Psykotiska MC-hatare med våldstendenser i trafiken

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Ort
Norrort
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
Jodå, jag har lärt mig handskas med mitt temperament, såna där incidenter biter inte på mig längre.
Det bästa botemedlet mot pappskallar i trafiken är att ignorera dom, så fort man blir förbannad så har ju pappskallen vunnit, nä ett leende bara och så åker man vidare, glatt visslande.

hahah samma här , tar det med en klackspark och brukar vinka glatt till roadrage dårarna ... då blir dom JÄTTE argare och förhoppningsvis får en stroke eller nått

på behörigt avstånd kanske skall tilläggas så man bara kan vrida på rullen och lämna dom i sitt elände
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Har du blivit prejad nu igen?
Jag menade inte mig personligen, det är jag som prejar bilarna ;)

Menar du att motorcyklister kör på cykelbanan? märkligt
Det verkar finnas vissa som anser att cyklister inte har i trafiken att göra, och medvetet trängs, kör så nära det går i 200 osv, för att markera och skrämmas. Men det är nog inte ren dumhet, det är nog bara en inbyggd funktion i människor, att hävda sig och ta ut sin frustration på dom som är klenare/mindre, lastbilar/bussar -> bilar -> hojar -> cyklister...
 

Ginis

Medlem
Gick med
28 Sep 2010
Ort
Sätila
Hoj
2007 honda CBF 1000
Vi kommer ALLTID 2:a när bilar vill leka, vi kommer 2:a när mc vill leka.
Ge dessa problem människor ett par meter, för om 30 sekunder är dessa individer en fläck i backspegeln.
Är det lönt att prata med dessa individer, slå dom, blink med helljuset,tuta mm.
Tycker det var iskallt att ta upp telefonen, ta bild och lägga ut det på nätet. ..
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
I år har jag inte blivit prejad en enda gång- Förra året hände det två gånger. Jag förstår inte hur man tänker riktigt men jag antar att det är nåt sånt här: "Här kommer en sån där mc-dåre på sin plastraket, kolla nu när jag dödar honom!" Jag undrar mest hur de skulle förklara saken för polisen sen bara?

Jag såg honom inte, han kom som skjuten ur en kula.
 

Bifogat

  • Psykotisk man 2.jpg
    Psykotisk man 2.jpg
    229.5 KB · Visningar: 293
Last edited:

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Min teori är att detta problem är isolerat till stockholmstrakten. Jag har åkt hoj på en jävla massa ställen runt om i världen, men bara blivit prejad, stängd, tutad på och hotad av bilister i eller i närheten av huvudstaden. Alla tre gånger av så kallade professionella yrkesförare i sina gula taxibilar, dessutom.
 

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Ort
Halland
Hoj
YZF-R1
Alldeles oavsett hur rätt TS inlägg än är, och hur dum i huvet den här bilisten än uppförde sig - Om man ska följa regelverket så borde åtminstone en del av regskylten vara maskad. Detta för att andra parten inte blivit hörd och att det finns en viss risk för uppvigling i och med att en sådan här tråd startas.

Vad jag menar är att om jag lånar ut min bil till en bekant som beter sig som en idiot (utan min vetskap) så finns det en förhöjd risk att bilens ägare - som alltså är helt oskyldig en dag kommer ut till en rispad/skadad bil, alternativt att folk helt plötsligt börjar ge fingret åt ägaren när de kör förbi etc............bilens ägare - ja han/hon förstår inte vad det är frågan om. Folk lägger ett sådant här regnummer på minnet nämligen. Här är det dessutom så att det med störta sannolikhet inte är ägarinnan som körde (för i så fall var hon inte speciellt snygg).

Tråden hade blivit ett exakt lika bra diskussionsunderlag även med ett avidentifierat fordon. Det är min åsikt !
 

Zelnik

Medlem
Gick med
27 Apr 2011
Ort
Bland blåbär
Hoj
Dyr -13
Min teori är att detta problem är isolerat till stockholmstrakten. Jag har åkt hoj på en jävla massa ställen runt om i världen, men bara blivit prejad, stängd, tutad på och hotad av bilister i eller i närheten av huvudstaden. Alla tre gånger av så kallade professionella yrkesförare i sina gula taxibilar, dessutom.

