BoTT + RSV4 = VERKLIGHET 2015

Mrlind

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2003
Ort
08
Hoj
KX250F, KTM RC8R, Knäortros :)
Hej
Efter ett par svängar och diskussioner med berörda, BoTT-förare samt förare utanför BoTT, men med "rätt" hoj. Så har beslut fattats om två provtävlingar där vi tillåter Aprilia RSV 4 i BoTT.

Karlskoga, Bike Week, som kommer nu i juli, där vi även erbjuder fri Wildcardavgift (värde 1000:)
samt att du som wildcard, oavsett om du har en "fultwin" (RSV4) eller en riktig twin, exempelvis KTM superduke av olika slag, får köpa Pirellislicks till reducerad peng,
3290:-/set istället för ordinarie 4200:-
Fri plats i vårt gemensamma tält.

Deltävling två för test och värdering,
Knutstorp, ihop med Autoropa.
En av våra roligaste tävlingshelger genom alla tider. Importören för Ferrari & Maserati håller i detta event, alltid mycket folk, brukar bli mellan 5-6000 åskådare under helgen.

Nedan är inklistrad information från mitt informationsmail.

vi har efter diskussion med förare i bott, samt förare som är intresserade av att deltaga i bott kommit fram till att under helgen i karlskoga samt knutstorp så kommer vi tillåta aprilia rsv 4 att köra med oss.
detta är till en början ett test och vi kommer sedan ha en utvärdering och tillsammans diskutera om vi ska tillåta dessa hojar permanent i BoTT.
Anledningen till detta försök är bristen på valbara hojar, idag är det endast panigalen som är konkurrenskraftig nog, ktm rc8 försvinner och den gamla aprilian har gjort sitt för länge sedan. Det finns dessutom redan nu ett underlag med förare som är intresserade av att få deltaga med sina RSV 4.

NI SOM SKA DELTA MED APRILIA RSV4 PÅ BIKE WEEK, KARLSKOGA*

Gå in och ta ett startnummer i BoTT i Svemo TA. Ska ni köra fler klasser än BoTT/Rookie 1000/SBK så går det bra att anmäla sig i TA.
När ni tagit ert startnummer så gå in och anmäl er på http://www.nordicbott.com/tavla-i-bott/

Vi i BoTT kommer erbjuda dig som Wildcard
- Plats i vårt gemensamma tält
- Reducerat pris på Pirellidäck via Bactor (BoTT´s pris per set är 3290:- inkl moms! Ordinarie är 4200:) Däcken finns på banan samt däckservice via Bactor.
Under denna helg och Knutstorp får du som RSV 4-förare* köra på vilka däck du vill. Det är inget tvång att köra Pirelli, däremot finns detta erbjudande för er om ni är sugna.
- Fri wildcardavgift

Ni som ska kör med oss första gången denna helg får fri Wildcardavgift, gäller endast Karlskoga, ordinariepris är 1000:-

*GÄLLER SAMTLIGA WILDCARD-FÖRARE SOM KÖR SITT FÖRSTA BOTT-RACE I ÅR.

SPRID GÄRNA DENNA INFORMATION VIDARE TILL BERÖRDA :D

OM DU MISSAT VAD BOTT ÄR SÅ KOLLA GÄRNA IN VÅRA FINA FILMER
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
WOOOT!! :D Skaffar jag hoj igen, lär det troligen vara en sådan! Sen lite bandagar, ... o sen. The king returns ;) jk. Jag är slö o fet nu. :banana
 

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
Det är bara att inse att Bott har gjort sitt. Fler och fler satsar på hoj typer som inte passar in i gängse mönster.
Vi får allt fler avancerade hojar som inte duger i nuvarande rr reglementen MEN som har potenta motorer och chassie T.ex pangale 1299, KTM 1290 duke, Aprilla 1100 tuneo, MV Augusta 1090.
Pangale 899, MV Augusta 800 är för svaga för 1000 cc klassen men starka för 600 cc klassen. Men dom är förövrigt alldeles utmärkta som banhojar

Man kanske även borde ta med MV Agusta i det här sällskapet.

