Motogp Tyskland, Sachsenring 10-12e Juli

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Ny lack på sukkorna, snyggt, back to the 80's:tummenupp
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Motorrad tipsar om Marques och Pedrosa. För Honda har tagit hem Sachenring sedan 2010(?)
som ni väl redan sett, annonsen nere på SH sidan?
http://www.motorrad.se/?nid=2026
Men är det "nya varianter av däck" så duger inte gamla inställningarna på hojarna längre.......:va
Och så har man väl snålat in på bränslet ännu mer i MotoGP sedan tidigare.......:va
Så MotoEco borde det väl heta.......numera :D
 
Last edited:

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Då kör vi!
Fusk att tippa efter första säger ni, går inte innan säger jag!

MM tar det framför Rossi om Rossi lyckas kvala i första eller andra-led.
MM kommer vinna pga. sista sektorn, har för stort övertag där, sen kommer mållinjen...

Rossi tar 2:a oavsett om han kvalar sämre men då utan kamp om första, MM vinner detta oavsett, i kamp om platsen sätter MM av den som vågar försöka något om det krävs så det kan nog bli ett episkt och familjefejdsstartande race detta! :yoparty

3:e blir en fight mellan Lorre och Pedrosa en eon av tid efter förstaplatskampen om man nu tycker några tiondelar per varv är det då, platsen går till Pedrosa på vilja.

Som 5:a kan ni sätta in vem ni vill utom Crutchlow för han går av spektakulärt i sin iver att bevisa sin fantastiska förmåga att köra hoj och utom Ianonne för detta racet kommer han efter Dovi igen( även fast det inte ser ut så just nu...)........Smith känns vettig på något sätt, stabilast av de utanför absoluta toppen förutom Dovi, högst lägstanivå alltså.

Så, varsågoda, 10% av era spelvinster på mitt säkra tips kan ni skänka till "racers utan däck" eller annan vettig organisation! :D
 

Kryckan

Twintorsk!
Gick med
19 Nov 2007
Ort
Ljusdal
Hoj
KTM SD990
Personligen så har jag en stark känsla av att MM kommer krascha under racet - förhoppningsvis tar han inte med sig någon av de andra förarna.

Topp tre:
Rossi
JLo
Pedrosa

Förövrigt så är det riktigt sjysst att Suzuki gått tillbaka till de klassiska färgerna igen!
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Mm... Marques ser onekligen stark ut på morgonen.. Hoppas dock Yamaha med Jlo o VR ger ynglingen en match helgen igenom
 

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Förbannade jävla helvete.. Fan ja hade planerat träningen så ja skulle vara hemma TRE OCH DE FP2 motogp.. 14:58 hemma så börjar Moto2?! Fan att ja sett så fel:gråta
 

kejsarn

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Ducati SF 848
Jeflar vad gossarna var heta på FP3.
Kändes som en Q2...
Kommer bli kaos på söndag, 4st kandidater för P1. Marq, Lorre, Rossi, Peddo.
5st kandidater för podium, samma som ovan + Smith?

Dock fortfarande FP4 och två QP kvar.
Kommer bli så jävla fett!!!!
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Känner mig trygg i min tippning igår nu, det enda som ser ut att kunna spräcka för mig är att Pedrosa ser otäckt stark ut........

Rossi verkar ha hittat kval-taggningen nu, frågan är hur länge det går innan han skrotar i ett försök och hur lång tid det tar att hitta tillbaka till denna kvalkänsla igen bara...

Smiths "lilla" tillbud alltså.....jävlar vad nära!

Crutchlow var ju oväntat.......

En sak från igår, var det inte diskussion vem som skulle betala krascherna på Karels hoj med den förra tilltänkta ersättaren vem det nu var? Lika bra att ta in en erfaren som Aoyama...... :D
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Motorrad håller även varenda BMW som tillverkats som det bästa sedan skivad limpa, så jag ger inte mycket för deras omdöme. :hihi

Jag håller med om att Motorrad inte har mycket att läsa för SH medlemmar.
Men tydligen samarbetar Motorrad med Egmont för 3/4 av SHs hemsida är ju reklam för Motorrad.
Men Motorrads 5000mila test toppas faktiskt av en HD.
Och flera BMW har hamnat låååångt ner på listan när det gäller minsta strul och lägsta kostnader för att köra 5000mil.
Så helt hemmablinda är de inte. Även om vad jag minns Motorrads test av BMW S1000RR egentligen skulle avbrutits när S1000RR fick kamaxelras efter 2400mil. Men Motorrad beslöt köra testet vidare....efter garantireparation.
För SH medlemmar passar, (enligt min åsikt) systertidningen bättre
PS Das Sport-Motorrad Magazin
 

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Fan va stark han ser ut MM, undra om reding kan överraska, äntligen? Kan bli jävligt intressant imorgon. Undra om ROSSI lyckad kvala i första led eller en stark 4.. Har dovi mer att ge?? Han känns ju som en given kandidat till Q2 för han blev IG e direkt kvalificerad va??
 

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Jävlar vilken tid MM satte då!! Kul för Peddo:) Var fan hittade Hernandez den farten? :gnissla
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Blir svårt för yamahaförarna imorgon, peddot ser ruskigt stark ut och med MM:s återgång till gamla chassit ser han oslagbar ut!
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Såg någonstans på nätet det positiva beslutet taget av de ansvariga i Tyskland, gp att ge en hel hög moto3 förare och några moto2 förare plus Hector Barbera straff för att ha sökt aktiv draghjälp i kvalet. H. Barbera har man ju sett igenom alla år i stort sett bygga upp alla sina träningar och rejskval just på att just söka draghjälp av snabbare förare, inte sällan crusade runt farligt nära rejsline väntande på hjälp av de snabbare. Bra beslut av de ansvariga som enbart kan göra träningar o kval säkrare och mer intressanta att se på :tummenupp
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Kallio är het idag, hoppas han lyckas hålla i det nu bara:tummenupp
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top