Skrotar som köper skrot av privatpersoner?

Jack90

Ny medlem
Gick med
1 Jun 2010
Ort
Farsta
Hoj
R1 -98
Hallå!

Jag har en massa grejer till en R1 -00...

Finns det någon skrotfirma som köper av privatpersoner för en billig peng eller tar de bara in krockade hojar via försäkringsbolag?
 

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Ort
in da bush
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
Har du leg och ett kontonummer så det nog inga problem.

Reglerna för skrotinköp har ju ändrats/stramats upp under en längre tid pga alla entusiastiska entreprenörer som vill sälja "ägaromfördelad koppar"...

Får verifierat svar efter semestern då "min" skrot öppnar igen, har en del zink jag vill avyttra.
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Vanligt metallskrot är inga problem att sälja, ens om man saknar tänder. De flesta mindre skrotfirmor är inte så jäkla nogräknade..
Säljer en del rörskrot åt några företag jag jobbar åt, då vi svetsare får mer njutning av att hantera metall än vvs killarna. Och de lirarna som brukar komma in när jag dumpar min skit är nattarbetare, milt uttryckt.
 

Jack90

Ny medlem
Gick med
1 Jun 2010
Ort
Farsta
Hoj
R1 -98
Har du leg och ett kontonummer så det nog inga problem.

Reglerna för skrotinköp har ju ändrats/stramats upp under en längre tid pga alla entusiastiska entreprenörer som vill sälja "ägaromfördelad koppar"...

Får verifierat svar efter semestern då "min" skrot öppnar igen, har en del zink jag vill avyttra.

Vanligt metallskrot är inga problem att sälja, ens om man saknar tänder. De flesta mindre skrotfirmor är inte så jäkla nogräknade..
Säljer en del rörskrot åt några företag jag jobbar åt, då vi svetsare får mer njutning av att hantera metall än vvs killarna. Och de lirarna som brukar komma in när jag dumpar min skit är nattarbetare, milt uttryckt.

Kanske får omformulera min fråga...

MC-skrotar om köper begagnade MC-delar från privatpersoner? Har en nästan en hel R1 -00 i delar som jag vill bli av med snabbast möjligt!
 

psxcare

Feldoserad
Gick med
4 Nov 2005
Ort
Värmdö
Hoj
ZZ-R600-90, Grand Prix Havremoppe-95, R1-01
PM:a mig en lista på vad du har!

Min R1 vill gärna ha lite nya prylar på sig + till reservdelslådan:

Kopplingskåpa
Generatorkåpa
Kopplingskorg
Clip-ons
Tank om du har en utan bucklor, extra plus om den är blå

Jag har redan tippat omkull hojen sisådär 4 ggr i år varav en gång i nästan 200 blås så det går åt delar när man kör så jävla illa som jag gör...
 

psxcare

Feldoserad
Gick med
4 Nov 2005
Ort
Värmdö
Hoj
ZZ-R600-90, Grand Prix Havremoppe-95, R1-01
Du har PM, jag tar hand om rubbet även om det bara är någon enstaka del som är användbar för mig :)
 

FSN

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Monster 696 -10
Vanligt metallskrot är inga problem att sälja, ens om man saknar tänder. De flesta mindre skrotfirmor är inte så jäkla nogräknade..
Säljer en del rörskrot åt några företag jag jobbar åt, då vi svetsare får mer njutning av att hantera metall än vvs killarna. Och de lirarna som brukar komma in när jag dumpar min skit är nattarbetare, milt uttryckt.

+1 på den. har ett par gånger lämnat in lite skrot till en skrotis på Ringön och det är mycket tandlöst som springer på dom ställena om man säger så. Men jag har alltid fått legitimera mig vid försäljning av koppar.

- - - Updated - - -

Kanske får omformulera min fråga...

MC-skrotar om köper begagnade MC-delar från privatpersoner? Har en nästan en hel R1 -00 i delar som jag vill bli av med snabbast möjligt!


Het eller?
 

Jack90

Ny medlem
Gick med
1 Jun 2010
Ort
Farsta
Hoj
R1 -98
+1 på den. har ett par gånger lämnat in lite skrot till en skrotis på Ringön och det är mycket tandlöst som springer på dom ställena om man säger så. Men jag har alltid fått legitimera mig vid försäljning av koppar.

- - - Updated - - -




Het eller?
Japp, den e het
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top