Yamaha R1 2008

putte_105

Ny medlem
Gick med
4 Feb 2005
Ort
stockholm
Hoj
2008 R1 Yamaha
Har ett litet problem min R1 har ett litet mellanrum på gasen och svarar inte direkt utan det blir ett litet ryck! Samma sak är det när man saktar ner då kommer det där lilla klippet rycket igen... På höga varv är det okejen just när man ligger å köra sakta kommer det där både vid gaspådrag och inbromsning! Tog idag bort slip on och satte på orginal! Det kvarstår har dich ingen kat!
TPS sensorn har jag tänkt på! Snälla vet någon ?
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Det här hjälper inte dig men är det inte så att Power Commander V och mappning är den vanliga lösningen för att få hojen gå så mjukt utan ryck som man vill ?
 

Intense

Ny medlem
Gick med
3 May 2008
Ort
i staan
Hoj
Blå fågel med fläkthjul
En R1-08 har ju drive-by-wire vilket gör att felet kan ligga antingen i din APS, den som ger input från gashandtaget, eller TPS som sitter nere vid servot som tar signelen från det fysiska spjället. Man skulle nog behöva mäta upp det där ordentligt om du inte har några felkoder som yttrar sig. Har inga bra konkreta tips mer än så när jag inte står med hojen framför mig och kan mäta nåt.
 

putte_105

Ny medlem
Gick med
4 Feb 2005
Ort
stockholm
Hoj
2008 R1 Yamaha
Tack för svaret! Har du mätinstrument? Har du möjlighet att mäta upp den och isåfall hur mycket kostar det!
Den ska in på mappning om 2 veckor på mc varuhuset! Satte på orginal system i går och den ryckte inte lika hårt men ändå är klippet på någon sekund kvar! Dock satte jag ej på grenröret med katten i så den saknar fortfarande kat! Kan det bero på det! Tänkte sätta tillbaka slipon koppla in PC 3 igen och sätta in ett nytt kn filter i veckan innan lappningen... Har en meck från mc varuhuset Sören som tror att det är TPS sensor..
Har du något nummer mch
 

putte_105

Ny medlem
Gick med
4 Feb 2005
Ort
stockholm
Hoj
2008 R1 Yamaha
Tack för svaret! Har du mätinstrument? Har du möjlighet att mäta upp den och isåfall hur mycket kostar det!
Den ska in på mappning om 2 veckor på mc varuhuset! Satte på orginal system i går och den ryckte inte lika hårt men ändå är klippet på någon sekund kvar! Dock satte jag ej på grenröret med katten i så den saknar fortfarande kat! Kan det bero på det! Tänkte sätta tillbaka slipon koppla in PC 3 igen och sätta in ett nytt kn filter i veckan innan lappningen... Har en meck från mc varuhuset Sören som tror att det är TPS sensor..
Har du något nummer mch
 

putte_105

Ny medlem
Gick med
4 Feb 2005
Ort
stockholm
Hoj
2008 R1 Yamaha
Vad är aps vart sitter den?
Vet vad TPS är men inte den andra?
Kan du eventuellt hjälpa mig?
Mvh
 

putte_105

Ny medlem
Gick med
4 Feb 2005
Ort
stockholm
Hoj
2008 R1 Yamaha
Hej till er som svarade! Nu blev det såhär att jag bytte drivpaket satte på helsystem kopplade in den gamla pc3 och köpte ett nytt kn filter...... Resultatet cykeln går som en dröm framhjulet dansar soldnsen även på 3 ans växel...
Ha en bästa forsatt sommar
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top