Alternativet är att plocka bort KTM och kalla konseptet Italia Bike cup. Man kan helt enkelt fokusera på italienska motorcyklar oavsett motoruppbyggnad.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Det är bara att inse att Bott har gjort sitt. Fler och fler satsar på hoj typer som inte passar in i gängse mönster.
Vi får allt fler avancerade hojar som inte duger i nuvarande rr reglementen MEN som har potenta motorer och chassie T.ex pangale 1299, KTM 1290 duke, Aprilla 1100 tuneo, MV Augusta 1090.
Pangale 899, MV Augusta 800 är för svaga för 1000 cc klassen men starka för 600 cc klassen. Men dom är förövrigt alldeles utmärkta som banhojar

Man kanske även borde ta med MV Agusta i det här sällskapet.

Alternativet är att plocka bort KTM och kalla konseptet Italia Bike cup. Man kan helt enkelt fokusera på italienska motorcyklar oavsett motoruppbyggnad.

Speedster Senior! Kör vad du vill! :hihi
 

Klotgren

bilar hamnar till slut alltid i köer
Gick med
24 Aug 2009
Ort
Chillentuna
Hoj
KTM 990SMR 2010
Några erfarenheter, synpunkter efter första testet med "fultwin" i klassen?

Kan nog tycka att det är lite för tidigt att efter redan bara en helg ha för mycket synpunkter, om inte annat för att vädret mer liknade novemberväder vilket också ställer allt lite på ända.

Men jag är nöjd iaf:banana
 

Hultqvist

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2009
Ort
Örebro
Hoj
Ingen just nu
Håll oss gärna uppdaterade hur det går med RSV4ans vara eller icke vara i BOTT. Jag har sett att BOTT inte kommer köra i Falkenberg, trist!

Jag är definitivt sugen att testa BOTT, RSV4an är den som känns mest "lättåtkomlig" jämfört med Duccarna och ktm. Nån som är sugen på en Gsxr? :tungan
 

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
Håll oss gärna uppdaterade hur det går med RSV4ans vara eller icke vara i BOTT. Jag har sett att BOTT inte kommer köra i Falkenberg, trist!

Jag är definitivt sugen att testa BOTT, RSV4an är den som känns mest "lättåtkomlig" jämfört med Duccarna och ktm. Nån som är sugen på en Gsxr? :tungan
Varför skall man ha en massa klasser på en SM helg?. Det enda som händer är att deltagarna får mindre körtid. BOTT har helt enkelt spelat ut sin roll nu när alla tillverkare av supersport hojar utom Ducati har valt förse sina 1000 cc maskiner med 4 cylindriga motorer.

Då är det bättre att Ducati får visa sin överlägsenhet i dom vanliga klasserna. En grej som tyvärr är ett problem för 1299 pengale eftersom den inte passar in i vissa klasser.
 
Last edited:

Henrik08

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2011
Ort
Hong Kong
Hoj
Duc Pantah-82, Duc 888-94, Apa/KTM, ZX10-09
Jag har inte kört så många BOTT race men några inhopp i klassen har det blivit. Jämför jag med R1000 som jag också kört några gånger så är båda kul. En bandepå är väl ett av de sista ställena där folk är hjälpsamma, uppriktigt välmenande mot varandra och alltid trivsam att vara en del av. Detta gäller bandagar, träningar och samtliga klasser.

Men, BOTT tar det ett steg till. Om det sedan beror på att man kampar ihop med hojarna i samma tält och lär känna varandra bättre eller om det är något annat vet jag inte. De få gånger jag varit med har känts speciellt. De snabbaste är riktigt snabba, men det är aldrig några armbågar. Aldrig några sura miner, ens när jag råkat klanta till det och varit den som stått för armbågarna (än en gång John, förlåt..).

Att det ens diskuteras att BOTT skulle spelat ut sin roll gör mig nedstämd. Köra mer BOTT är ju en av de där sakerna i livet som jag varit dum nog att skjuta upp till senare. Jag ångrar mig som f-n att jag prioriterat jobb o annat. När jag flyttar hem igen så blir det mer BOTT, snälla håll klassen i liv till dess.

