Portabel aircondition?

Smagatusk

Guest
Har oliiiidligt varmt i sovrummet om nätterna. Grabben kan inte sova, alltså kan inte jag och frun heller sova.

Någon som nåt att rekommendera? Nåt speciellt man ska tänka på, dränering eller liknande? Sovrummet är cirka 25 kvm.


:brinnerup
 

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
Jag köpte en ac för några år sedan. Bara att leda ut luften och sätta i kontakten i vägguttaget. Kondensvattnet får man tömma ur acn i badrummet eller en hink.
Dessa lagom stora finns att köpa på Elgiganten, Media Markt och liknande. Skönt med 19 grader i sovrummet.
 
Last edited:

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
Den blir nog bra.
Tömning beror ju lite på vädret. Inget besvär direkt om man tänker på vad man får i gengäld :)
 

Challe

Ny medlem
Gick med
19 Dec 2012
Ort
Lidköping
Hoj
Inte just nu...
Nåt som är värt att tänka på är att köpa en med låg ljudnivå. Dom billigaste modellerna brukar vara väldigt dåliga på det. Risken är att man är snål och har bråttom och sen inte kan sova pga ljudnivån:D
 

Ivil

In Priest we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Ort
Svealand
Hoj
-
Jag ska bygga om våran portabla så den tar luften till kondensorn utifrån för att undvika att den tar rumsluft och kastar ut. På så sätt blir den effektivare. Annars måste den ju dra in varm luft in i rummet.:smasha
 

Smagatusk

Guest
Jag ska bygga om våran portabla så den tar luften till kondensorn utifrån för att undvika att den tar rumsluft och kastar ut. På så sätt blir den effektivare. Annars måste den ju dra in varm luft in i rummet.:smasha

???

Blir det varmare i rummet när jag har AC:n igång? Den drar ju in luften som är i rummet?
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
Köpte en härom dagen. Funkar riktigt bra! Hade 17 grader i sovrummet och fönstret bara på glänt. Låter ju endel men jag kyler rummet innan jag ska sova, man vill ju inte ligga i blåsten hur som helst.
 

Ivil

In Priest we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Ort
Svealand
Hoj
-
portable-split-air-conditioner.jpg
Har även en liknande denna. Låter som en startande Vampire, men kyler brutalt bra.:fyllisar
 

Koffe

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Lödde
Hoj
ARRITTOR
Vad har du för uppvärmning? Vår luft/luft går o köra som AC.. för jävla fint i denna värmen
 

Smagatusk

Guest
Vad har du för uppvärmning? Vår luft/luft går o köra som AC.. för jävla fint i denna värmen

Jag fimpade vår luft/luft när jag la golvvärme i hela nedervåningen. Tyckte dessutom att den inte kylde speciellt bra förutom i hallen.
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
Min ac kostade knappt 4k hos elgiganten den kyler både mer och bättre än min luftvärmepump. Den senare fryser igen med jämna mellanrum dessutom. Men jag hade en annan ac för 7-8 år sen. Den värmde mer genom bakslangen än den faktiskt kylde så tror det hänt en del på den marknaden.
 

_kim_

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2006
Ort
Lidköping
Hoj
Yamaha R1
Jag köpte denna för ett par veckor sedan http://www.jula.se/catalog/bygg-och...luftkonditionering/luftkonditionering-417061/

Funkar hur bra som helst. Bara att ställa timern så den startar nån timma eller två innan man lägger sig så har man 17c i sovrummet. Dessutom säljer dom den rätt billigt just nu.

Visst låter den ganska mycket, men jag tycker det räcker fint att kyla innan man lägger sig bara.

//Kim
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top