Moderaterna och sanningen om välfärdens kollaps!

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Det spännande är att samma länder var i princip vetenskapens, bildningens och kunskapens vagga. Människor vallfärdade dit för att lära sig, hitta kunskap och sånt. Sedan slog religionen sina smutsiga klor i området, och genast inträdde en helt ny tidsålder där kunskap, forskning och vetenskap jagas ut.
Har hänt på fler ställen med andra religioner med.

Exakt, det var inte längesedan kvinnorna i mellanösternområdet kunde gå omkring lättklädda som vilka andra människor som helst:gnissla
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Exakt, det var inte längesedan kvinnorna i mellanösternområdet kunde gå omkring lättklädda som vilka andra människor som helst:gnissla

Jag syftade väl iofs ännu mer historiskt än 60-70-tal, men historien har upprepat sig där, onekligen. En riktigt skojig parantes på ämnet är att det finns en arabisk motsvarighet till kama sutra, men det är jävligt få som ens vet om att den finns.
 

Mandelhyndan

Medlem
Gick med
9 Mar 2015
Ort
Halmstad
Hoj
Aprilia Tuono 11
Kanske just det som är problemet att ingen ORKAR göra nått åt det? Lättare att någon annan gör det åt oss.. Eller hur? Sist igår åkte jag ut till en invandrare och lämnade mina gamla tentor i en investreingskurs, jävla bra kille. Man kanske skulle anstränga sig lite mer? Hjälpa och inte stjälpa?
Anledningen att ingen gör nåt beror på en form av masspsykos son lamslagit hela Sverige. Det spelar ingen roll vilken fakta, statistik eller vetenskap en "invandringsvurmare" blir presenterad för. Precis som vilken religion som helst. Är du bara övertygad så biter inget...

"Hjälpa mer än stjälpa?"
Vad mer än ge dom en fristad, gratis boende, bidrag som får vilken pensionär som helst grön av avund, gratis transporter, gratis utbildningar mm mm kan vi ge dom? Ska vi ge dom dagliga massager med? Klia deras könsorgan? Bädda deras sängar? Hur jävla mycket ska vi "ge" dom?
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Jag syftade väl iofs ännu mer historiskt än 60-70-tal, men historien har upprepat sig där, onekligen. En riktigt skojig parantes på ämnet är att det finns en arabisk motsvarighet till kama sutra, men det är jävligt få som ens vet om att den finns.

Med kvinnorna syftade jag mer på "närtid", hur dom på 20-25 år har radikaliserat denna sk religion ivrigt påhejade av mona muslim m fl, fruktansvärt att det finns väst-människor som stöder denna kvinnofientliga syn! Att en människa som mona håller sig kvar inom politiken så länge är mkt mkt bekymmersamt, hon lyckas på ngt sätt klamra sig kvar på ett eller annat sätt när t o m alliansen utser en sossekärring till samordnare är det fan illa inte nog med det, vi har haft en sverigehatare av rang som statsminister i hela åtta år, frågan är om inte det är värre än att mona muslim går omkring i burka eller vad fan påslakanet heter och bidrar till att legitemera förtrycket:gnissla

Det enda land eller ledare som inte misst sitt förstånd ännu är ungerns viktor orban och idioterna i EU har mage att kritisera honom, jävla nötter, nästan så jag hoppas att orban går i allians med putin även om dom två redan är väldigt goda vänner, orban vet hur man retar gallfeber på EU och jag njuter över hur han parerar alla möjliga försök till att få honom att ändra sitt sätt att leda ungern och rätta sig in i EU-ledet, orban viker sig inte en tum, go orban:tummenupp
 
Last edited:

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Anledningen att ingen gör nåt beror på en form av masspsykos son lamslagit hela Sverige. Det spelar ingen roll vilken fakta, statistik eller vetenskap en "invandringsvurmare" blir presenterad för. Precis som vilken religion som helst. Är du bara övertygad så biter inget...

"Hjälpa mer än stjälpa?"
Vad mer än ge dom en fristad, gratis boende, bidrag som får vilken pensionär som helst grön av avund, gratis transporter, gratis utbildningar mm mm kan vi ge dom? Ska vi ge dom dagliga massager med? Klia deras könsorgan? Bädda deras sängar? Hur jävla mycket ska vi "ge" dom?