Henrik
 

Sandfållan

#6 R-600 2014
Gick med
4 Feb 2013
Ort
Vid en bana
Hoj
600rr
Varför skall man ha en massa klasser på en SM helg?. Det enda som händer är att deltagarna får mindre körtid. BOTT har helt enkelt spelat ut sin roll nu när alla tillverkare av supersport hojar utom Ducati har valt förse sina 1000 cc maskiner med 4 cylindriga motorer.

Då är det bättre att Ducati får visa sin överlägsenhet i dom vanliga klasserna. En grej som tyvärr är ett problem för 1299 pengale eftersom den inte passar in i vissa klasser.


Vem bad om din återigen negativa åskit, Kryp tillbaks till den sten du tittat fram ur.
 

916sp

Sporthojsnörd
Gick med
23 Feb 2013
Ort
Grimeton
Hoj
916 sp 1994,916 strada 1994, , Benelli 900sei 1983
Det är väl så att BoTT är en av dom största klasserna i svensk Road Racing.
Och Ducati är väl ganska framgångsrika i Road Racing, tex i Superbike och Moto Gp!
 

henke hå

ogilla facebook
Gick med
23 Dec 2006
Ort
norr om lund
Hoj
ktm rc8r-12.ktm rc8 track-11.honda crf450-08
utan bott hade nog fan inte jag kört hoj längre.
inte bara racet som e viktigt utom allt runtomkring
 

Mellgren

Ny medlem
Gick med
11 Aug 2008
Ort
Vallentuna
Hoj
Ducati 899
Kul idé!
I Tyskland kör de en Italo Cup med mycket deltagare och platsa för MV 800.
Gästspelade själv på BoTT Sviestad under SM helgen och blev inspirerad. Har haft 5-6 års BoTT uppehåll pga familjebildning. Ungarna är 5 & 7 så nu är livet enklare. Såg hur kul 899 gänget hade med sina körgladaa strulfria hojar som de även körde Superbike med bra resultat. Inge mek, bara leenden ovh kul körning.
Jag köpte en ny 899 (man får bra pris hos Ducati) och anmälde mig till Ducaichallenge. Provade hojen på Backlunddagarna Gelleåsen i gatskick. Kul hoj!
Hoppas fler hänger på med sina 899:eek:r till 2016
 

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
Kul idé!
I Tyskland kör de en Italo Cup med mycket deltagare och platsa för MV 800.
.................

Det är en helt rätt tanke. Avveckla namnet Bott och skapa en italia cup som alla italenska hojar kan delta i. Set kan man sedan kombinera med italenska sportbilar och italensk matkultur o.s.v Den lösningen är bra eftersom den visar teknikutvecklingen som många tillverkare tvingas till för att kunna sälja premiumprodukter i framtiden

Skall man spana in i framtiden, då skulle jag gissa att 2020 då har vi inte ducati 1299 L twin utan istället Ducati 1000 med V4. Det är inget som tillverkaren gör för att det är roligt. Det är istället en nödvändighet för att klara framtidens hårda krav på bullerbegränsning och avgasrening. Även KTM är på väg att lansera en 800 cc paralelltwin som alternativ eller ersättning? för 690 enstånka.
 

henke hå

ogilla facebook
Gick med
23 Dec 2006
Ort
norr om lund
Hoj
ktm rc8r-12.ktm rc8 track-11.honda crf450-08
då vill jag ha dispans med min kotte
Det är en helt rätt tanke. Avveckla namnet Bott och skapa en italia cup som alla italenska hojar kan delta i. Set kan man sedan kombinera med italenska sportbilar och italensk matkultur o.s.v Den lösningen är bra eftersom den visar teknikutvecklingen som många tillverkare tvingas till för att kunna sälja premiumprodukter i framtiden

Skall man spana in i framtiden, då skulle jag gissa att 2020 då har vi inte ducati 1299 L twin utan istället Ducati 1000 med V4. Det är inget som tillverkaren gör för att det är roligt. Det är istället en nödvändighet för att klara framtidens hårda krav på bullerbegränsning och avgasrening. Även KTM är på väg att lansera en 800 cc paralelltwin som alternativ eller ersättning? för 690 enstånka.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top