Aprilia Rs 125 Hjälp! Vill inte Starta !

ItsFredde

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2015
Ort
Åkersberga
Hoj
2005 Aprilia RS125
Hej!
Har ett problem med hojen
En Aprilia RS 125 05 2t.

Jag hade precis bytt flottör i förgasaren och hojen gick jätte bra. Sedan efter 3km så låser sig mitt bakhjul i ca 80km/h.

Jag tänkar att där rök min kolv och cylinder.
Jag lyckas rulla den till en verkstad där jag kunde få kolla på hoj och Se vad som var problemet.

Nu kommer det märkliga.
Efter att den stått på verkstaden ett tag så laddar jag upp batteriet igen.
Jag kollar om det finns komp i cylindern och det finns de (8bar) så ingen av kolvringarna verkar vara skadade.

Jag kollar om tändstiftet har gnissta och det har de. Eftersom jag köpte ett nytt (NGK br10eg).
Men den vill inte starta igång.

Jag kollar då förgasaren så att alla slangar sitter som dom ska. Sedan blåser jag rent den och kollar så att bensinen flödar som det ska. Och det gör den.
Jag prövar med att rulla igång hojen och sedan med startmotor. Men den vill inte hoppa igång iallafall.

Jag undrar då vad problemet kan vara. om det är något märkligt med tändningen eller något skumt med Förgasaren(vilket de inte verkar vara).

Om ni har några tips eller kan veta vad problemet är återkom gärna.
Börjar få panik nu när säsongens slut närmar sig och man inte åkt mer än 4gånger denna sommar tack vare detta problem!

tacksam för svar :)
 

moddlaren

Guest
Den har nypt o det sitter nästan garanterat aluminium från kolven på cylinderväggen den startar inte då oavsett komp eller om det är gnista..

Av med avgassystemet o kolla upp i avgasstosen med en bra lampa är kolven repig. Då är det klart bara att riva.. Syns inget så kan dom faktiskt nypa på insugsidan pga olika anledningar..

Riv då av toppen o kolla ned..

Mvh
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top