Video Gode Gud; Jag har syndat, på svensk mark

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Ort
Gdansk, polen och Kungälv
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
Från att kommit hem till sverige så har det tagit mindre än 2 veckor innan jag börjar släppa lös betendet som infann sig i Polen. Jag har syndat
Första gången Power Wheelie :hihi
Nu har jag, som ett rovdjur smakat på blod... Ja, det är wheelie blodet jag pratar om, nu förstår jag vad det handlar om, vilken känsla. hoj o väg samarbetade bra igår, en liten dal o sedan över en kulle, jag tänkte inte så mycket mer än att det var en raksträcka efter den. jag pangade på. vid en sådär 180 på 4an reser sig hojen precis innan marken planar ut sig, jag förstod ingenting förens vid en bit över 200 så lägger sig framhjulet ner mjukt mot marken igen, en mild skankning som dämpas av styrdämparen på hojen.

Vilken känsla. :Bugar

Till detta bifogar jag en 2 minuters filmsnutt. efter wheelien lugnar jag ner mig, framförallt pågrund av "rädsla/förvåning" över wheelien men även glädjen och känslorna, leendet på läpparna går inte att beskriva, som att vinna på lotto :banana

https://www.youtube.com/watch?v=Y_j2Esjp3IM&feature=youtu.be
1.30-1.40 för min ofrivilliga wheelie (eller ja, får skylla mig själv, jag som gasade)

Ny vinkel pga lite "gnäll/kommentarer" jag har inte tagit illa upp så ta inte illa upp om ni läser detta som att jag gnäller på era kommentarer, så är det inte menat
https://www.youtube.com/watch?v=J7rSkmuWApI&feature=youtu.be
OBS 2 olika wheelies
 
Last edited:

Fuzaneko

馬鹿は死なな&#
Gick med
25 Nov 2009
Ort
Tjockhult
Hoj
Italiensk läckerhet... ja, hon läcker, därav namnet...
titta, en film på en mätare och en bromsvätskebehållare... spännande...
 
Last edited:

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Karlstad
Hoj
600+650+800+1000x2
Mörkt kåpglas må vara snyggt, men det är totalt värdelöst att försöka filma genom. Jag tittade på filmen mellan 1:30-1:40 tre gånger men lyckades inte se bakhjulskörningen ändå. Grattis, tror jag. :va
 

Kimbo

Kraschmaestro
Gick med
10 Jul 2008
Ort
diket
Hoj
ducduc
Äh, han är väl bara exalterad? Dom flesta minns väl sin första bump/power wheelie i runt 200 knyck!?

Ta det lugnt nu. Practice safe! :hihi
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Äh, han är väl bara exalterad? Dom flesta minns väl sin första bump/power wheelie i runt 200 knyck!?

Ta det lugnt nu. Practice safe! :hihi

Joo, en mysig känsla sådär, sen kunde man fan inte låta bli att gasa upp framhjulet i tid och otid ett tag. Nu har det blivit lite tråkigt igen och det görs inte längre. :crash
Haha, joo. :D Jag minns första gången fram och bakhjul lämnade asfalten med. Var en inte helt angenäm upplevelse. :gnissla
 

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Äh, han är väl bara exalterad? Dom flesta minns väl sin första bump/power wheelie i runt 200 knyck!?

Ta det lugnt nu. Practice safe! :hihi

Ja men filmen var ju lika intressant som att filma när någon läser en bok med blindskrift.
Man förstår att det händer något men man ser inget.
 

Kimbo

Kraschmaestro
Gick med
10 Jul 2008
Ort
diket
Hoj
ducduc
Ja men filmen var ju lika intressant som att filma när någon läser en bok med blindskrift.
Man förstår att det händer något men man ser inget.

Jag håller med om att filma bakom tonat kåpglas måste vara bland det mest meningslösa som finns, men fortfarande bättre än inget och en reply; "pic or it dident häppän".

Joo, en mysig känsla sådär, sen kunde man fan inte låta bli att gasa upp framhjulet i tid och otid ett tag. Nu har det blivit lite tråkigt igen och det görs inte längre. :crash
Haha, joo. :D Jag minns första gången fram och bakhjul lämnade asfalten med. Var en inte helt angenäm upplevelse. :gnissla

Beroendeframkallande nå jävulskt.
 

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Ort
Gdansk, polen och Kungälv
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
Jo kära skrivare, får be om ursäkt för kåpglaset och som sades, det är väl mer video från första gången de hände, men då får jag se till o få till en bättre video när rådande förhållande tillåter (dvs tänker inte ge mig ut o tvinga upp den när medtrafikanter vistas på vägen i onödan).

Igår var en "tur dag" för mig, väldigt lite trafik, farbror blå fritt så jag pangade på lite extra på en väg skrämmande nära mitt hem, och då hände det. vid 1:37 något så ser man att styret drar lite åt höger o sedan skakar till, det är när jag har lyft de där lilla o sedan tar i marken. mer dramatiskt än så var det inte.

