VTR Firestorm hugger i växel under gång

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Ort
Malmø
Hoj
Firestorm
Tjena!
Tillbaks på två hjul :)
Köpt en VTR Firestorm 1999 som jag är helnöjd med.

Har dock märkt att om jag ligger och kör lugnt och segar på ettans växel så kommer det ett mekaniskt klonk och hojen hostar till, ungefär som om man slår av/på gas klumpigt. Svårt att förklara men det slår till i bågen och hugger. Hänt ett par gånger, alltid vid lugn körning och jag tycker mig minnas att det sker i ettan och/eller tvåan.

Inget märks vid inspirerande körning. Vad kan det vara?

Fyi:
Hojen har 2-1 system från Leo vince med fritt flås och insugsgummit är bytt mot ett större.
Vet ej om det kan ha någon inverkan
 

WebGringo

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 May 2006
Ort
Söderut
Hoj
En skitig rackare och en motorcyklarnas version av volvo 740
kolla hur spänd kedja är och hur slitna dreven blivit. låter som den kuggar över
 

isidor 1

Sporthojsnörd
Gick med
18 Nov 2010
Ort
Ulricehamn
Hoj
ktm690 enduro r 2011Yamaha MT09 årsmod14 Honda vtr 07såld Kawasaki er6F 09 såld defenda pro250x års mod 12 såld Suzuki 350 L ÅRS MOD 91 såld husqwarna wr360 års mod 95 såld atv hi-bird 200cc såld
Min firestorm var likadan när man låg under 3000 varv, ungefär precis som den nyser till klonkade till
tappade gas enda är hålla över 3000 varv hade en 07 års mod , om det nu är det du upplever så är det vanligt.
 

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Ort
Malmø
Hoj
Firestorm
Drivpack verkar bra och föregående ägare har varit nitisk med underhåll så det är säkert en VTR-åkomma jag får leva med om det inte förvärras, tack för era svar!
 

Fuzaneko

馬鹿は死なな&#
Gick med
25 Nov 2009
Ort
Tjockhult
Hoj
Italiensk läckerhet... ja, hon läcker, därav namnet...
Drivpack verkar bra och föregående ägare har varit nitisk med underhåll så det är säkert en VTR-åkomma jag får leva med om det inte förvärras, tack för era svar!

Hade exakt samma problem med min 97'a förut. Googlade runt lite och det verkade vara en vanlig åkomma för folk med brölpipor och ombestyckade förgasare.
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Stannar den också på tomgång ibland? Det var ett tag sen vi hade vtr i familjen, men vill minnas att det fanns en simpel mod som förbättrade det hela - en vakuumslang som skulle kopplas om/bort.

Sök och du hittar
 
Nyheter
Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top