Hjälper er med handledning STHLM

Galen Ryss

Medlem
Gick med
31 Mar 2010
Ort
Stockholm
Hoj
MT09 -SP
Hej!

När jag tog KK för fem år sedan blev jag chockad över hur mycket det kostade mig och att det var svårare och tog längre tid än vad jag trodde.

Nu vill jag hjälpa andra med MC körkort. Jag jobbar väldigt mycket så jag kan nog hjälpa bara på sena kvällar / helger.

Vill även tillägga att jag är INTE MC lärare, men jag har god kunskap i mc hantering och minns reglerna väl ute i trafiken.

Det jag hade tänkt mig att ni som ska ta mc kort går till er trafikskola och tar en lektion och får reda på vad NI behöver träna på och då kan ni få träna det med mig. Som till exempel trafikvana på en motorcykel eller att bara åka och öva på krypkörningen.

P.S Hoppas ni inte skräms utav mitt användarnamn :)

/Maxim
 
Last edited:

mrmustasch

Ny medlem
Gick med
25 Oct 2015
Ort
Stockholm
Hoj
2015 suzuki gladius
Hej Max!

Trots att denna tråd är lite gammal nu så tänkte ja höra om ditt erbjudande står fast? Fyller 24 i vår och ska då försöka ta mitt MC kort, har 3/4 körlektioner under bältet men det var över ett år sen så är väldigt färsk.

/Andreas
 

Galen Ryss

Medlem
Gick med
31 Mar 2010
Ort
Stockholm
Hoj
MT09 -SP
Hej Andreas.

Erbjudande står fast :). Tänkte rulla ut hojen i mars. Bara vädret är varmare än +6-8 grader.
Kan pm:a mig och berätta vad du tänker köra på, erfarenhet osv.

/Max
 

marouan0001

Ny medlem
Gick med
7 Jul 2015
Ort
Stockholm
Hoj
Xt1200ZE Super Tenere
Hej Max
Har du tid med en till elev under den här säsongen ?
Jag är mycket tacksam för ditt erbjudande.

/Marouane
 

Galen Ryss

Medlem
Gick med
31 Mar 2010
Ort
Stockholm
Hoj
MT09 -SP
Absolut.

Hittills har ingen hört av sig ''privat'' till mig, så jag hjälper till så många jag hinner :).
 

Chew

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2016
Ort
Täby
Hoj
Yamaha FZ6-SA
Hej,

Jag är väldigt intresserad! =)
Precis köpt min första hoj och i veckan kommer sista delen av skyddsutrustningen. Skickar PM

Mvh
Tobias
 

Galen Ryss

Medlem
Gick med
31 Mar 2010
Ort
Stockholm
Hoj
MT09 -SP
Glada Hojåkare! Nu hjälper jag 5 elever samtidigt som jag kör heltidsjobb så jag är heltbokad fram tills slutet av maj så att ni som läser denna tråd vet om det. Ni kan fortfarande skicka pm men bara så att ni vet i förväg - tiden räcker inte till :smasha
 

Galen Ryss

Medlem
Gick med
31 Mar 2010
Ort
Stockholm
Hoj
MT09 -SP
Idag fredag den 13/5 körde min andra eleven upp i Gillinge klockan 08,15 och tog hem körkortet :smasha

Grattis :tuttar:hej:banana

P.S Imorn ska jag åka till Tullinge för där har andra eleven uppkörning klockan 13,15, det kommer säkert att gå bra :yoparty
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Ducati
Du e snäll du, jag har varit handledare två gånger och har aldrig i hela mitt liv hatat att åka en hel dag i 50 blås så mycket :smasha
 

Galen Ryss

Medlem
Gick med
31 Mar 2010
Ort
Stockholm
Hoj
MT09 -SP
Sådär, nu finns det platser för två kandidater som är seriösa och vill ta körkort snabbt och inte dra ut det på 2-3 månader :smasha

P.S När ni skickar p.m till mig kan ni kortfattat berätta om er själva, er erfarenhet som bil/mc förare och hojen som ni förmodligen har :smasha
 

Chew

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2016
Ort
Täby
Hoj
Yamaha FZ6-SA
Tänkte skriva några rader om Maxim då han har hjälpt mig med att ta mitt a-kort nyligen (14/5)! ;)

Maxim är en av de mest serviceinriktade personerna jag har träffat, han ställer upp i vått och torrt och när det kommer till tips och förslag på förbättringar så levererar han verkligen bra tips och ideér.

Jag tog aldrig en lektion hos körskola (risk 2:an var det närmsta..) men jag hade aldrig klarat min uppkörning utan Maxims hjälp. Maxim har ett pedagogisk sätt att förklara saker på och han har bra kunskaper om vad förarprövare tittar efter vilket hjälpte mig otroligt mycket. Man blir lätt lite skadad efter att ha haft B-körkort en längre tid, men som alla här vet är det ganska stor skillnad på A och B.

Jag vill med dessa ord verkligen rekommendera Maxim som handledare och jag är stolt över att få lära känna honom vilket gör att jag kommer att hålla kontakten i lång tid framöver! :yoparty

Hans nick kanske är rätt när det gäller honom personligen :brynad men när det kommer till handledning skulle jag nog säga att han är en ansvarsfull_ryss!

Stort tack Galen Ryss!:hej
 

Sebno

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2016
Ort
Haninge
Hoj
2000 Kawasaki zr7
Tänkte du ställa upp nu till våren igen så är jag superintresserad! Eller nu i höst också för den delen :)
Har en hoj i garaget som bara står och väntar :)
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top