Hur varma är kevlarjeans?

MiggeG

Ny medlem
Gick med
29 Sep 2012
Ort
Stockholm
Hoj
CBR600F2 -92
Kevlarjeans med lining blir svinvarma. De här är ju "bara" förstärkta på vissa partier så det är väl lite mer genomsläpp kan jag tänka mig. Men det är rätt trivsamt på höst, vår och vinter eftersom man kan lämna långkalsongerna hemma.
 

whippo

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Honda FMX 650 Ducati Scrambler UE
En del blir grymt varma att gå omkring med nu på sommaren men funkar bra att åka i tycker jag.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
De är varmare än vanliga jeans. Hur varma beror på modellen, och personen som har dem på sig. Jag kan tex knappt mäkta med att sitta still naken på stranden när det är 25 eller varmare, så jag lider svåra kval i ett par kevlarjeans när jag inte sitter på hojen. Åas, det gör jag även i vanliga jeans på sommaren. :hihi
 

def

Medlem
Gick med
16 Mar 2014
Ort
örebro
Hoj
Yamaha MT-07(såld) SuperDuke 990 -07
jag har kevlarjeans som är förstärkta på vissa ställen, och dom är aningen varmare än vanliga jeans. helt okej så länge man kör även när det är riktigt varmt, men står man stilla en stund så blir de grisigt varmt, men antar att det är desamma med vanliga jeans. längre än 10 minuters resor när det är under 5+ ute så drar ja på mig långfillingarna under allt över det går bra utan.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Ta INTE det här på allvar ! :hihi
Men tittar man på tuffingarna i de stora cykelloppen i Italien, Frankrike, Spanien osv så är ju cykelbyxor och cykeltröja och cykelhjälm OK i hastigheter upp mot 90km/h i nedförsbackarna. Och jag har minsann set dom som rest sig efter vurpa och fortsatt. Hårda grabbar har hård hud? :va
 

Bifogat

  • cyclemountain.jpg
    cyclemountain.jpg
    145.5 KB · Visningar: 107

danneking

Ny medlem
Gick med
3 May 2015
Ort
Psyksäter
Hoj
Spyder RSS -15
Ta INTE det här på allvar ! :hihi
Men tittar man på tuffingarna i de stora cykelloppen i Italien, Frankrike, Spanien osv så är ju cykelbyxor och cykeltröja och cykelhjälm OK i hastigheter upp mot 90km/h i nedförsbackarna. Och jag har minsann set dom som rest sig efter vurpa och fortsatt. Hårda grabbar har hård hud? :va

Men så är dom ju dopade också :)
Vem som helst som kan reser sig upp och fortsätter om man petat i sig "positiva hormoner" :)
 

danneking

Ny medlem
Gick med
3 May 2015
Ort
Psyksäter
Hoj
Spyder RSS -15
Ni som kör med skinnställ lär ju inte direkt frysa på sommaren heller antar jag :)
Äh, hellre att ja blir lite varm på sommaren än att ja fryser på vår och höst. Får nog bli ett par... var ju ganska bra pris om inte annat.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Ni som kör med skinnställ lär ju inte direkt frysa på sommaren heller antar jag :)
Äh, hellre att ja blir lite varm på sommaren än att ja fryser på vår och höst. Får nog bli ett par... var ju ganska bra pris om inte annat.

Det beror lite på skinnstället, helperforerat skinnställ är riktigt svalt och skönt sålänge det rör på sig. Så fort man står still blir det en heeelt annan historia.
Operforerade skinnställ är åas som att köra i en termosbastu. Olidligt.
 

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Ort
Norrort
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
det blir svinvarmt i kevlarjeans åxå när det står stilla ... mitt i solen...vid nått sketet rödljus...
 

Bowin

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2015
Ort
Urshult
Hoj
2012 Kawasaki Z750R
Har ett par brallor från Lindstrands. Yago tror jag dom heter. Känns helt ok även när man knallar runt.
 

Biber

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2013
Ort
Linköping
Hoj
Street Triple R -13
Jag tycker ärligt inte det är bökigt och ha en liten tankväska eller miniväska bakpå med shorts + linne + converse och dra på sig när man stannar nånstans. Ska man vara där välidgt kor så kan man ju bara ta av sig jackan.

Detta eviga problem med att tumma säkerhet för komfort :p
 

bensintank

3,5L
Gick med
21 Jun 2014
Ort
kommun/län
Hoj
Honda VFR800-98
jag har kevlarjeans som är förstärkta på vissa ställen, och dom är aningen varmare än vanliga jeans. helt okej så länge man kör även när det är riktigt varmt, men står man stilla en stund så blir de grisigt varmt, men antar att det är desamma med vanliga jeans. längre än 10 minuters resor när det är under 5+ ute så drar ja på mig långfillingarna under allt över det går bra utan.

Jag kör med underställ under mina vanliga jeans även i den här hettan. Slipper tvätta jeansen så ofta då:) o dessutom läste jag någonstans att man aldrig? ska tvätta dom.. möjligt att det sliter på tyget.
 

max350

Yamaha RD-2Takt
Gick med
23 Jan 2006
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
83 Yamaha RD350 MT Racing 60c, Strömsholm 4800 B&R Cyclepro 50cc Race Bullit 50cc Sundeam Speedmaster 60cc
Finns det Mc-kläder som är svala i värmen? :D
 

Larse

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2009
Ort
Hofors
Hoj
Gsxr 600 K7 stunt
Kör med Draggin drayko drift jeans, tycker inte dom blir fasligt varma trots stuntkörning i +25C på en parkering :va Iofs är dom ett par storlekar större än mina vanliga jeans så de kanske luftar lite..

Knäskydden däremot, dom blir de varmt av :näsblod
 
Nyheter
Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Top