Tjejen är mot motorcyklar

Nut's

BADASS MOTHERFUCKER
Gick med
11 Dec 2005
Ort
Stockholm
Hoj
BMW S1000rr
Hej alla!
Jag har råkat ut för ett litet problem som säkert många av er andra också har varit med om. Söker därför era erfarenheter och tips på argument! :gnissla

Jag har kört väldigt mycket motorcykel i min ungdom. När jag väl började plugga för några år sedan och därefter klättrat en del i karriären vilket inneburit mycket jobb så har jag inte haft tid att äga/köra mc. Har knappt hunnit med de vardagliga sysslorna, speciellt inte när jag skaffade ett fast förhållande för något år sedan :(.

Nu börjar livet ordna upp sig igen, byter jobb nu efter semestern, har mycket bra ekonomi, normala arbetstimmar, tittar på villor med garage osv osv. Ja ni hör, livet är perfekt för att återigen komplettera med en 2-hjulig frihetsmaskin :banana.

Nu till problemet: Så fort jag bara nämner motorcykel så blir tjejen sur, hon har även börjat grina ett flertal ggr och säger att hon inte vill förlora mig :tuttar. min motorcykelutrustning som jag hade sedan tidigare har försvunnit ”spårlöst” :dummer(vet att hon gömt det i en låda i mitt vindsförråd). Hon tycker att det räcker med segelbåten vi har, men som vuxet barn vill jag ha fler leksaker :kär.

I nuläget kommer jag köpa hoj i alla fall och ta att hon har dåligt humör några veckor (det har hon nästan alltid ändå) samt all gråt över att det är farligt. Har förklarat att det inte är motorcykeln som är farlig utan alla andra i trafiken samt motorcyklisten själv. Har även sagt att jag ska köpa flygplan om jag inte får köpa mc (vilket hon tidigare tyckte var ok, har diskuterat gyrokopter tidigare), visade sedan de här klippet och nu är hon emot det också :huvet

.

Så åter till frågan, har ni några tips hur jag kan få henne lite mjukare känslomässigt mot mitt nya köp?

Hälsningar
PH
Snart även lycklig flygpilot :yoparty
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Edit: hatar att råda andra, förutsättningarna är så ofattbart olika.
-------------------
Köp en ren banhoj. Dessutom är det ca 1000 gånger roligare.
 
Last edited:

Bowin

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2015
Ort
Urshult
Hoj
2012 Kawasaki Z750R
Haha. Inte lätt det där. För mig var det dock tvärtom. Jag velade fram och tillbaka och det var min sambo som pushade på så jag till slut bara köpte den där hojjen jag hade gått och suktat så länge efter. :) Hon är en pärla. :) Ska väl tilläggas att hon själv håller på med hästar så även hon har ju din hobby. Så det kan väl bli mitt tips kanske. Skaffa något till henne som hon gillar lika mycket som du gillar att åka hoj?
 

Sukkaha

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jun 2014
Ort
Falkenberg
Hoj
1976 Honda Z50a
Låter som hon är en hundmänniska så köp henne något kreatur hon kan köra agility och lydnad med.:hej
 

sedition

Medlem
Gick med
9 Jul 2015
Ort
Linköping
Hoj
FXSTBI 06
Kanske inte svaret riktigt på din fråga. Men om min sambo skulle gömma mina grejer och sura, gnälla över saker jag vill göra så skulle jag lämna henne direkt. Livet är alldeles för kort för något sånt hinder :)
Tack o lov så kör min tant hoj också och bryr sig väldigt lite över vad jag gör o inte gör så länge jag inte leker med dynamit och springer efter andra tjejer, givetvis gäller samma regler för henne. Hon har sin fritid och frihet då hon gör vad hon gillar och jag min :)
 

Mandelhyndan

Medlem
Gick med
9 Mar 2015
Ort
Halmstad
Hoj
Aprilia Tuono 11
Äh, skit i vad hon säger. Vill hon inte att du ska få utöva ditt främsta intresse så kan du väl förbjuda henne från att utöva hennes främsta.
Själv har man en fullt förstående flickvän som blir glad av sånt jag blir glad av och tom ibland uppmuntrar mig att köra om det är bra väder osv. Lite rädd är hon ju såklart ibland, vilket är helt förståeligt. Hon har dock sagt att jag inte får köra fortare än 150km/h, vilket jag håller....ibland ??
 
Last edited:

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Karlstad
Hoj
600+650+800+1000x2
Klart du skall köra hoj. Klart du skall flyga. Fråga tjejen varför hon tror att du kommer att dö direCkt. Hon kanske bär med sig dåliga erfarenheter.

För övrigt ger flygning samma frihetskänsla som att köra hoj. Fast vissa saker är mer okej att göra i ett flygplan...

ZZ Roll.jpg
 

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Rosvik
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Det finns nog inga argument som kommer få en människa som har bestämt sig att du kommer dö direkkct som får denne att ändra sig.
Gissa om du skulle kunna hindra henne från att förverkliga sina drömmar om du skulle vilja. Skulle inte tro det.
Hade jag varit du hade jag gjort som du själv säger. Jag hade köpt en hoj iaf.
 

