Italian Days 9-10/7 Anderstorp

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Såg denna nyhet på Bike för någon dag sen och försökt luska lite mer info om eventet men inte hittat nått mer än dagarna och vilken tid som gäller för inskrivning. Arrangeras av Svenska Ducati Klubben som bjuder in samtliga till:

"Dubbeldag på legendariska Scandinavian Raceway i Anderstorp!
"Italian Days" med andra italienska klubbar"

Vad ja förstått så bör de gälla samtliga italienska märkesklubbar men finns ingen utförligare info som ja hittat. Kanske finns de som är medlemmar på Svenska Ducati klubben som vet mer ?

Kanske någon på lafamigliaaprilia.se har koll på detta ?! eller hört nått om det, hittade ingen info när ja ögnade igenom forumet.

* Måste man vara medlem i en av de Italienska märkesklubbarna för att delta eller räcker de med att man kör en Italiensk hoj ?

* Kostnad ?

* Platstillgång, grupper m.m. ?

Kanske redan är fullbokat med tanke på att de är 3-4 dagar ?!
 

Milleducce

Medlem
Gick med
17 Apr 2005
Ort
Skanör
Hoj
Ducati SS1000 DS
Jag tror att du kan komma dit och titta på om du har en Aprilia men ska du köra så måste du vara med i en klubb för Italienska hojar ( eller bilar )
Jag är med i Ducceklubben och för mig kostar det 1300 per kördag ( inkl lunch )och vill man vara med på den italienska buffén så kostar det 200:-
Så gå med i en klubb ! :rock
 

ApriliaChrille

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2014
Ort
Linköping
Hoj
2001 Aprilia Falco, 2004 Aprilia RSV Factory
Har du en Aprilia kan jag varmt rekommendera att gå med i Apriliaklubben. Det finns många fördelar med det.
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Har du en Aprilia kan jag varmt rekommendera att gå med i Apriliaklubben. Det finns många fördelar med det.

Jupp suttit i startgropen för att gå med i Aprilia Klubben men inte fått tummen ur. Men får göra slag i sak nu då och gå med. :D :tummenupp

Jag tror att du kan komma dit och titta på om du har en Aprilia men ska du köra så måste du vara med i en klubb för Italienska hojar ( eller bilar )
Jag är med i Ducceklubben och för mig kostar det 1300 per kördag ( inkl lunch )och vill man vara med på den italienska buffén så kostar det 200:-
Så gå med i en klubb ! :rock

Ah thanks for the info, så de är bara dyka upp så fyller dom på banan så gott de går med åkare ? :D
Ingen grupp indelning utan är lite mer som kvällspassen var där ute tidigare de de var alla på samma ggn ?
 

Robnek

Proud member of Babados Racing
Gick med
20 Mar 2003
Ort
Borgo Panigale
Hoj
Ducce Panigale 1199-12,Ducce 1098S-08 banräser, Ducati 900SSie-98, Husaberg 450FE-10, BMW1000RR SEC Räser, Yamaha R1M
Lite osäker på om man bara kan dyka upp på körningen, det går ibland på vissa av Ducceklubbens körningar. Vet inte hur det är här.

Man delar in i 4 olika grupper beroende på erfarenhet och önskat tempo: lugn, medel, snabb och snabbast. Du väljer själv grupp efter beskrivningarna nedan och sedan håller du dig till den.
Går alltid att byta om man tycker att man hamnat i fel grupp.

Inskrivning från kl.07:30 och förarmöte kl.8:20, körning mellan 9-17.
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Lite jobbigt då de finns så knapphändig info om hur man går till väga för att boka sig om inte annat. Jaja får väl se om de är värt mödan då de inte framgår tydligt vad som gäller. Kanske kikar ner för att kolla lite om inte annat.
 

Robnek

Proud member of Babados Racing
Gick med
20 Mar 2003
Ort
Borgo Panigale
Hoj
Ducce Panigale 1199-12,Ducce 1098S-08 banräser, Ducati 900SSie-98, Husaberg 450FE-10, BMW1000RR SEC Räser, Yamaha R1M
Det bästa är om du kontaktar Ducceklubbens bankommitté, dom kan med all säkerhet ge svar på dina frågor.
pista@ducatiklubben.se
 

Täppas

Guest
Lite jobbigt då de finns så knapphändig info om hur man går till väga för att boka sig om inte annat. Jaja får väl se om de är värt mödan då de inte framgår tydligt vad som gäller. Kanske kikar ner för att kolla lite om inte annat.
Infon är inte knapphändig för de som är med i klubbarna som ordnar körningen för sina medlemmar :glömdet
 

