Suzuki B-king

Thomaskalmar

Ledande tekniker
Gick med
2 Jul 2011
Ort
Kalmar
Hoj
2009 Suzuki B-King
Hej, jag har en B-king 09.
Jag är sugen på att skaffa power commander och sport filter.
Har dock lite frågor, kanske någon här som kan svara på dem.

Tar pc bort den elektriska spärren på 1,2,3ans växel?
Samt börjar min hoj "blurra" i 270km/h.. kvittar om jag ligger på 4,5,6an.. Är den spärrad där? Och isf tar pc bort även detta?

Mvh. T
 

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Ort
Gdansk, polen och Kungälv
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
Som sagt, lås upp din ECU, det skall jag göra på min 750 inför nästa säsong, hoppas det blir mer kräm på dom första växlarna (inte för att det saknas men mer är ändå välkommet)

hur som, B-king är ballt som… :näsblod :tummenupp
 

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Ort
Norrort
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
uh ?
min var helt orörd 09'a ... 275 på mätaren på varvstopp fyran , petade i femman så dök den till 260 som en stoppkloss

verklig fart vet jag ej

Drevade ner ett kugg fram , då pallade den 250 på sexan cirka ... orka högfarts test utan kåpor :D
 

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
Suzukis strypningar på de lägre växlarna är bara aktivt vid litet gaspådrag, mer än halvgas och strypningen är borta i vilket fall.
 

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
Den är begränsad till 150 mph dvs 241 km/h. Nu vet du iaf hur mycket fel hastighetsmätaren visar. Du behöver inte köpa en power commander eller annan tredjepartsmojäng, du kan programmera om din original ECU.

https://encrypted.google.com/search?q=suzuki+b-ling+disable+speed+limit

Glöm det där med att försöka mappa om i original boxen....
Det blir inte bra, ingen som klarar av att få till det bra, köp en pc5 och se till att få bort spärrarna i original boxen, med andra ljuddämpare och KN filter så får du ut ca 175hk på slangen och en hoj som går grymt bättre än original, jämt å fint på alla register, och nöjer du dig inte med det så är det bara montera Turbo så får du ut ca 400hk på slangen eller typ 392 som jag hade i min med original spridarna kvar, men ca 70-80.000 fattigare :)
Men börja med en PC5a och hör av dig till Turbo Andersson i UpplandsVäsby så hjälper han dig att fixa bort topphastighetsspärren och reduceringen i effekt på dom lägre växlarna och naturligtvis ställa in pc5an i rullande landsväg
Lycka till :yoparty
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top