Ripster

Crash boom bang
Gick med
13 Aug 2009
Ort
I landet där man böjer bananerna
Hoj
Japanese steeeeeel
Om din tjej hindrar dig från att köra hoj är hon ju inte rätt person för dig PungCKT. Har sagt till min fru att om hon någonsin skull tvinga mig att välja mellan hojen och henne hade jag valt hojen. Jag älskar henne mer än hojen. Om hon skulle utsätta mig för ett sådant val hade hon inte älskat mig villkorslöst och då vill jag helt enkelt inte spendera mitt liv tillsammans med henne.
 

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Välja bort hojen? Välja bort henne?

Välja bort hennes hundar? Hon väljer bort mig?

Min sambo skulle ALDIRG få mig att sluta köra hoj och jag skulle aldrig be henne sälja hennes (våra) hundar. Är du en hoj människa så vore de väl fan att inte få köra hoj? Man kan inte gör om folk, jag hade blivit svår att umgås med om ja inte fick gasa, sladda, köra fort, burna och torrgasa bara för att de är gött.

Men de är ja de..
 

SuTen

Old dirtbag on two wheels!
Gick med
24 Oct 2007
Ort
Norrbotten
Hoj
Yamma
"Så fort jag bara nämner motorcykel så blir tjejen sur, hon har även börjat grina ett flertal ggr och säger att hon inte vill förlora mig . min motorcykelutrustning som jag hade sedan tidigare har försvunnit ”spårlöst” (vet att hon gömt det i en låda i mitt vindsförråd). "

Verkar vara en liten förvarning om hur hon kommer bli den dag ni gifter er........... :fakta
 

Ankan1

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Ort
Pendlar i Skåne mellan storstaden och landet.
Hoj
Suzuki Hayabusa / Honda Super Blackbird
Man kan råda varandra i dessa förhållanden om vad man tycker är bra och dåligt i olika ämnen och framförallt göra ett försök i att förstå varför den ena partnern i detta förhållande inte delar den andres åsikter i ämnet.Men att förbjuda den ena att göra något är inte direkt förtoendeingivande i längden rent förhållandemässigt oavsett om man menar väl ur en ren säkerhetssynpunkt.

En del lever sina liv i en förmodad hälsosam livssyn och äter ekologisk mat, åker kollektivt, gympar, äter vitamintabletter och skaffar larm till sin bostad för en ökad trygghet samt har den mest krocksäkra bilen i garaget osv i en egenbyggd tro att de lever bra och säkert samt hälsosamt.

Andra luffar runt i världen med en ryggsäck som enda hem.Andra hoppar fallskärm och bungyjump eller kör mc på de mest egendomliga vis osv när dessa tycker att livet är till för att upplevas.Ingen vare sig de är trygghetssökare eller äventyrare i livet vill dö i förtid.Att köra mc är en risk som så mycket annat i livet bland andra individer som färdas i denna trafik.Men att välja bort denna mc körning pga eventuell skaderisk/död i dessa fall vore som att säga nej till en del av livet och vad det har att erbjuda beroende på ens egen uppfattning och ekonomi mm i ämnet.

Dom ständigt rädda för livet lever ibland i små egehändigt byggda skyddsbubblor och dör ändå i förtid då och då av t ex sjukdomar och lika många olycksfall som de spänningssökande.Att motorcykelförare skadas samt avlider i trafiken ibland liksom andra trafikanter är inget nytt och lär fortsätta så länge varje individ kan framföra sitt eget fordon på sitt eget vis.

Livet är så kort så kort och evigheten efter detta liv förmodligen väldigt lååååång.Så hur var det nu i detta korta liv.Ska vi överbeskydda oss från alla yttre faror som kan leda till skada eller ska vi leva detta korta liv på ett roligt vis så långt det är möjligt.

Själv gift sedan trettio år tillbaka med en underbar kvinna samt med ett mc kort i fickan och en hoj i garaget där denna förstående fru som inser faran och glädjen i hojkörning ständigt ber mig att köra försiktigt men aldrigt i livet skulle förbjuda mig denna körning även om vi båda är införstådda med diverse faror i ämnet.

:crash
 
Last edited:
Gick med
3 Apr 2011
Ort
Skåne
Hoj
Skrot
" Nut's
Nut's är inte uppkopplad
BADASS MOTHERFUCKER
Nut'ss avatar

Reg.datum
Dec 2005
Ort
Stockholm
Hoj
;"


:rofl


Hon börjar alltså böla för att få sin vilja igenom, gömmer undan dina prylar osv.
Som sagt, se det som en försmak på sambolivet / ev. giftemål.

