Falkenberg kvällskörning 26/8

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
Imorgon 26/8 är träning på banan mellan 17 - 20. Träningen är öppen för licensierade förare och gathojar.

Obs.

Alla deltagare skall använda skinnställ oavsett licens eller gata. Skinnstället skall antingen vara ett helställ eller ett tvådelat ställ ihopsatt med dragkedja.
 

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Ort
Halland
Hoj
YZF-R1
Någon som vet hur det blir med vädret? Inte jag iallafall! :huvet


SMS:ade precis med Kristian, han skrev att du var så körkåt att du ville åka till banan redan ikväll. :tummenupp


Ni är för goa när ni är i den åldern, så oskuldsfulla.......men ändå så fulla av liv.


Vi kör snabb grupp imorgon.................Och JA - Jag har beställt en helikopter som ska sprida silvernitrat över ljungby, så vädret blir bra :fakta
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Meddela gärna när det blir ok med kraschkåpor i gatgruppen!
 

antonkg

Fartdåre
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Bästkusten
Hoj
Suzuki GSR 600
SMS:ade precis med Kristian, han skrev att du var så körkåt att du ville åka till banan redan ikväll. :tummenupp


Ni är för goa när ni är i den åldern, så oskuldsfulla.......men ändå så fulla av liv.


Vi kör snabb grupp imorgon.................Och JA - Jag har beställt en helikopter som ska sprida silvernitrat över ljungby, så vädret blir bra :fakta

Hahaha!! Ja det får vi verkligen hoppas... Men vågar jag verkligen gå in på snabb grupp? Tror det får bli medel till o börja med iaf... :crash
 

Draco

1:a REC 2012 #56
Gick med
25 May 2009
Ort
Bredared
Hoj
CBR 1000 racer Gixxer 600 racer och KTM 690 SMC-R
Lastat o klart! Mozz, kanske är intresserad av en baksvål?
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
SMS:ade precis med Kristian, han skrev att du var så körkåt att du ville åka till banan redan ikväll. :tummenupp


Ni är för goa när ni är i den åldern, så oskuldsfulla.......men ändå så fulla av liv.


Vi kör snabb grupp imorgon.................Och JA - Jag har beställt en helikopter som ska sprida silvernitrat över ljungby, så vädret blir bra :fakta

Kanske dyker upp imorgon och steker dig om det inte regnar:D

Edit: Det var visst föräldramöte imorgon kväll fick jag reda på av frugan så nu är mitt deltagande imorgon högst osäker såvida jag inte lyckas ordna barnvakt:gnissla
 
Last edited:

Jumpers

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2008
Ort
Göteborg
Hoj
BMW S1000RR
Inte senast jag frågade, stämmer detta? (fast jag är gipsad några veckor till så imorgon blir det inte)

Olika arrangörer har väl olika regler.
Men jag har sett rena racehojar som kört med gatgrupper.. Tydligen skall det vara krav på att visa upp regbevis på hojen dock.. Så den måste vara registrerad.. Tråkigt men sant.

Du kan ju komma ner och hålla kameran imorgon då? ;)
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Olika arrangörer har väl olika regler.
Men jag har sett rena racehojar som kört med gatgrupper.. Tydligen skall det vara krav på att visa upp regbevis på hojen dock.. Så den måste vara registrerad.. Tråkigt men sant.

Du kan ju komma ner och hålla kameran imorgon då? ;)

Husarrest. Högerbenet är av.

Och jag vet: AP, Rapido, Zenergy, Bpromotion och Seva verkar mest intresserade av jämna grupper.

FMK kanske kör Svemosanktionerad träning så jag kan förstå att man vill licensierade för sig.
Ser inte riktigt varför olic ska vara i gatskick dock men är det så så är det så. Det brukar alltid finnas anledningar när man väl får svar från rätt person.
Eller så är det inte så.
 
Last edited:

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Gatgruppen på Falken är en GATgrupp, och därför ska det vara GATlegala hojar. Vi är en motorklubb och får följa de regler som gäller för testkörning.Kommersiella aktörer har andra (inga?) regler ovanifrån.
 

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
Gatgruppen på Falken är en GATgrupp, och därför ska det vara GATlegala hojar. Vi är en motorklubb och får följa de regler som gäller för testkörning.Kommersiella aktörer har andra (inga?) regler ovanifrån.

Tyvärr är den här lösningen skadlig för både gatgrupperna och licensgruppen. I licensgruppen blir det ofta " läskigt " när nybörjare ( juniorer) deltar. Fartskillnarna kan vara enorma i kurvor och på raksträckor. Det skapar säkerhetsproblem som är helt onödiga. Det skrämmer säkert bort en del oerfarna att delta. Även gatgrupperna får en stor fartskillnad.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top