Kort trip till Norge

Dafe

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Feb 2007
Ort
Kungsängen
Hoj
KTM 690 Duke -10
Funderar på att ta en kort trip mellan den 3-6 september till Norge. Tanken är att ta sig till Stavanger och tillbaka på Haukelivejen E134. Jag utgår typ ifrån Stockholm. Är det för långt och i fall inte, finns det några andra vägar man borde prova på?

Eftersom jag kör en 690 Duke är inte längre etapper än 50 mil särskilt lockande.

//Martin
 

JonneJ

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2014
Ort
Gällivare
Hoj
R1 -05, KTM 250EXC-F -04
Jag körde nyss till stavanger på en dag från västerås, visst var det lite kämpigt men det gick :)
Kan tipsa om att köra till stavanger via Dalen, helt sjukt fantastiskt fint där och roliga serpentinvägar.
 

TKBHENKE

BLACK IS BACK
Gick med
7 Jul 2003
Ort
I Garaget
Hoj
Super blackbird
Jag körde nyss till stavanger på en dag från västerås, visst var det lite kämpigt men det gick :)
Kan tipsa om att köra till stavanger via Dalen, helt sjukt fantastiskt fint där och roliga serpentinvägar.

Jävlar, det va inte illa. Lång dag gissar jag :tummenupp
Jag ska köra från Oslo till stavanger och funderar på om du vet hur man tar sig från Lysbotn in till stavanger. Är det en bilfärja som går lite då å d å, eller körde du runt?
 

hakhap

Medlem
Gick med
26 Oct 2013
Ort
Oslo
Hoj
Aprilia Tuono V4 1100 RR 2016
Jävlar, det va inte illa. Lång dag gissar jag :tummenupp
Jag ska köra från Oslo till stavanger och funderar på om du vet hur man tar sig från Lysbotn in till stavanger. Är det en bilfärja som går lite då å d å, eller körde du runt?
Där är färjor men de går väldigt sällan. Om du googlar på lysbotn och ferje så får du upp tidtabeller. Rekommenderar också att köra via Dalen.
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Som andra har skrivit - kör via Dalen! Och sedan vidare västerut på http://suleskarvegen.no. Väg 45 söder om Lysefjorden är ett fint alterntiv till att åka båt. Båt är ju också trevligt... men du är väl i Norge för att köra hoj, inte åka båt? :)

EDIT: om du kör 45:an söder om fjorden så missa inte själva Lysebotn för den sakens skull. Det är värt en omväg! Kör ned mot Lysebotn (3 mil nöje) och tillbaks igen (3 mil till med bara nöje). En av de bästa "omvägar" jag känner till... ;)
 
Last edited:
Nyheter
Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top