Ta ett stadigt grepp om bollarna och spänn upp bröstet som den badass motherfucker du påstår dig vara, sen säger du åt henne på skarpen att hon ska ge fan i att försöka hindra dig från dina drömmar.
Vafan är ni ens myndiga? :dummer
 

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
Gör slut direkt!
Man ska leva det liv man själv vill, inte någon annans. Annars kommer du att ångra dig senare och göra andra dumma grejer och ni kommer ändå att göra slut;)

Sen är det svårt att veta just hur ert förhållande ser ut och hur bra ni har det annars osv så du får nog ta allt det vi skriver med en nypa salt:D

Ett tips är att dra fram statistik.. Det är tex 16 gånger farligare att rida jämfört med att köra mc.
 

2mhk

Vågar välja växel!
Gick med
11 May 2008
Ort
Kungsbacka
Hoj
CBR 929rr Fireblade, GSX-R 1000 k6 banhoj
Är hon emot alla hojar eller finns det någon som hon kanske tycker är lite mer ok än andra?
Ta med henne bakpå?

"Köra mc känns ändå lite mer säkert och förnuftigt än att skaffa flygplan", kan du ju använda som argument kanske?
 

tugge

Medlem
Gick med
4 Jul 2011
Ort
Grums
Hoj
VT1100c2 -95
Hej alla!
Jag har råkat ut för ett litet problem som säkert många av er andra också har varit med om. Söker därför era erfarenheter och tips på argument! :gnissla

Jag har kört väldigt mycket motorcykel i min ungdom. När jag väl började plugga för några år sedan och därefter klättrat en del i karriären vilket inneburit mycket jobb så har jag inte haft tid att äga/köra mc. Har knappt hunnit med de vardagliga sysslorna, speciellt inte när jag skaffade ett fast förhållande för något år sedan :(.

Nu börjar livet ordna upp sig igen, byter jobb nu efter semestern, har mycket bra ekonomi, normala arbetstimmar, tittar på villor med garage osv osv. Ja ni hör, livet är perfekt för att återigen komplettera med en 2-hjulig frihetsmaskin :banana.

Nu till problemet: Så fort jag bara nämner motorcykel så blir tjejen sur, hon har även börjat grina ett flertal ggr och säger att hon inte vill förlora mig :tuttar. min motorcykelutrustning som jag hade sedan tidigare har försvunnit ”spårlöst” :dummer(vet att hon gömt det i en låda i mitt vindsförråd). Hon tycker att det räcker med segelbåten vi har, men som vuxet barn vill jag ha fler leksaker :kär.

I nuläget kommer jag köpa hoj i alla fall och ta att hon har dåligt humör några veckor (det har hon nästan alltid ändå) samt all gråt över att det är farligt. Har förklarat att det inte är motorcykeln som är farlig utan alla andra i trafiken samt motorcyklisten själv. Har även sagt att jag ska köpa flygplan om jag inte får köpa mc (vilket hon tidigare tyckte var ok, har diskuterat gyrokopter tidigare), visade sedan de här klippet och nu är hon emot det också :huvet

.

Så åter till frågan, har ni några tips hur jag kan få henne lite mjukare känslomässigt mot mitt nya köp?

Hälsningar
PH
Snart även lycklig flygpilot :yoparty

När jag började ta MC-kort var sambon inte ett dugg imponerad och var grinig så fort jag tänkte motorcykel..
Idag är hon mer förstående att det är ett intresse jag har, och i stort sett det enda intresset.

Det är ca. 2.5 år sen jag började övningsköra och ca. 2 år sen jag tog kortet.
Det är väl först i år som hon verkar acceptera det lite iaf..

Nästa år kanske jag kan få henne att åka med bakpå? :D
 

bensintank

3,5L
Gick med
21 Jun 2014
Ort
kommun/län
Hoj
Honda VFR800-98
Har hållit på med rcflyg ett antal år. Skitkul när man fått in spakandet i ryggmärjen. Lite billigare än fullskala o tjejen får vara med på bakken och titta på:banana
 

Jimmy

Guest
Var en BADASS MOTHERFUCKER, eller fortsätt låtsas vara en. Du vet vad som behövs göras, väljer du det alternativet eller tar du bitterhetens allé? Upp till dig!
 

Tomas72

Medlem
Gick med
6 Jul 2014
Ort
Södra Sverige
Hoj
Ducati Monster 821; Suzuki KingQuad 500 AXi
Min tjej vet jag inte om hon tycker om att jag kör hoj, däremot har hon häst och det är minst lika farligt.

Hon har iofs kört hoj innan och satte sig på Ducatistan en gång men klev av då hon revvat några gånger.

"Den är så rå", "Jag hade kört ihjäl mig" var det första hon sa då hon satt sig på den. (horn i pannan och då jag alltid är nervös då hon kör bil så vet jag .. :hihi )

Med andra ord. Hon har hästen, jag har Duccen, vi är nöjda med det. Jag är nervig då hon rider ut i skogen ensam men jag vill att hon gör det för jag har en mycket lugnare sambo som kommer hem då hon gjort det. Likaså kan jag ta MC:n ut på en timmestur o komma hem med glass till en sambo som blir ännu mer glad.

Och ja, hon har varit med bakpå men det är mest för att komma fram till ett fik där man kan få kaffe o sötsaker. :p

Man lever bara en gång. Ta vara på det är mitt råd och gör det du känner är rätt.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top