Psykotiska MC-hatare med våldstendenser i trafiken

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
När man pendlar till jobbet med motorcykel stöter man på många galningar.

Idag var jag lite sömnig och åkte ganska långsamt, kryssade inte köer när det rullade för det var ganska lite trafik. Men när det blev rött en bit fram så skulle jag åka mellan bilarna och då svajade bilen framför lite över vägen, men det kan ju betyda att de porrsurfar i mobilen, så jag körde om på andra sidan. Nu tog det hur i helvete med tutningar, fejkprejning och skrik inne i bilen. Jag åkte en bit på utsidan så att han verkligen skulle preja mig så att polisen sen kan ta kortet av han. Men han bangade, men att hota med prejning i en bil är det töntigaste jag kan komma på. Jag skitsur när jag tänker på hur bilister mest hela tiden ska skrämmas genom att preja. Som om jag ska vifta med pistol. Det är några steg upp på våldstrappan så att säga.

I alla fall, nästa rödljus fiskade jag upp mobilen och fota, då skulle han så klart ut och slåss. Men det blev grönt och jag skulle till jobbet. Här är bilderna så ni vet vem ni ska akta er för i Sthlm, just detta hände på Huddingevägen.
Dock verkar bilen vara skriven på hans mamma, och hennes barn har ganska vanliga namn, så svårt att kontrollera. Kan ju vara svärson också. Moget att mucka gräl med mammas bil...
Psykotisk man ansikte.jpg

Psykotisk man 2.jpg

Psykotisk man.jpg
Så var rädda om er i trafiken. Finns många med diverse problem.
 

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
konstigt att de oftast är fula och tjocka människor som är aggressiva :3freak
 

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Ort
Varberg
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Jag och polarn körde till Kalmar för ett par veckor sedan. Någonstans i småland stannade vi på en P-ficka längs en halvstor landsväg. Våran intercom krånglade och vi behövde pilla med den.
När vi står där kommer det en ford från motsatt håll. Killen tutar, hänger sig ut genom fönstret och ger oss fingret. Vi har aldrig sett människan förr.
Vet inte om han ville att vi skulle bli arga. Jag blir mest fascinerad över vilka mongon det finns. :)
 

Murdoc

Ge mig pengar!
Gick med
16 Apr 2010
Ort
Tungelsta
Hoj
Banhoj GSX-R 750 -04, Superduperduke 990 -05
Jag råkade ut för en liknande sak nyligen, även det på Huddingevägen.

Jag stod bakom en annan hoj, som i sin tur stod brevid en mörkgrå ford focus, längst fram vid rödljuset.
Hojen framför mig rullade sakta fram för att komma iväg före bilen, varav bilen envisades med att hela tiden rulla fram framför hojen. Till slut stod båda en bra bit ut i korsningen.

När det sedan blev grönt kom ju såklart hojen iväg före bilen, och jag tog och åkte upp brevid bilen i filen intill, för att se vad det var som körde. Då försöker han iskallt preja mig av vägen. En man i 40-årsåldern, med en barnstol i baksätet. Jag ville såklart få ett snack med honom, men han vägrade stanna.
 

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
Det var nog en HD-åkare som glömde att han satt i bilen, dom morsar ju så har jag märkt.



Jonte, vad ville han egentligen?
Vet inte. Han var väl mest arg. Jättearg troligen. Ser ju inte ut som en fighter men i de lugnaste vatten.
Jag råkade ut för en liknande sak nyligen, även det på Huddingevägen.

Jag stod bakom en annan hoj, som i sin tur stod brevid en mörkgrå ford focus, längst fram vid rödljuset.
Hojen framför mig rullade sakta fram för att komma iväg före bilen, varav bilen envisades med att hela tiden rulla fram framför hojen. Till slut stod båda en bra bit ut i korsningen.

När det sedan blev grönt kom ju såklart hojen iväg före bilen, och jag tog och åkte upp brevid bilen i filen intill, för att se vad det var som körde. Då försöker han iskallt preja mig av vägen. En man i 40-årsåldern, med en barnstol i baksätet. Jag ville såklart få ett snack med honom, men han vägrade stanna.

Jag försöker förstå dom. Alla ska ha det lika jävligt i trafiken. Men det är väl fan bra att vi inte tar upp köplats. Folk brukar dock vara snällare när det regnar. Konstigt.

Frågan är om jag måste åka ut till Tullinge för att kolla om bilen står där jag tror.
 

Fuzaneko

馬鹿は死なな&#
Gick med
25 Nov 2009
Ort
Tjockhult
Hoj
Italiensk läckerhet... ja, hon läcker, därav namnet...
Varför tacka nej när det bjuds upp till dans? Du har väl förstärkta knogar på handskarna? Lika bra att få slut på idiotens körförmåga innan han faktiskt tar och prejar någon annan trafikant :7peta
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Ducati
Gör som jag gjorde en gång för länge sedan, jag slet ur bilnyckeln och åkte en halvmil innan jag slängde den i diket.
 

Ankan1

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Ort
Pendlar i Skåne mellan storstaden och landet.
Hoj
Suzuki Hayabusa / Honda Super Blackbird
Jo då det finns många bilister som bär sig åt som svin.En del av dessa blir man direkt förvånad över som en mycket gammal man med lika gammal fru som kommer i full karriär på en avtagsramp från en motorväg upp till en rondell och försöker köra rakt ut utan minsta tecken till att stanna eller se sig för.Problemet var bara att där var redan Ankan1 på sin hoj som nu var några cm från att bli påkörd och blev aningen ilsk där jag stannade mitt framför denna gubbe och gjorde tecknet sänk hastigheten för att om möjligt få honom att förstå situationen.

