
 
Last edited:

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Ort
Stockholm
Hoj
En massa gammalt mög.
Ja, han har suttit av sitt straff.

Nej, det var inte rätt att tappa golfklubban på honom.

Ja det var dags att se över lagstiftningen runt sexualbrott för länge sedan.

Nej han hade inte varit mindre våldtäktsman för att han suttit inne längre

Ja jag hade gärna varit den som tappade golfklubban i ansiktet några gånger om det var någon av mina anhöriga han varit på.

Jag tycker dessutom att denna är mitt i prick o sjukt kul:
ImageUploadedByTapatalk1440714874.849265.jpg
 

Tallefjant

vacker och genomklok
Gick med
12 Sep 2005
Ort
london
Hoj
honda rs250, 748SPS
Inte för att jag känner några sympatier med hagamannen men han har ju faktiskt suttit av straffet och är man missnöjd med det så är det inte hagamannen så förtjänar smisk utan våra politiker.

Till saken hör att 6 av 10 invånare i Övertorneå röstat på partier som är emot höjda straff så visst är det väl stor ironi att det knorras i byn när de får ta emot en faktiskt frigiven person som suttit av sitt straff enligt gängse regler.

Sen kan man ju roas över att mannen som fått alla Umeås kvinnor att vara rädda och se sig om över axeln får nu göra detsamma själv, resten av livet.
Det är även lite komiskt att de användare på sporthoj som är mest emot invandrare är de som själva ofta förespråkar sharialiknande metoder.

Brukar tycka att du har valdigt vettiga asikter, men nu har du fatt det om bakfoten.

Vad skulle det ha for betydelse vilket parti de rostar pa, politiker i Sverige kommer aldrig paverka vara lagar sa att det pa namnvart satt skulle paverka domen/straffet i fall som detta. Kanns lite som att knyta naven i fickan.

Fast man inte tycker om invandring (jag har ingen asikt i fragan), sa kan man val tycka vissa lagar i landen som invandrarna kommer fran ar bra?

Jag hoppas att nagon tar tag i saken och fanskapet blir avlivat innan nasta kvinna eller barn blir valdtagen.

Pagarna som slog ner han skulle ha medalj, inte sitta i kurran. Synd dom inte slog ihjal han.
 

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
Slå ihjäl alla som kommer ut från fängelset. Det har de säkert gjort sig förtjänta av.
Eller fan, slå ihjäl dom i fängelset.
Nä förresten, låt snuten klubba ihjäl dom i häktet.
Man skulle kunna spara några till storhelgerna och köra offentliga hängningar, öltält och ballonger till barnen.
 

Tallefjant

vacker och genomklok
Gick med
12 Sep 2005
Ort
london
Hoj
honda rs250, 748SPS
Slå ihjäl alla som kommer ut från fängelset. Det har de säkert gjort sig förtjänta av.
Eller fan, slå ihjäl dom i fängelset.
Nä förresten, låt snuten klubba ihjäl dom i häktet.
Man skulle kunna spara några till storhelgerna och köra offentliga hängningar, öltält och ballonger till barnen.

Du har ratt, vi skickar han till rehab. Det funkar ju ypperligt pa sexbrottlingar!

Sen slapper vi ut dom. Har du barn? Han kanske kan ju bo granne med dig?


Jag pratar om glasklara fall dar det handlar om sa har pass grova sexbrott(och i detta fallet lite grov misshandel samtidigt), samt pedofili.

Finns ingen anledning att inte sla ihjal dom. Visst det blir sakert (valdigt) lite collateral damage (heter pa svenska?), summa summarum ar jag saker pa att totalt antal drabbade blir mindre pa det viset.
 
Last edited:

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
Aha, du menar att vi bara slår ihjäl sexualbrottslingar? Eller kvinnomisshandlare också?
Djurplågare då? Hur är det med tidelag, jag kommer inte ihåg om det blev förbjudet eller tillåtet för ett par år sedan. Debatt var det men jag är inte i målgruppen så jag la det inte på minnet.

Jo jag har barn. Stora och starka. De kan ta hand om sig själva. De slår inte folk på käften och de spelar inte golf.
 

RymdBörje

Seriöst fartblind
Gick med
29 May 2010
Ort
Nollberga, mellan Lortåkra och Normlösa
Hoj
Ducati 748, 848
Brukar tycka att du har valdigt vettiga asikter, men nu har du fatt det om bakfoten.

Vad skulle det ha for betydelse vilket parti de rostar pa, politiker i Sverige kommer aldrig paverka vara lagar sa att det pa namnvart satt skulle paverka domen/straffet i fall som detta. Kanns lite som att knyta naven i fickan.

Fast man inte tycker om invandring (jag har ingen asikt i fragan), sa kan man val tycka vissa lagar i landen som invandrarna kommer fran ar bra?

Jag hoppas att nagon tar tag i saken och fanskapet blir avlivat innan nasta kvinna eller barn blir valdtagen.

Pagarna som slog ner han skulle ha medalj, inte sitta i kurran. Synd dom inte slog ihjal han.

Varför slå ihjäl honom?
Vore det inte mer produktivt för den hämndlystna själen att plåga honom svårt resten av livet, istället.
Lite kvalitetstid sådär ett antal timmar om dagen med ett innehåll som får den Spanska Inkvisitionen kännas som ett vilohem? Lite medeltid remixat med en skvätt Mengele, kanske?

De av er som "vill slå ihjäl" honom...leta då upp honom och gör det i stället för att beklaga det faktum att andra inte gjort det eller misslyckats, eller sluta kläcka ur er såna ociviliserade platittyder.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Hjälp, forumet är infiltrerat av velourklädda medelålders kommunistiska män, rädda oss!

