Ducati ST4S -04 elhjälp

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Hej är det nån som har tips på vilka kompletta elsystem med mätare ecu osv skulle passa på en st4s -04. Den nya modellen med digitala mätare
Min är instrumentet kvaddat på. Annars så är ecu & tändningslås upplåsta går det att bara sätta dit nån eftermarknadsmätare & dra blinkers utanför för den har väl relät inbyggt. Eller är det mera saker som sitter i den typ nån luftmätare eller så???
Känns som jag kört fast lite & Tom på Italja Bike Center kan inte låsa upp instrument :(
Så några förslag??
 

Bifogat

  • 10.jpg
    10.jpg
    58.7 KB · Visningar: 47

Ducatisteen

Medlem
Gick med
12 Feb 2010
Ort
Klippan
Hoj
Ducce851S, UrMonster900, NicoBakkerQCS mm
Skulle förvåna mig mycket om inte du kan köpa en begagnad originalinstrument från någon av alla våra mc-skrotar i Sverige vilket måste vara enklast! Instrumentet innehåller mig veterligt inga viktiga delar som hindrar dig i att använda andra instrument utan problemen uppstår när du ska koppla! Vilka färger, värden mm stämmer och inte oväsentligt i just detta sammanhäng det rent estetiska! :)
 

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Jo nån eftermarknads kan ju funka lite mek med att få ihop det bara. Men jag undrar om inte luftmängdsmätaren eller nån annan sitter i originalmätaren? De andra funktionerna med idiolampor är ju inga problem att få till om än lite tidskrävande.
 

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Jo de är nog samma bara problemet att de är låsta. Ut stöld synpunkt bra ut byta mätare inte så bra...
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top