Hjälpa med att ställa krav, de du nämner är björntjänster. De är ingen bra hjälp i längden, uppenbarligen. Nya reformer, men det krävs att alla är med på tåget. Du kan inte införa låt säga lean i ett företag om inte ledningen vill/orkar. "Alla skall med" :fakta
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Om ni nu är så djävla måna om att hålla "mångkulturen" borta, då kanske ni kan titta er själva i spegeln och fråga er om ert ständiga djävla tjat om gratis frakt kanske bidragit till mängden utlandsfödda, lågavlönade tradarchaffisar på vägarna.
Eller ert förbannade djävla prispressande i var och varenda butik kanske lett till firmor blivit utkonkurrerade till förmån för internetbutiker med lagerhus fyllda utav arbetare med sådan låg lön att ni själva inte skulle vilja ta jobben...

Ett stort problem med att pressa ned lönetagarens löner (andel av produkt) är ju att de ofta också är kundkretsen.
På Königsegg är det ju lugnt, för där är det ju företagsägarna, de ekonomiskt starka i samhället som då för en större del av produkten, som också är den enda kundkretsen. Men för större delen av handel, produktion, transport, jordbruk, kommunikation, osv, är det också lönetagarna i dessa brancher som står för den stora massan av kundkretsen. Om man då pressar deras löner till bristningsgräns för att öka den egna andelen av intäkterna så ser man också till att begränsa kundkretsens köpkraft REJÄLT. Vilket betyder att man minskar kakan, även om man håller en större andel av den, markant.
Ser man som företagsledare till att kundkretsen ligger tex på min lönenivå, skall man inte vara förvånad om omsättningen sjunker. (ändå är de det...)
Detta märks ju självklart mer i ett mindre samhälle som här på Åland var jag bor, där "eliten" är så pass liten att de inte duger som kundkrets för just någonting. Men effekten märks garanterat, om än inte lika snabbt, i större samhällen också.
 
Last edited:

NoBrakes

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2014
Ort
Trollhättan
Hoj
Kawasaki zx10r 2005
Hjälpa med att ställa krav, de du nämner är björntjänster. De är ingen bra hjälp i längden, uppenbarligen. Nya reformer, men det krävs att alla är med på tåget. Du kan inte införa låt säga lean i ett företag om inte ledningen vill/orkar. "Alla skall med" :fakta
Ja men så har vi alla insyltade politiker som sitter i diverse bolag som tjänar grova pengar på att asylpolitik som är nu.
 

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Ort
Norrort
Hoj
SR172
Alltså, ständigt detta "hur löser vi detta"? Hur svårt kan det vara...
Gör Sverige mer oattraktivt att komma till helt enkelt som asylsökande. Det finns ju en anledning till att dom tar sig igenom hela jävla Europa för att nå det förlovade dumnaiva landet i norraste norr.
Åtgärder kan vara:
-inga permanenta uppehållstillstånd
-skärpt försörjningsplikt
-krav på språkundervisning, OCH att lära sig det
-kraftigt minskade bidrag för nyanlända
-hårdare kontroll och krav på någon form av identifiering för vem du är (så undviker man tex att få in IKEA-terrorister)

Orkar inte hålla på och rada upp, finna mängder med självklara saker att minska Sveriges attraktionskraft för asylsökandena. Och det är inte så att dessa då kommer dö eller att vi är hjärtlösa bara för att dom inte kommer till just vårat land, de skulle isf bara få komma till ett annat. Asylmottagningen skulle spridas mer i Europa helt enkelt

Det är redan för sent även om man skulle stänga gränserna helt. Naturen sanerar sig själv. Om inte ekonomin på något magiskt sätt kommer vända så kommer välfärden nedmonteras ännu mer. Då kommer det vara väldigt oattraktivt för många av invandrarna från tredje världen att bo här uppe i norden. Troligtvis lockar en billig flygbiljett hem till sitt hemland och sitt eget folk mer än att sitta luspank här i snöslasket.
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Ett stort problem med att pressa ned lönetagarens löner (andel av produkt) är ju att de ofta också är kundkretsen.

Till viss del, men Sverige exporterar friskt. Kolla gärna in klippet tidigare i tråden.

Sedan kan man i en grad av naivitet tänka sig att högre vinster till bolag resulterar i större investeringar, vilket i sin tur driver på expanderingen av näringslivet. En löneökning för gemene man slutar troligen i ökad import av konsumtionsvaror...
 

