Däckverkstad i Stockholm

Napandee

Ny medlem
Gick med
30 Sep 2014
Ort
Stockholm
Hoj
Honda, Triumph, MV Agusta
Sökte runt lite i forumet men hittade inget som var nyare än 2013 så jag lyfter frågan igen :) Behöver nytt gummi bak på Agustan.

Finns det några rekommendationer på verkstad?

Det är ju en enkel sving och jag har inte möjlighet att montera av det tyvärr.

Tack på förhand!
 

silad

dalis
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mölndal
Hoj
1984, Yamaha, FJ1100, XRV 750.
http://www.wheeler-dealer.se/
Dom brukar ju inte ta sig an demontering/montering av hjul på mc´n men nu finns en nyhetsruta på deras hemsida som säger så här:


"Nyheter!

Det går nu att få hjälp med hjuldemonteringen hos oss! Du som önskar däckskifte, men vill lämna bort hela motorcykeln, talar med Jerry Lindroth. Han finns på 08-644 44 44 för tidsbokning, samt styra upp med vilka däck som önskas. Kör så det ryker!"
 

RandomDude

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Street Triple R -13
Wheeler dealer är som sagt en av de bättre.

Bor du norr om stan skulle jag rekommendera Talos mc, de är ombud för mcdackonline så du kan beställa på nätet och få leverans dit. Verkstaden ligger i anslutning med ägarens bostad så det brukar även gå att lösa hämtning och avlämning efter arbetstid eller på helger om man inte vill vänta medans de gör bytet.
 

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Ort
Tumba
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
http://www.wheeler-dealer.se/
Dom brukar ju inte ta sig an demontering/montering av hjul på mc´n men nu finns en nyhetsruta på deras hemsida som säger så här:


"Nyheter!

Det går nu att få hjälp med hjuldemonteringen hos oss! Du som önskar däckskifte, men vill lämna bort hela motorcykeln, talar med Jerry Lindroth. Han finns på 08-644 44 44 för tidsbokning, samt styra upp med vilka däck som önskas. Kör så det ryker!"

Jag utnyttjade det där nu i somras. Jerry håller till på söder, man lämnar hojen där. Han tar av hjulet/en och åker med dem till Wheeler Dealer som monterar däcken. Sedan tillbaka med hjulet/en och monterar på cykeln. Man hämtar och betalar Jerry för båda.
 

Napandee

Ny medlem
Gick med
30 Sep 2014
Ort
Stockholm
Hoj
Honda, Triumph, MV Agusta
Tack för alla tips!

Jag ringde runt på olika ställen och möttes av en hel del: Finns inte tid, MV Agusta vad är det? och min favorit 2-3 veckors väntetid.

Dock så fick jag napp på Desmo Center i Upplans-Väsby killarna gav mig ett riktigt bra pris på ett Pirelli SuperCorsa V2 däck de hade hemma och klämde in mig där på Torsdags eftermiddagen innan stängning trots att de hade fullt upp.
Riktigt roligt att få säga något positivt om en handlare för engångskull.

Ännu en gång tack!
 

Thomas_W

Ja inte bitter
Gick med
1 Jul 2010
Ort
Steninge Hills
Hoj
Triumph Street Triple R -14, Honda CB600 F Hornet -98
Köpte mina däck på Däckonline och fick dom monterade hos Grigoris på http://www.talosmc.se/
Han ska tydligen ha jobbat på Din MC och Lelles senast men orkar inte sitta och åka från Hässelby till Uppsala under den mörka tiden på året (vilket är förståeligt). Jobbar för tillfället som bilmek på Nissan på dagarna och kör eget i villan på kvällar och helger. Garaget utrustat med riktiga däcksmaskiner och kan balansera i maskin vid behov.
Funkade bra och han gjorde ett bra jobb. Kan rekommendera honom om man vill ha något på nordvästra sidan. :tummenupp
 
Last edited:

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
Vill balansera två däck på södra sidan, gärna konstiga tider. Var åker the locals? Kränger själv...
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
http://www.wheeler-dealer.se/
Dom brukar ju inte ta sig an demontering/montering av hjul på mc´n men nu finns en nyhetsruta på deras hemsida som säger så här:


"Nyheter!

Det går nu att få hjälp med hjuldemonteringen hos oss! Du som önskar däckskifte, men vill lämna bort hela motorcykeln, talar med Jerry Lindroth. Han finns på 08-644 44 44 för tidsbokning, samt styra upp med vilka däck som önskas. Kör så det ryker!"

Wheeler dealer är som sagt en av de bättre.

Lång tråd detta så jag hjälper dig lite! :tummenupp

Jag är inte "locals" men skiftar, och balanserar, mina däck där också! :tungan
 

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
Jo Kjelle har konstiga tider. Sällan tidiga måndagar! :D

Men nu tror jag att även Kjelle har gått över till sommartid. Nu är han dessbättre bättre på däck än att uppdatera sin hemsida som tur är! :tummenupp
Mailade men honom i veckan. Köpte egna däckjärn efter det. Han har fortfarnade vintertid så nu har jag skramlat fram balanseringsjigg.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top