Köra upp i stockholm (Bor i lkpg) A2

Cyprezzizt

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2015
Ort
Linköping
Hoj
KTM 660
Ja som rubriken lyder har fått uppkörningstid om 3 veckor ( segt enligt mig )
Såg att det fanns en ledig tid i stockholm nästa vecka. Vad säger ni om det, är det en bra idé?

är tänkt att ja ska köra min egen hojj, suzuki bandit 600 25kw (Från 59 kw i ursprungseffekt) registrerad.

Det är för a2 jag ska ta och jag har komplett utrustning. stövar, skinnställ med skydd hjälm handskar.

Vore det en bra idé o dra iväg med bilen + släp med hojjen på? :3freak
 

antonkg

Fartdåre
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Bästkusten
Hoj
Suzuki GSR 600
Känner inte till området, men om du känner dig redo så tycker jag inte att du ska tveka!!:)
 

Terabit

Ny medlem
Gick med
3 May 2015
Ort
Stockholm
Hoj
2008 BMW F800S
Var i Stockholm är uppkörningen? Jag körde upp i Gillinge för 2 veckor sedan, och där är det nog inte någon större skillnad mot vilken annan stad som helst. Mest landsvägskörning och någon enstaka avstickare till Arninge. Minimal stadstrafik med andra ord.
 

MiggeG

Ny medlem
Gick med
29 Sep 2012
Ort
Stockholm
Hoj
CBR600F2 -92
Tror fan det är lättare att köra upp i Stockholm då banan (Gillinge) ligger så långt borta från stan att det mest blir lite glidande genom något villaområde.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Kör inte hojen till uppkörningen själv (utan handledare) bara. Du kommer inte bli godkänd då.
 

Cyprezzizt

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2015
Ort
Linköping
Hoj
KTM 660
Tror fan det är lättare att köra upp i Stockholm då banan (Gillinge) ligger så långt borta från stan att det mest blir lite glidande genom något villaområde.

Uppkörning i gillinge i veckan!, nåt jag bör tänka på? samt ska jag fixa egen övningskörningsväst eller har dom det på plats?

Kör inte hojen till uppkörningen själv (utan handledare) bara. Du kommer inte bli godkänd då.

Varför skulle jag inte bli det? när jag tog mitt B kort så åkte jag med körskolebilen samt handledare, fick en sur en, visst gjorde ja småfel som att blinka vänster sen höger vid körning rakt fram i rondell exempelvis. Vart ett klart nej när jag var klar, en vecka senare stod ja där helt själv och lånade trafikverkts bil. godkänt.

i helheten handlar det väll om mig som förare?

Eller menar du att jag ska köra upp hojjen utan körkort till körprovet?

Kommer ofc ta bilen med hojjen på släp :yoparty
 

Conan99

Ny medlem
Gick med
30 Nov 2014
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki gsxr, KTM 690 sm
Cyprezzizt: När du kör upp behöver du ingen övningskörningsväst, isf bara för syns skull.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Uppkörning i gillinge i veckan!, nåt jag bör tänka på? samt ska jag fixa egen övningskörningsväst eller har dom det på plats?



Varför skulle jag inte bli det? när jag tog mitt B kort så åkte jag med körskolebilen samt handledare, fick en sur en, visst gjorde ja småfel som att blinka vänster sen höger vid körning rakt fram i rondell exempelvis. Vart ett klart nej när jag var klar, en vecka senare stod ja där helt själv och lånade trafikverkts bil. godkänt.

i helheten handlar det väll om mig som förare?

Eller menar du att jag ska köra upp hojjen utan körkort till körprovet?

Kommer ofc ta bilen med hojjen på släp :yoparty

Ja jag menar att köra till uppkörningen på/med hojen utan körkort. Det finns folk som gjort det.
Släp är bra skit, men jösses vad du kommer vara otålig på hemresan. :hihi
 

Cyprezzizt

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2015
Ort
Linköping
Hoj
KTM 660
Ja jag menar att köra till uppkörningen på/med hojen utan körkort. Det finns folk som gjort det.
Släp är bra skit, men jösses vad du kommer vara otålig på hemresan. :hihi

jaha, jo då förstår ja att dem inte blir så glada. Ska se om man får med sig en kompis så om det går bra så kan man köra hem den, blir ju inte bättre av att bilmotorn är på 115häst hehe :hej
 

CDM

BikerBoyz
Gick med
2 Sep 2009
Ort
i garaget
Hoj
Slagskeppet
Klart du ska åka, jag tog mitt pick & pack, lastade och åkte till Karlstad, hade aldrig varit i staden innan.

Uppkörningsgubben hade "bestämt" sig för att kugga mig, drog mig över vart enda torg/ enkelriktning/ skolområde/ gågata som fanns, 30 min innerstadskörning och sedan tillbaka till trafikkontoret där jag på motorvägen råkade skära av honom så han missade avfarten.. :tummenupp

Vart lite käbbel efteråt då jag tyckte han var en skit och han tyckte jag var en skit, men lappen fick jag och jag ångrar inte att jag åkte till Karlstad:fakta

Välkommen till Stockholm! :)
 

Naaaarioooouh

Medlem
Gick med
20 Apr 2015
Ort
Liljeholmen
Hoj
Yamaha R6 -00
Körde upp i karlstad första gången o i gillinge andra. Områdena var lika lätta. Massa landsväg o så. Men handledarna var bra mycket petigare på gillinge..
Men men. Lyckad uppkörning båda gångerna.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top