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Men det är väl klart att de är invandrarnas fel? Alla låg utbildade skyller på INVADRARNA, det förstår du väl? Det är deras fel och ingen annan:rofl SD skulle styra Sverige jättebra, deras program är jättebra, jag har läst det:rofl

Det är väl knappast inte invandrarens fel att denne mottages med öppen famn och bra sociala stöd? Fan ta er i kragen och inse att det är den ARISKA svensken som givit INVANDRAREN denna möjlighet, dumt att inte nyttja den säger ja.
Precis!

cookies.jpg
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Ett av forumets bästa inlägg någonsin:

Alltså, ständigt detta "hur löser vi detta"? Hur svårt kan det vara...
Gör Sverige mer oattraktivt att komma till helt enkelt som asylsökande. Det finns ju en anledning till att dom tar sig igenom hela jävla Europa för att nå det förlovade dumnaiva landet i norraste norr.
Åtgärder kan vara:
-inga permanenta uppehållstillstånd
-skärpt försörjningsplikt
-krav på språkundervisning, OCH att lära sig det
-kraftigt minskade bidrag för nyanlända
-hårdare kontroll och krav på någon form av identifiering för vem du är (så undviker man tex att få in IKEA-terrorister)

Orkar inte hålla på och rada upp, finna mängder med självklara saker att minska Sveriges attraktionskraft för asylsökandena. Och det är inte så att dessa då kommer dö eller att vi är hjärtlösa bara för att dom inte kommer till just vårat land, de skulle isf bara få komma till ett annat. Asylmottagningen skulle spridas mer i Europa helt enkelt
 

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
Ett av forumets bästa inlägg någonsin:

Är det?

"-krav på språkundervisning, OCH att lära sig det"

Jag är rätt dålig på språkundervisning. Däremot är jag något av en språkpolis i vissa sammanhang. Tänk vilket lyft det kommer att bli för språkundervisningen i Sverige. Jag gillar den tanken. Jag blir rätt bedrövad när jag läser inlägg på forum, på Facebook och när jag läser Blocket-annonser. Det är illa ställt med folks svenskkunskaper och intresse för att uttrycka sig i skrift.

Nu kanske ni tycker att det inte spelar någon roll i dessa sammanhang. Har ni hört att för många stavfel, syftningsfel etc gör att folk fokuserar på det och helt missar eller struntar i budskapet? Denna tråd är ett exempel på sådant.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Är det?

"-krav på språkundervisning, OCH att lära sig det"

Jag är rätt dålig på språkundervisning. Däremot är jag något av en språkpolis i vissa sammanhang. Tänk vilket lyft det kommer att bli för språkundervisningen i Sverige. Jag gillar den tanken. Jag blir rätt bedrövad när jag läser inlägg på forum, på Facebook och när jag läser Blocket-annonser. Det är illa ställt med folks svenskkunskaper och intresse för att uttrycka sig i skrift.

Nu kanske ni tycker att det inte spelar någon roll i dessa sammanhang. Har ni hört att för många stavfel, syftningsfel etc gör att folk fokuserar på det och helt missar eller struntar i budskapet? Denna tråd är ett exempel på sådant.

Men stopp där, att vara språkpolis är värre än vara rasist eller politiskt korrekt!:D

Gäss, språket är shittet som håller oss samman och de lätt störda är lättstörda! :hihi

De lågutbildade låg utbildade på soffan? :va
 

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Ort
Där vägen tar slut
Hoj
Kawasaki Zx1200
Finns värre trådar här som inte är svenska akademin direkt:mad:
Och jämföra med blocket är:dummer
Säljes syndap med trasig lås lite repi:fakta
Är det?

"-krav på språkundervisning, OCH att lära sig det"

Jag är rätt dålig på språkundervisning. Däremot är jag något av en språkpolis i vissa sammanhang. Tänk vilket lyft det kommer att bli för språkundervisningen i Sverige. Jag gillar den tanken. Jag blir rätt bedrövad när jag läser inlägg på forum, på Facebook och när jag läser Blocket-annonser. Det är illa ställt med folks svenskkunskaper och intresse för att uttrycka sig i skrift.

Nu kanske ni tycker att det inte spelar någon roll i dessa sammanhang. Har ni hört att för många stavfel, syftningsfel etc gör att folk fokuserar på det och helt missar eller struntar i budskapet? Denna tråd är ett exempel på sådant.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top