Nja,problemet finns även här på västkusten så det är nog ett allround svenskt fenomen. Men säkert mindre i Norrland.. Har inte åkt hoj utomlands mer än på Kanarieöarna men kört bil i diverse europeiska länder och aldrig upplevt att dom kör frustrerat och markerar sin ilska som här. Visst tutas och vinkas det,men lättsammare. Vi är ju så jävla rediga,folk borde slappna av mer.. Tune in,drop out..
 

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Ja det finns många stollar därute, förra sommaren blev jag trängd och fick fingret av en Merca-chaufför på väg till jobbet en morgon.
Var stod han när jag kom till jobbet, jo utanför och skulle lämna in bilen.
Jag sa: god morgon, du behöver inte stressa, vi öppnar först om en timme.
När han väl kom in en timme senare så var han rätt röd i nyllet, rätt kul att jag inte sa något utan bara log.
Han såg skamsen ut när han gick.

Karma :tummenupp

Du skulle ollat bilen:rofl
 

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Ort
Salem
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
Alldeles oavsett hur rätt TS inlägg än är, och hur dum i huvet den här bilisten än uppförde sig - Om man ska följa regelverket så borde åtminstone en del av regskylten vara maskad. Detta för att andra parten inte blivit hörd och att det finns en viss risk för uppvigling i och med att en sådan här tråd startas.

Vad jag menar är att om jag lånar ut min bil till en bekant som beter sig som en idiot (utan min vetskap) så finns det en förhöjd risk att bilens ägare - som alltså är helt oskyldig en dag kommer ut till en rispad/skadad bil, alternativt att folk helt plötsligt börjar ge fingret åt ägaren när de kör förbi etc............bilens ägare - ja han/hon förstår inte vad det är frågan om. Folk lägger ett sådant här regnummer på minnet nämligen. Här är det dessutom så att det med störta sannolikhet inte är ägarinnan som körde (för i så fall var hon inte speciellt snygg).

Tråden hade blivit ett exakt lika bra diskussionsunderlag även med ett avidentifierat fordon. Det är min åsikt !

Jo, fast det har ju TS mycket tydligt också skrivit. Att det är någon annan än ägaren som kört bilen. Det är kanske sannolikt att brukaren kör samma bil igen så varningen är kanske berättigad. Dessutom uppviglar TS inte på något sätt till några gärningar, bara en uppmaning att vara försiktiga om man ser samma förare till sagda fordon. Som diskussionsunderlag blir ju tråden ganska oanvändbar om inte viss identifiering då inte går att göra. Har lite svårt att tro att kollektivet skulle ge sig ut i klassisk westernstyle som nån slags lynchmobb. Sånt förekommer nog bara på film.
 

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Alldeles oavsett hur rätt TS inlägg än är, och hur dum i huvet den här bilisten än uppförde sig - Om man ska följa regelverket så borde åtminstone en del av regskylten vara maskad. Detta för att andra parten inte blivit hörd och att det finns en viss risk för uppvigling i och med att en sådan här tråd startas.

Vad jag menar är att om jag lånar ut min bil till en bekant som beter sig som en idiot (utan min vetskap) så finns det en förhöjd risk att bilens ägare - som alltså är helt oskyldig en dag kommer ut till en rispad/skadad bil, alternativt att folk helt plötsligt börjar ge fingret åt ägaren när de kör förbi etc............bilens ägare - ja han/hon förstår inte vad det är frågan om. Folk lägger ett sådant här regnummer på minnet nämligen. Här är det dessutom så att det med störta sannolikhet inte är ägarinnan som körde (för i så fall var hon inte speciellt snygg).

Tråden hade blivit ett exakt lika bra diskussionsunderlag även med ett avidentifierat fordon. Det är min åsikt !


Det bästa vore att punktera däcken på V50 och printa ut bilden på föraren, då vet ägaren vem som hen kan hänga!
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top