Hastighetsmätare som krånglar

Eclipse

Ny medlem
Gick med
3 Jun 2012
Ort
Malmö
Hoj
CBR900RR
Har en cbr900rr från 96 som där hastighetsmätaren började spöka idag. När jag var på väg till jobbet så hängde sig blinkersindikatorn, lös med fast sken trots att jag inte blinkade. Löste sig när jag gav blinkers åt andra hållet så tänkte inte på det mer sedan. När jag skulle bege mig hemåt så vill mätaren varken visa hastigheten eller om jag hade neutralen i. Varvtalsmätaren fungerade dock, minns inte om det var krångel med blinkersindikatorn.

Någon som vet vad jag kan göra åt problemet? Tack!
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
1) Kolla alla säkringar. Att de är hela. Byt trasiga. Kan underlätta med en multimeter.
Och dessutom när du drar ut dom så "rensas kontakterna på oxider"= Bättre kontakt.
2) Hjälper inte detta sök efter fler kontakter mellan instrument panelen och kabelstammen. Dra isär och sätt ihop. "Rensa kontakterna på oxider"= Bättre kontakt.
Med lite flax innebär 2) så mycket snokande i kabelstammarna så eventuella kablar med avskavd isolering / kablar av hittas.
Och som vanligt: Du har väl dragna polskor? :banana
http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Matverktyg/Matinstrument/Digital-multimeter-2000018521/

Och var får hastighetsmätaren sin signal från. Var sitter signalgivaren? Kanske är just hastighetsmätarkabeln skadad?
 
Last edited:
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top