Milleducce

Medlem
Gick med
17 Apr 2005
Ort
Skanör
Hoj
Ducati SS1000 DS
Precis, gå med i en klubb så får du all info du behöver.
Dessutom, :7peta som jag skrev så måste du nog vara medlem för att köra (!!! ) men kan nog få titta på utan att vara med i ngn klubb. Kanske ...
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Precis, gå med i en klubb så får du all info du behöver.
Dessutom, :7peta som jag skrev så måste du nog vara medlem för att köra (!!! ) men kan nog få titta på utan att vara med i ngn klubb. Kanske ...

Vore konstigt om man inte kunde titta på då ja hittade eventet på Bike's hemsida och dom skrev att om man hade vägarna förbi så skulle man kika in. Men vad vet ja.

Ja fick tag på infon jag behövde men verkar som de var kört platsmässigt, då ja inte kunde köpa några bandagar i Ducati shoppen. Har blivit medlem i Aprilia klubben (betalad och allt) men gissningsvis tar de nog ett tag innan allt är uppgraderat så ja kan se all info då de inte kommit upp för mig ännu. :tummenupp
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Precis, gå med i en klubb så får du all info du behöver.
Dessutom, :7peta som jag skrev så måste du nog vara medlem för att köra (!!! ) men kan nog få titta på utan att vara med i ngn klubb. Kanske ...

Vore konstigt om maninte kunde titta på då ja hittade eventet på Bike's hemsida och dom skrev att om man hade vägarna förbi så skulle man kika in. Men vad vet ja.

Ja fick tag på infon jag behövde men verkar som de var kört platsmässigt, då ja inte kunde köpa några bandagar i Ducati shoppen. Har blivit medlem i Aprilia klubben (betalad och allt) men gissningsvis tar de nog ett tag innan allt är uppgraderat så ja kan se all info då de inte kommit upp för mig ännu. :tummenupp

Infon är inte knapphändig för de som är med i klubbarna som ordnar körningen för sina medlemmar :glömdet

Då de är Ducati klubben som anordnar så hoppas ja även de klubbar som de bjuder in får infon. :tungan
Annars måste alla gå med i Ducati klubben... :hihi

Är medlem i Aprilia La famiglia, men som ja skrev ovan så blev ja de nyligen och har kanske inte gått igenom granskningen och uppgraderat så ja kan se den infon. därav letade ja vidare info. Dock var både Hanna och Carita på Svenska Ducati Klubbens Bankommitté väldigt behjälpliga med infon ja sökte så de ordnade sig i allafall. :tummenupp
 

ApriliaChrille

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2014
Ort
Linköping
Hoj
2001 Aprilia Falco, 2004 Aprilia RSV Factory
Vore konstigt om maninte kunde titta på då ja hittade eventet på Bike's hemsida och dom skrev att om man hade vägarna förbi så skulle man kika in. Men vad vet ja.

Ja fick tag på infon jag behövde men verkar som de var kört platsmässigt, då ja inte kunde köpa några bandagar i Ducati shoppen. Har blivit medlem i Aprilia klubben (betalad och allt) men gissningsvis tar de nog ett tag innan allt är uppgraderat så ja kan se all info då de inte kommit upp för mig ännu. :tummenupp



Då de är Ducati klubben som anordnar så hoppas ja även de klubbar som de bjuder in får infon. :tungan
Annars måste alla gå med i Ducati klubben... :hihi

Är medlem i Aprilia La famiglia, men som ja skrev ovan så blev ja de nyligen och har kanske inte gått igenom granskningen och uppgraderat så ja kan se den infon. därav letade ja vidare info. Dock var både Hanna och Carita på Svenska Ducati Klubbens Bankommitté väldigt behjälpliga med infon ja sökte så de ordnade sig i allafall. :tummenupp

Apriliaklubbens forum har en tråd om Italian Days där all info finns. Tråden startades för ganska länge sedan men om du nyligen blivit medlem så kanske du missat den.
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Apriliaklubbens forum har en tråd om Italian Days där all info finns. Tråden startades för ganska länge sedan men om du nyligen blivit medlem så kanske du missat den.

Då måste de varit långt tillbaka, kollade lite men missade de helt enkelt men de löste sig i allafall som sagt. :tummenupp
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top