Söker en bild på en MC-Polis som gör V-tecken

KJECOP

Jobbar på hojen
Gick med
22 May 2011
Ort
Stockholm
Hoj
BMW K1200 R Sport
Tjena!

Jag "efterlyser" en bild på en Mc-polis som gör V-tecken i fotokurvan. Jag har försökt att söka och leta i forumet men inte hittat bilden.

För flera år sedan, jag tror att det kan ha vara runt 2009-2010 (kanske 2008) så var det någon här i forumet som tog en bild på en Mc-polis som gjorde V-tecken med vänsterhanden vänd mot fotografen. Fotografen var sedan i kontakt med mig men jag visste då inte vem Mc-polisen var utan hänvisade till fotografen till Södertörn där jag trodde att Mc-polisen kunde ha jobbat.

Nu vill jag gärna komma i kontakt med fotografen :)

Kan någon hjälpa mig så är jag tacksam :banana
 

KJECOP

Jobbar på hojen
Gick med
22 May 2011
Ort
Stockholm
Hoj
BMW K1200 R Sport
Såg oxå nån bild förut äre du som är Föraren? ��

Nej, det är inte jag som är föraren.

Fotografen ville skicka bilden till han som kör och jag trodde att fotografen hade fått tag på honom. Igår stod jag och pratade med en mc-polis som jag numera känner och så visade det sig att det var han som körde då men att han inte har sett bilden. Så jag tänkte försöka få tag på bilden åt honom. Men jag minns ju inte vem som plåtade....
 

cbr600f

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Honda cbr 600f3 1996.
Nej, det är inte jag som är föraren.

Fotografen ville skicka bilden till han som kör och jag trodde att fotografen hade fått tag på honom. Igår stod jag och pratade med en mc-polis som jag numera känner och så visade det sig att det var han som körde då men att han inte har sett bilden. Så jag tänkte försöka få tag på bilden åt honom. Men jag minns ju inte vem som plåtade....
Ok men du är också mc-polis?
 

KJECOP

Jobbar på hojen
Gick med
22 May 2011
Ort
Stockholm
Hoj
BMW K1200 R Sport
Vanligtvis så brukar jag köra runt 1500 - 2000 mil per år privat. Fast i år har jag inte kört något alls privat.
 

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Ingarö, Stockholm
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
På den tiden (2008) var jag och "Conseal" bland de första som fotade där. Jag har dock inte sett honom aktiv här på ett tag. Men prova ett PM till honom. Jag har iaf inte den bilden.
 

KJECOP

Jobbar på hojen
Gick med
22 May 2011
Ort
Stockholm
Hoj
BMW K1200 R Sport
På den tiden (2008) var jag och "Conseal" bland de första som fotade där. Jag har dock inte sett honom aktiv här på ett tag. Men prova ett PM till honom. Jag har iaf inte den bilden.

Just det, det namnet kommer jag ihåg när du skriver det :) Tack för tipset! Jag provar att skicka ett PM till honom :tummenupp
 

Conseal

På avstånd är allt vackert
Gick med
19 Mar 2007
Ort
Med min familj
Hoj
Honda VFR800 -02
Som att hitta en nål i en höstack men jag ska göra mitt bästa... kan ju varit Gnutten också.. :)
 

Ese

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2013
Ort
Stockholm/Öfvre Aspudden
Hoj
Fuji Aloha 2.0 (<10kg); H2-72; ZX10R-05; S1000RR-11
Som att hitta en nål i en höstack men jag ska göra mitt bästa... kan ju varit Gnutten också.. :)

Finns det verkligen ingen "image recognition" tillämpning som man kan mata i med parametrar och fantombilder, och få ut "en dussin bästa möjliga match" ur materialet?? Vad använder t.ex. polisen då man letar enligt suddiga övervakningskamerabilder och bildregister?

-jag försökte ett tag sedan hitta en bild av en H1-förare i fotokurvan som körde utan framskärm (framskärmet varlustigt nog i hans rygga), och det var hopplöst. Gav upp till slutet.. :-(
 

Conseal

På avstånd är allt vackert
Gick med
19 Mar 2007
Ort
Med min familj
Hoj
Honda VFR800 -02
Har nu tittat på närmare 10k bilder och kan nog komma till slutsatsen att det inte var jag som tog den bilden... Men jag borde få ett års frisedel i trafiken för insatsen ;)
 

FFJJPP

Tjohej? Shoei?
Gick med
28 Jan 2014
Ort
Tyresö
Hoj
.
Varken V-tecken eller från 2008... men ändå. Jag behöver förresten ingen frisedel utan nöjer mig med att provköra polishoj:squid

DSC00130.jpg
2015-06-17 06.04.27.jpg
DSC09716.jpg
 
Last edited:

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
kan redan nu säga att jag har tyvärr inte tagit en sådan bild även om jag inte skulle ha något emot det. :)
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top