Tankar kompressor?

Raderad medlem 61114

Guest
Jag köpte modellen större som finns på Bauhaus. Kostar bara 2-300kr extra och då får du med däckpåfyllaren, haha, kommer inte på vad det heter.. Men till den lilla måste du köpa till den för 99kr eller nåt sånt. Helt klart värt att köpa den större modellen. Jula har bara den lilla och den extra stora Boxy.

Den jag har funkar utmärkt att poppa däck med iaf.
 

Fisken

Vänsterhänt
Gick med
13 Sep 2008
Ort
Söderut
Hoj
Dajtåna trackbike
Enkelt svar, nej funkar inte! Du kan få min gamla, använd endast 1 gång!
 

silad

dalis
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mölndal
Hoj
1984, Yamaha, FJ1100, XRV 750.
Att poppa däck kräver oftast en större luftmängd på kort tid som man får från tank.
Att poppa med denna funkar nog bara vid enkla fall där däcket av sig självt läggersig nära/emot fäljkanten hela vägen runt och på båda sidor.
Har du otur så blir det större glipor som måste få en luftchock från tank.
 

Raderad medlem 61114

Guest
Som sagt! Köp den vanliga modellen av boxy! Känner och har sett andra som har den och den verkar funka. Har själv bara poppat 2-3 ggr men var inga problem!
 

silad

dalis
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mölndal
Hoj
1984, Yamaha, FJ1100, XRV 750.
Ok. Trist för jag skulle gärna slippa ha det stora åbäket med mig jämt.
Finns också såna med liten tank. Är det också värdelöst?
Typ som den här http://www.jula.se/catalog/verktyg-...-vakuumpumpar/kompressorer/kompressor-200057/

6l och 8bar blir 48l fri luft vilket troligtvis funkar i de flesta fall. vikten är 9kg bara 1,5kg mer än den stora boxyn, då hade jag sattsat på denna som du visar.
men även den stora boxyn har tank fas på 2l.
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Hälsingland
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Ja det är ju klart att den fixar däck, men jag är intresserad av mindre. Har liknande redan.
Då lär ju Stanley ND200'an du länkade till innan funka utan problem också. Bortsett från 2 liter mindre tank (6 istf 8) så är den ju kraftigare i övrigt.
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Ok. Trist för jag skulle gärna slippa ha det stora åbäket med mig jämt.
Finns också såna med liten tank. Är det också värdelöst?
Typ som den här http://www.jula.se/catalog/verktyg-...-vakuumpumpar/kompressorer/kompressor-200057/
Jag har använt precis den i ett antal säsonger, funkar klockrent till mitt behov. Den har poppat däck, drivit mutterpicka, spikpistol, lackspruta, blåst rent och pumpat däck! Visst kan den säkert komma till korta mot en proffsmaskin men den är billig, kompakt och funkar för mig :)
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Beror ju helt på vilka däck och vilken fälg.
Har varit med om allt från totalt omöjlig. fick fylla däcket med vatten för att kunna få det att "täta" och orka poppa det med luftkompressor med tank.#
Till däcket håller tätt direkt (annan fälg, annat däck) bara höja trycket till det poppar.

# Och sedan var det att få ut vattenresterna. Men det var faktiskt inte så knepigt.....
 

Julleruff

EX-Racingwannabe!!
Gick med
1 Aug 2007
Ort
Happyplace
Hoj
ECX125
Super Boxy klarar det utan problem och den ser ut att ha samma spec. 1100W och 180l/min.
http://www.jula.se/catalog/verktyg-...kuumpumpar/kompressorer/kompressorset-200056/

Min Super Boxy klarar däckbyte, skjuta dyckert med Biltema dyckertpistol och pumpa luftfjädringen på husbilen till 7 bar med noll problem. Tålig har den varit genom åren också.

Det den inte gör så bra är när man t ex rekondar bilen och vill blåsa luft för att göra rent I hörnen och veck. Då klarar den inte å producer constant luft. Bara kortare puffar med luft.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top