Bwin Grand Prix České republiky 14 Aug - 16 Aug

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Mer spänning på gång redan till helgen och ingen tråd på SH .. WHAT!!


Allt spektakel börjar på fredagen 09.45 sen rullar det hela helgen --> https://www.viasat.se/sport/tv-tabla#2015-08-14

Väder blir det vilket som. Fast vilket, det varierar beroende på vart man kollar!

Söndagen ser onekligen lite spännande ut hehe

http://www.accuweather.com/sv/cz/brno/123291/weekend-weather/123291

Aktuell ställning topp 10 inför Brno att ha med i huvudet när ni ska tippa o betta o fan allt man kan göra ..

1 Valentino ROSSI Yamaha ITA 195
2 Jorge LORENZO Yamaha SPA 186
3 Marc MARQUEZ Honda SPA 139
4 Andrea IANNONE Ducati ITA 129
5 Bradley SMITH Yamaha GBR 97
6 Andrea DOVIZI.. Ducati ITA 94
7 Dani PEDROSA Honda SPA 80
8 Cal CRUTCHLOW Honda GBR 74
9 Pol ESPARGARO Yamaha SPA 73
10 Maverick VIÑALES Suzuki SPA 62


Underlättar med att drar till med pallen redan idag!!

1. Jlo
2. VR
3. Marquez
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Hondorna har varit starka de senaste 5 åren på den banan, så fan vet. Å andra sidan har yamahaerna hängt med bra på klassiska hondabanor i år, så fan vet. Och mellan JL och VR är det ju dagsformen som avgör vem av dem som kommer först, så fan vet.
Pedrosa kommer starkt, så fan vet.
Marquez har fått ordning på hojen, och kör som förra säsongen, så fan vet.

Blir det dessutom regn lär ju Duccarna lägga sig i striden om toppen med, så...

Öööhm...

Marquez, Pedrosa och Rossi, antagligen med MM på topp, VR tvåa och DP trea, men JL kan byta ut vilken som helst av dem. Härligt med svårtippade pallar där vemsomhelst kan ta vilken position som helst! :D

Dani bör ju vara rätt sugen på att få stå längst upp på pallen igen, och han verkar ju funka bättre än på länge i år, skulle vara kul med honom på förstaplats faktiskt.
 

Skurken

Karisma som ett järnspett.
Gick med
29 Aug 2007
Ort
Varberg
Hoj
790 Duke
Detta ska bli kanonkul. Hoppas såklart på Iannone och en slutfight mellan honom och Marquez men det är väl en högoddsare. Förmodligen Marquez, men ser hellre att Rossi eller Lorre vinner. Jag vet inte. Är förvirrad. Må bäste alien vinna.
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Hoppas och tror att detta blir ett riktigt jämt race då yamaha har tagit ett steg närmare Honda i år och skillnaden förra året var väldigt liten.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Hoppas allmänt på lika bra fighter mellan alla aliens som senast. :tummenupp
Hoppas bara Duccarna kan ta ett steg till snart...

Någon som vet om MM fortfarande kör med delar från förra säsongen?

1. MM
2. DP
3. VR
 

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Nja, men dom har inte gått ut med något att han skulle köra med 15 svingen..? Iof missa ja massa förra helgen förutom racet..
 

vurparen

Medlem
Gick med
5 Aug 2013
Ort
Kista
Hoj
Aprilia Falco -00 KTM 625sxc -06
1. Pedrosa
2. Iannone
3. VR/JL/MM

Vad får jag om jag har rätt?
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Rossi starkare än Lorenzo dock hänger hans plats på kvalet, ska han vara före Lorre får han se till att vara med från början.

MM är den som kommer vara i vägen för Rossi om han vill vinna och han kvalar bra, annars hänger det på hur han kommer iväg och hamnar i början, med Pedrosa och någon mer framför sig i början så kommer det se ut som senast då Lorenzo Inte gör misstag och MM är den bättre av de 2.

Tippar

Rossi
MM
Lorrre
Pedrosa

Duccarna har gjort sitt för denna säsongen och de övriga förarna räcker inte till, närmast verkar Smith vara....
 

Kryckan

Twintorsk!
Gick med
19 Nov 2007
Ort
Ljusdal
Hoj
KTM SD990
Skulle ju faktiskt vara roligt med ett regnrace på Brno - även om jag i vanliga fall inte är någon stor beundrare av det.
 

Kryckan

Twintorsk!
Gick med
19 Nov 2007
Ort
Ljusdal
Hoj
KTM SD990
Skulle ju faktiskt vara roligt med ett regnrace på Brno - även om jag i vanliga fall inte är någon stor beundrare av det.
 

horbror

Vi är vad vi heter
Gick med
26 Jul 2005
Ort
Uppsala
Hoj
FE 650 + S1000R + Leonardo 300 + Typhoon 172cc
OT:
Fick ett infall och fixade biljetter. Jag och en polare åker ner imorrn, kommer bo i Prag och dagspendla till Brno. Någon annan som ska ner och bo i Prag som vill dela taxi dit?
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
OT:
Fick ett infall och fixade biljetter. Jag och en polare åker ner imorrn, kommer bo i Prag och dagspendla till Brno. Någon annan som ska ner och bo i Prag som vill dela taxi dit?

fan vad gött.. önskar jag kunde dra oxå.Bara en tanke, skulle det inte löna sig att hyra en kärra med tanke på avståndet prag-brno 205km. jag vet dock inget om hur dyrt/billigt det är med taxi i tjeckien.lycka till där nere o som sagt faan va gött :tummenupp
 

horbror

Vi är vad vi heter
Gick med
26 Jul 2005
Ort
Uppsala
Hoj
FE 650 + S1000R + Leonardo 300 + Typhoon 172cc
fan vad gött.. önskar jag kunde dra oxå.Bara en tanke, skulle det inte löna sig att hyra en kärra med tanke på avståndet prag-brno 205km. jag vet dock inget om hur dyrt/billigt det är med taxi i tjeckien.lycka till där nere o som sagt faan va gött :tummenupp

Jo, det är förmodligen mer ekonomiskt försvarbart att hyra bil, dock är jag och min vän något oense om vem som eventuellt ska köra. Kan ju vara kul att dricka en öl (läs tio) under loppets gång ;)
 

Netech

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2006
Ort
Varberg
Hoj
Honda cbr600rr
Ta tåget annars. Vi är i prag nu och ska till brno imon med tåget. Kostar ca 100kr och det tar ca 3 timmar.
 

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Kul att ducatio är med, vore glad för Dovis skulle om de gick bra på söndag!
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top