Vadå enkät om sajten?

swlabr

Sporthojsnörd
Gick med
17 Nov 2011
Ort
Stockholm
Hoj
1984, Suzuki GSX400FWS; 1996 Honda CBR900RR Fireblade
Nån mer som fått enkäten upp-ploppad när man gått in? Den kallas "vi vill ha din hjälp att göra sajten bättre" ungefär. Tänkte att det kunde vara värt att bidra. Tji fick jag. Frågorna var så utstuderat inriktade på att sälja reklamplatser, och hade inget med motorcykel att göra, eller sajten överhuvudtaget.

Var bor du? Hur mycket tjänar du? Vad tänker du köpa i år? (mc-relaterade saker finns inte ens med, däremot "bil", ehh?) Hur mycket pengar lägger du på följande saker per år? (mc-relaterade saker saknas här också).

Visst, jag förstår. Egmont lägger upp enkäten på alla deras sidor.
Men "hjälp att göra sajten bättre"?
Med mer riktad reklam för Vings solresor?
Och Adidas löpskor?
Vad har det med ett motorcykelforum att göra?
Ta mig tusan så krenkt jag blev nu!:mad:
 

Q_Ball_Racing

Gasar hellre än bra
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Eneryda
Hoj
2014 stormtrooper 1000
tänkte samma tank som TS. självklart kan jag svara på några frågor om det hjälper att göra sporthoj bättre. men märkte ganska snart att detta ej hade minsta med motorcykel att göra utan enbart var för att sälja produkter.
jag bara kryssade ner enkäten och i mitt stilla sinne svor långa ramsor över egmont som fortfarande misshandlar och våldtar swedie´s skapelse till och från.:mad::mad::mad::mad::huvet:huvet:huvet:huvet
 

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
Jag klickade i att jag spenderar mindre än 1000kr per år på alla val.
Trodde som TS att det skulle vara en konstruktiv undersökning.
 

Force

Medlem
Gick med
29 Mar 2005
Ort
-
Hoj
Aprilia RSV1000R
Trodde precis som TS och ni andra...att det var en enkät för att förbättra sidan(hastighet,mindre reklam osv osv)...

Blev bara kryssa ner efter frågorna om inkomst och spendering....:död
Vem än som kom på den här enkäten får nog tänka om:4skrika
 

VFRippe

Medlem
Gick med
26 Sep 2005
Ort
Cambridge, UK
Hoj
CBR600RR -10, Fazer 800 -13
Då är vi väl två som kör Adblock och ändå får upp rutan...

Fan vad vi måste vara godtrogna allihop, jag trodde också att det handlade om förbättring av sidan, men tji fick man...:huvet
 

Semper idem

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Feb 2013
Ort
10 nautiska från slottet
Hoj
Ja
Då är vi väl två som kör Adblock och ändå får upp rutan...

Fan vad vi måste vara godtrogna allihop, jag trodde också att det handlade om förbättring av sidan, men tji fick man...:huvet

Om man tror att sajten ska bli bättre, så är man nog fan godtrogen. SH blir bara sämre och sämre, framför allt efter uppdateringen. Finns ju massa med saker som inte fungerar bra efter den.
 

swlabr

Sporthojsnörd
Gick med
17 Nov 2011
Ort
Stockholm
Hoj
1984, Suzuki GSX400FWS; 1996 Honda CBR900RR Fireblade
Vi är minst tre vars adblock blir överkört av Egmonts iver i att kunna presentera för sina reklamkunder hur köpstarka vi är och huruvida vi planerar att köpa charter till Ibiza eller ett nytt hemmagym.
Vad har Egmont för övriga forum? Sveriges ångloksfantaster och nyligen dumpade ensamma mödrar? Vad svarar de på frågorna om de tänker köpa nya sportskor i år eller om de lägger 15.000kr per år på att byta inredning där hemma? :va
 

Force

Medlem
Gick med
29 Mar 2005
Ort
-
Hoj
Aprilia RSV1000R
Jag körde också med adblock, men det är inte grejen. Jag personligen gillar få upp sådana här enkäter för då kan man berätta till de som driver vad som kan förbättras...
Men jaa...om Egmont fortsätt köra över medlemerna på sporthoj.com så kommer ett "sporthoj2.com" komma upp smånigom.
:dummer
 

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Jag tänkte okeeeej jag ger det en chans.
Men avbröt efter halva tiden.
 

Smagatusk

Guest
Jag ogillar starkt reklam som jag känner hindrar mig i det som jag tänkt göra från början, exempelvis se en film utan avbrott, gå in på en sida men blir hindrad av en pop-up som man aktivt måste trycka bort osv...

Sporthojs reklam i sidorna tycker jag dock är lite mysiga. Som att gå i en mc-affär och kolla lite på hyllorna ungefär. Därför väljer jag att inte använda massa program mot reklam. Inte för att jag inte kan, även om så också är fallet. :trög

Sen är det väl lite så att reklamen finansierar den här sidan för oss som använder den, så att använda anti-reklammjukvaror känns lite som att smita från skatten.

:)
 

Ryddarn

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Jul 2013
Ort
Växjö
Hoj
Honda CB900 -79
Det jag vänder mig mot var just biten "förbättra sajten"
Ingen av frågorna som ställdes hade någon som helst relevans mot den premissen.

Jag föreslår att vi alla svarar som Guinness:arsele

Jag tycker absolut att det är ok med reklam, förutom när den hindrar mig från att använda sajten, som tidigare i år
 

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
Förbättra sajten är väl marknadsavdelningens ordval. Alltid lurar det någon.
Syftet är att få information om besökarna. Annonsörerna vill ha mer info än bara antal klick och antal besökare och unika besökare. I viss mån blir då sajten "bättre" då annonsörerna tycker att deras produkt eller tjänst träffar rätt i målgruppen. Annonsörer med anknytning till vårt hojintresse har jag inget problem med.
Nu finns det annonsytor som säljs på ett annat sätt och till ett lägre pris och där det är frågan om helt andra branscher, produkter och tjänster. Även hojåkare åker på kryssningar och köper samma skit som Svenne Banan, kanske i något mindre omfattning (större spill för annonsörerna då).
Men om säljarna kan sälja de dyrare annonsytorna till annonsörer som har sin målgrupp här så ökar intäkterna jämfört med att sälja ytorna billigt till Silja Line och andra branscher. "Förbättring av sajten."

Jag klickade också igenom frågorna utan att besvara dem. Fast jag vet inte om det är det rätta att göra. Sajten är reklamfinansierad. Att svara på en enkät är väl rimligt egentligen. Nu ploppande den bara upp helt okommenterad eller utan någon info från webbansvarig eller annan representant.
Jag tycker i så fall att sajten duger bra som den är. :)
 

Henric#13

30 FAT FAST
Gick med
6 Aug 2007
Ort
Täby
Hoj
2016 Husqvarna 701 Enduro,2013 Ninja 636 såld, 2010 BMW F800R - såld
Att man inte ens hade chans att kryssa i om man planerar att köpa ny hoj... DET SUGER. Frågor om man planerar att köpa golfklubbor... Hallå Äggmont! kör vi hoj här eller? :banana
 
Nyheter
Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top