Falkenberg kvällskörning 26/8

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
Fan att man inte åkte ner:huvet
Regnade i Mölndal och hörde att det regnade/var mörkt i falken. Hoppas ni fick en go kväll:tummenupp
 

Mr Larsson

Va vore livet utan hojåka
Gick med
5 Feb 2011
Ort
Falkenberg
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
690 förarna tycker jag är ruskigt snabba på Falken. Fattas en del på rakan. Men riktigt snabba igenom chikanen osv..


Är det någon som vet om Falkenberg har bandagar utan decibelkrav?

Tror jag knappast vi skall vara glada att vi får "dåna" 95db.
Ja det känns lite surt på rakan när man blir om blåst men man kan ju bromsa desto senare:yoparty
 

andrén

Medlem
Gick med
2 May 2006
Ort
varberg
Hoj
s1000rr -11 *såld* ……………..Ktm690smc-r 13………….Yamaha R6 -07
Tack för hjälpen med hojen Henrik Christian och Jörgen. Om nån sitter på lite r6 delar så är det uppskattat ������
 

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
Glöm över 95 dB med någon seriös arrangör i Sverige. Max 95 dB är en svemo regel som gäller oavsett bana. Det finns utländska som har köpt bullerdagar hos någon banägare. Men det är inget gagnar sporten att bullra onödigt.

Resultatet blir bara än mindre träningstid på banorna.
 

Jumpers

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2008
Ort
Göteborg
Hoj
BMW S1000RR
Jag planerar att köpa en R6a (Banhoj) och köra Rookie 600 2016.
Men med den hojen får jag alltså inte köra med vänner som kör i snabb grupp på bandagarna? Inte ens om man håller ner tempot?
 

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
Jag planerar att köpa en R6a (Banhoj) och köra Rookie 600 2016.
Men med den hojen får jag alltså inte köra med vänner som kör i snabb grupp på bandagarna? Inte ens om man håller ner tempot?

Vad skall jag svara på den frågan....

Jag kan inte svara eftersom det beror på vilken arrangör du kör med. Hos sydakånes mc, bikepromition, actionpics m.fl. går det bra . På Falkenberg vet vi inte hur mc arrangemangen ser ut framtiden.
 

Jumpers

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2008
Ort
Göteborg
Hoj
BMW S1000RR
Vad skall jag svara på den frågan....

Jag kan inte svara eftersom det beror på vilken arrangör du kör med. Hos sydakånes mc, bikepromition, actionpics m.fl. går det bra . På Falkenberg vet vi inte hur mc arrangemangen ser ut framtiden.

Har någon spottat i ditt morgonkaffe idag?

Frågan var inte riktad direkt till dig eller någon annan. Det var en allmän fråga som jag tyckte platsade bra i tråden. Jag kände inte till att Actionpics och Bikepromo godkände detta. Men nu vet jag! :tummenupp
 

Sandfållan

#6 R-600 2014
Gick med
4 Feb 2013
Ort
Vid en bana
Hoj
600rr
Har någon spottat i ditt morgonkaffe idag?

Frågan var inte riktad direkt till dig eller någon annan. Det var en allmän fråga som jag tyckte platsade bra i tråden. Jag kände inte till att Actionpics och Bikepromo godkände detta. Men nu vet jag! :tummenupp

Vilka 2 hojjar dominerar i R-600 och sst600?

Dessa klarar DB kraven på ett eller annat vis.
 

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
Har någon spottat i ditt morgonkaffe idag?

Frågan var inte riktad direkt till dig eller någon annan. Det var en allmän fråga som jag tyckte platsade bra i tråden. Jag kände inte till att Actionpics och Bikepromo godkände detta. Men nu vet jag! :tummenupp

Jag skämtade lite .. Jag är inte ett dugg sur.

Det finns mycket oklart i frågan kring licensgrupper och gatgrupper. Många privata arr blandar eftersom licensförsäkring inte gäller på deras arrangemang. Men frågan är under utredning hos svemo eftersom klara spelregler för klubbarna är förutsättning för att deras träningsverksamhet skall överleva på en konkuransutsatt marknad. Vi har redan i idag flera klubbar som mer eller mindre har avvecklat sin träningsverksmhet på mc.
 

Jumpers

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2008
Ort
Göteborg
Hoj
BMW S1000RR
Vilka 2 hojjar dominerar i R-600 och sst600?

Dessa klarar DB kraven på ett eller annat vis.

R6 & ZX6 skulle jag gissa på? Eller får Daytonan köra i R-600?

Jodå R6an skall nog klara bullerkraven fint. Även med eftermarknadssystem. Men beemern låter tyvärr alldeles för mycket för att gå på bana.
 

antonkg

Fartdåre
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Bästkusten
Hoj
Suzuki GSR 600
Tack för idag gubbs! Tråkigt det som hände dig Andrén, ville gärna hjälpa dig men ni var borta när jag letade efter er.
 

2mhk

Vågar välja växel!
Gick med
11 May 2008
Ort
Kungsbacka
Hoj
CBR 929rr Fireblade, GSX-R 1000 k6 banhoj
Hujedanimej, idag gick det undan! Härligt att äntligen köra lite bana igen!! :banana

Surt på din fina r6a Andrén, nu slipper du iaf sitta sysslolös i höst...
Tråkigt för er andra också som gick omkull idag, hoppas alla klarade sig ok, bara o tejpa ihop och komma igen! :tummenupp
 

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
R6 & ZX6 skulle jag gissa på? Eller får Daytonan köra i R-600?

Jodå R6an skall nog klara bullerkraven fint. Även med eftermarknadssystem. Men beemern låter tyvärr alldeles för mycket för att gå på bana.

Daytonan får köra i r 600 eftersom 3 cylindriga har ett undantag och kan vara 675 cc. Däremot är daytonan är rätt ovanlag gäst på rr sm. Men som bandagshoj är det många som älskar kusinen Street triple R med sitt underbara ljud och dragvilliga motor.
 

Jumpers

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2008
Ort
Göteborg
Hoj
BMW S1000RR
Daytonan får köra i r 600 eftersom 3 cylindriga har ett undantag och kan vara 675 cc. Däremot är daytonan är rätt ovanlag gäst på rr sm. Men som bandagshoj är det många som älskar kusinen Street triple R med sitt underbara ljud och dragvilliga motor.


Finns det några prestandafördelar i konkurrenterna? Jag har läst att den är väldigt lättmanövrerad och så. Men den kanske saknar en del effekten i toppen gentemot t.e.x Yamahan?
 

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Ort
Stockholm
Hoj
En massa gammalt mög.
R6 & ZX6 skulle jag gissa på? Eller får Daytonan köra i R-600?

Jodå R6an skall nog klara bullerkraven fint. Även med eftermarknadssystem. Men beemern låter tyvärr alldeles för mycket för att gå på bana.

Jag tror jag blir enda zx6:an i rookie nästa år. Bara 5 årsmodeller av den hojen som får köras i r600, varav 2 lider av avsaknad av hästkrafter (07-08). Resten är på 636cc och är hänvisade till r1000. Om man inte hittar en zx6rr 03-06 som på något vis överlevt, men även då har du 25 hk mindre än de övriga.

R6 o honda är det som gäller om man vill vara som alla andra i r600 eller superstock.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top