Har en fråga till den där ute som kan/har åsikt. Min koppling (lameller…?) lirar på sista refrängen tror jag. de har blivit bättre sen ja kom till sverige då jag i Polen körde typ 100% stadstrafik, men om man skall börja lära sig o koppla upp, skall ja slänga på nya (har liggandes spriller nya) eller kan ja plåga den som är kvar lite utan att riskera o köra slut på dom direkt? (ja det är ju svårt för er o veta hur slitna dom är men i Polen på varma dagar med mycket traffik kunde jag känna hur den kunde "hacka" sig fram som en bil med bränd koppling gör. nu med många mil utan stadstrafik så är den bättre men den tar ganska långt ut och måste helt in innan de går o frikoppla så de inte smäller i växel lådan när man växlar.

Ursäkta för frågan i bild/film tråd ;) den som Orkar svara får gärna göra det.
:tummenupp
 

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Ort
Gdansk, polen och Kungälv
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
Joo, en mysig känsla sådär, sen kunde man fan inte låta bli att gasa upp framhjulet i tid och otid ett tag. Nu har det blivit lite tråkigt igen och det görs inte längre. :crash
Haha, joo. :D Jag minns första gången fram och bakhjul lämnade asfalten med. Var en inte helt angenäm upplevelse. :gnissla

Fram och bak… Då antar jag det inte var en cross bana. Utan hög fart över en liten kulle? ^^ Skulle tro jag behöver en sådär 250 innan jag närmar mig flygande på den kullen men de skall ja nog inte testa än…
 

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Ort
Gdansk, polen och Kungälv
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
https://www.youtube.com/watch?v=J7rSkmuWApI&feature=youtu.be

Bara för er på sporthoj så var jag ute idag o körde exakt samma sväng, den lyfter fan inte mycket men det får mitt hjärta o bulta.
Äntligen Wheelie "oskulden" är tagen och det känns så "snällt" när man gör det såhär.
Jag ligger helt stumt på gasen bara o låter den resa sig o sedan lugnt o fint gå ner igen. allt känns så avslappnat och harmlöst.
Fast iofs så är det under acceleration från 180-200 som wheelien varar så den blir inte så hög. men en skön början till en framtid av wheelies fast förhoppningsvis på plan mark o inte fusk med hjälp av en liten kulle.

Hur som, hjulet har lättat och jag är skit-glad :yoparty
 

asfalt svarvare

kanske inte helt normal...
Gick med
2 Mar 2012
Ort
i en lekstuga
Hoj
19 cylindrar fördelat på 11 cyklar
ojjj!!- då har jag med påvver huilat idag!! om det räcker med 11.65273mm för att räknas som påvver huiling.

aja, att hjulet for upp, även om det var lite- så visst är det lite småkul!!, ta det nätt och även om huilining är kul, så är det roligare och säkrare med båda ostarna i backen.

btw- fick mej en flaska zubrowka igår, livets goda själsmedicin:fakta

//jj
 

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Ort
Gdansk, polen och Kungälv
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
ojjj!!- då har jag med påvver huilat idag!! om det räcker med 11.65273mm för att räknas som påvver huiling.

aja, att hjulet for upp, även om det var lite- så visst är det lite småkul!!, ta det nätt och även om huilining är kul, så är det roligare och säkrare med båda ostarna i backen.

btw- fick mej en flaska zubrowka igår, livets goda själsmedicin:fakta

//jj

Dom är fasiken fina du! står alltid hemma i lägenheten där nere i Polen.

Än är jag feg, men att bedömma av min film så ligger jag stumt på gasen. Hur mkt farligare skulle det bli om man slår av o sedan drar på precis innan den lyfter? är det en dum ide eller är det okej o testa o leka lite med för mig som är väldigt väldigt färsk på detta, vill ju gärna ha så mkt kul som möjligt men ändå inte göra bort mig Direkt :huvet :rofl
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Fram och bak… Då antar jag det inte var en cross bana. Utan hög fart över en liten kulle? ^^ Skulle tro jag behöver en sådär 250 innan jag närmar mig flygande på den kullen men de skall ja nog inte testa än…

Det behövs inte så mycket fart. På 1960-talet när man körde från Lund till Lomma passerade man en järnvägskorsning vid Lomma kyrka ca 100meter före en vänsterkurva på Prästbergavägen. Det räckte på den tiden med 100km/h över järnvägskorsningen för att flyga ca 10 meter innan landning, inbromsning och vänsterkurva. Kanske är järnvägskorsningen "utplanad" idag.

Ett annat ställe som kunde ge flygtur var på det som idag på hitta.se kallas Gamla Lundavägen från Veberöd över Blentarp mot Ystad. Jag upplevde det aldrig själv (körde aldrig så fort....) men en vän D. som lockats hänga med idolen Werner (en ca 40 årig tysk som körde en uppborrad BMW) beskrev skräcken när han efter en uppförsbacke befann sig i luften och såg en kurva alldeles för nära längre ner.
D landade på vägen, bromsade och klarade kurvan.
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top