Jävla blockflöjtare, killen förtjänar lite stryk, han har suttit av sitt straff men han är varken ångerfull eller rehabiliterad.

Hur blir det med insamlingen? :confused:
 

RymdBörje

Seriöst fartblind
Gick med
29 May 2010
Ort
Nollberga, mellan Lortåkra och Normlösa
Hoj
Ducati 748, 848
Hjälp, forumet är infiltrerat av velourklädda medelålders kommunistiska män, rädda oss!

Jävla blockflöjtare, killen förtjänar lite stryk, han har suttit av sitt straff men han är varken ångerfull eller rehabiliterad.

Hur blir det med insamlingen? :confused:

Har du några problem med träblåsinstrument? Då kan du ställa dem där borta.
Traumatisera nu inte mina första år i den kommunala musikskolan bara för att du har en politisk agenda.
 
Last edited:

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Antagligen bara jag... men.

Börjar ana att samma personer som anklagar vita cis-män och deras patriark för allehanda saker, bl.a att försvara våldsmäns handlingar, är samma som beklagar sig när samma våldsmän får smaka på egen medicin, ironiskt nog oftast av just cis-män.:glömdet
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Jag tycker nog inte vi skall ha folk som springer runt och slår ihjäl folk för riktiga, eller påhittade, brott.
Känns som gamla häx-jakten inte är långt borta då.

Sen kommer jag inte förlora någon sömn på att Haga-mannen fick en klubba i huvudet.

Jag är inte så påläst men bosatte han sig i Umeå när han släpptes?
Det beslutet kan man ju ifrågasätta rejält isf. :3freak
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Han fick 14 år så känns inte så velourigt, det som bör ifrågasättas är väl varför alla blir frisläppta efter 2/3 ?

När blev det så och varför?
 

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Hälsingland
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Finns ingen anledning att inte sla ihjal dom. Visst det blir sakert (valdigt) lite collateral damage (heter pa svenska?), summa summarum ar jag saker pa att totalt antal drabbade blir mindre pa det viset.
Så när din son blir ihjälslagen för att alla var "helt säkra" på att han var våldtäktsmannen i området så är du OK med det, för att det på det stora hela så blir det mindre drabbade av det handhavandesättet?

(vet inte om du har några barn men du får låtsas att du har en vuxen son för exemplets skull)

Att en oskyldig får sitta i fängelset några år är synd. Men även om liv kan bli förstörda av det med förlorade karriärer och uppbrutna familjer så går det att acceptera i och med att det till viss del kan kompenseras. Ett dödstraff kan inte göras ogjort och inte kompenseras.
 

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Så när din son blir ihjälslagen för att alla var "helt säkra" på att han var våldtäktsmannen i området så är du OK med det, för att det på det stora hela så blir det mindre drabbade av det handhavandesättet?

(vet inte om du har några barn men du får låtsas att du har en vuxen son för exemplets skull)

Att en oskyldig får sitta i fängelset några år är synd. Men även om liv kan bli förstörda av det med förlorade karriärer och uppbrutna familjer så går det att acceptera i och med att det till viss del kan kompenseras. Ett dödstraff kan inte göras ogjort och inte kompenseras.

Menar du att du är osäker på om Hagamannen var skyldig eller? Jävla tramsande härinne nuförtiden. Vad kör ni hojar er-6:eek:r eller?
:glömdet
 

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Antagligen bara jag... men.

Börjar ana att samma personer som anklagar vita cis-män och deras patriark för allehanda saker, bl.a att försvara våldsmäns handlingar, är samma som beklagar sig när samma våldsmän får smaka på egen medicin, ironiskt nog oftast av just cis-män.:glömdet

Du menar att det är patriarkatets fel att snälla patriarker vill straffa dumma patriarker. Eller nåt. Fan inte lätt att födas utan snippa år 2015...
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
det som bör ifrågasättas är väl varför alla blir frisläppta efter 2/3 ?

När blev det så och varför?

Det blev så på när man på 90-talet tyckte att automatisk villkorlig frigivning efter halva tiden var lite för tidigt. Det vill säga det var, i denna aspekten, ännu värre förr.... :fyllisar

När tusan man började med automatisk villkorlig frigivning efter halva tiden vet jag ej, men det var säker på det flummiga 60-talet. Var i vilket fall så när jag var växte upp på 70/80-talet.
 

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Hälsingland
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Menar du att du är osäker på om Hagamannen var skyldig eller? Jävla tramsande härinne nuförtiden. Vad kör ni hojar er-6:eek:r eller?
:glömdet
Jag har inte satt mig in i bevisbördan i det fallet så jag kan inte uttala mig om det. Det jag svarade på gällde rent generellt gällande dödsstraff och "att man får ta visst svinn".

Sen vilken typ av hoj folk kör är väl ointressant i sammanhanget. Jävligt töntigt tillägg av dig.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Jag tycker nog inte vi skall ha folk som springer runt och slår ihjäl folk för riktiga, eller påhittade, brott.
Känns som gamla häx-jakten inte är långt borta då.

Sen kommer jag inte förlora någon sömn på att Haga-mannen fick en klubba i huvudet.

Jag är inte så påläst men bosatte han sig i Umeå när han släpptes?
Det beslutet kan man ju ifrågasätta rejält isf. :3freak

Han skulle först bosätta sig i Umeå och alla pratade om att det inte vore säkert för honom så istället sätter de honom i en hillbilly-håla, Övertorneå, på en skola där det placeras sådana individer som är helt missanpassade i samhället. Inte bara från Övertorneå utan stora delar av Sverige. :rofl
Man kan ju nästan tro att någon medvetet bäddade för att han skulle bli ihjälslagen. För inte kan väl någon vara så korkad så det trodde att hagamannen ska kunna vandra fritt bland sådana individer?
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top