Icke, då började fanskapet garva och tuta och trängde sig förbi i vägrenen.Körde ikapp och slog på sidorutan och den gamla damen såg rent förskräckt ut där nu mannen gungade fram och tillbaka över vägen i sin fil.Väl framme vid ett rödljus inne i stan så ser jag hur gubben visar sin mobil för mig som han pratar i precis som om han försökte säga att han ringt efter hjälp när det plötsligt tydligen var jag som var ligisten.Ja, sicka stollar det finns ... :dummer :crash

I Sverige har för övrigt många bilister väldigt svårt att förstå att man som mc förare har tillåtelse att köra emellan långsamma och stillastående köer där tyvärr en del visat klart aggresiva tongångar i sina bilar.En tråkig inställning även om jag har en misstanke att dessa individers liv för övrigt ser ganska eländigt ut.
 
Last edited:

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Ducati
Jag har bara ett gott råd, stångas aldrig med en bil i trafiken, det slutar bara med smärta, slå av och låt idioten åka därifrån.
 

Ballistic

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Thrux R
Precis. Det gör ont att bli påkörd av en bil, oavsett om man har rätt eller ej. :fakta

Det här är också en av anledningarna till att jag alltid kör med gopron påslagen. Skulle något hända så är det rätt skönt att ha det på film om ord står mot ord.
 

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
Det där har jag inte råkat ut för på länge, att bilister inte vill släppa förbi en. Det är ju så korkat, de tjänar ingenting på att försöka stoppa en hoj. Hojen är ju aldrig i vägen och tar inte bilens plats i kön. Däremot lämnar bilister ofta plats så jag kan åka mellan filerna. Då tackar man :tummenupp Essingeleden...
Däremot ser inte bilister mig alla gånger (i rondeller och korsningar) så ljustutan eller helljuset i kombination med tutan används flitigt. Oavsett om jag åker bil eller hoj. Jag bangar inte att köra om och parkera framför om jag behöver förtydliga något. Så kan det vara. Jag kan också släppa in någon som vill byta fil för att det är smidigt. Kramas i trafiken liksom.
 

Killawife

To live is to die
Gick med
23 Feb 2005
Ort
Vimmerby
Hoj
Yamaha FZR600R -94, tidigare Triumph 955i daytona -04, Yamaha R1 -00, Yamaha R6 -99, Yamaha YZF 750 -92
I år har jag inte blivit prejad en enda gång- Förra året hände det två gånger. Jag förstår inte hur man tänker riktigt men jag antar att det är nåt sånt här: "Här kommer en sån där mc-dåre på sin plastraket, kolla nu när jag dödar honom!" Jag undrar mest hur de skulle förklara saken för polisen sen bara?
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Ducati
Ja det finns många stollar därute, förra sommaren blev jag trängd och fick fingret av en Merca-chaufför på väg till jobbet en morgon.
Var stod han när jag kom till jobbet, jo utanför och skulle lämna in bilen.
Jag sa: god morgon, du behöver inte stressa, vi öppnar först om en timme.
När han väl kom in en timme senare så var han rätt röd i nyllet, rätt kul att jag inte sa något utan bara log.
Han såg skamsen ut när han gick.

Karma :tummenupp
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Ja det finns många stollar därute, förra sommaren blev jag trängd och fick fingret av en Merca-chaufför på väg till jobbet en morgon.
Var stod han när jag kom till jobbet, jo utanför och skulle lämna in bilen.
Jag sa: god morgon, du behöver inte stressa, vi öppnar först om en timme.
När han väl kom in en timme senare så var han rätt röd i nyllet, rätt kul att jag inte sa något utan bara log.
Han såg skamsen ut när han gick.

Karma :tummenupp

Det måste ha känts riktigt bra. :tummenupp
 

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Ort
Borås
Hoj
1290GT, K1200S
I år har jag inte blivit prejad en enda gång- Förra året hände det två gånger. Jag förstår inte hur man tänker riktigt men jag antar att det är nåt sånt här: "Här kommer en sån där mc-dåre på sin plastraket, kolla nu när jag dödar honom!" Jag undrar mest hur de skulle förklara saken för polisen sen bara?

De behöver inte förklara något, sådär 98% av anmälningar läggs bara ner utan någon som helst undersökning. Och skulle de faktiskt ta sig tiden att göra nåt så vet ju alla att motorcyklister är farliga ligister.

Finns ju nån gammal tråd här nånstanns där en snubbe helt medvetet prejade 2 motorcyklar (tror jag det var, kanske bara en) av vägen, motiveringen var att han tidigare under dagen blivit omkörd av en liknande motorcykel som alltså körde för fort. Bilisten stannade dock, så mc föraren gick fram till bilen och öppnade dörren och då körde han iväg så han fastnade med handen i handtaget och blev släpad en bit efter bilen.

Nån kanske vet vilken tråd jag tänker på? I.a.f, har för mig gubben gick helt fri sen i rättegången. Så är nästan helt riskfritt att köra över motorcyklister
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Ducati
Det måste ha känts riktigt bra. :tummenupp
Jodå, jag har lärt mig handskas med mitt temperament, såna där incidenter biter inte på mig längre.
Det bästa botemedlet mot pappskallar i trafiken är att ignorera dom, så fort man blir förbannad så har ju pappskallen vunnit, nä ett leende bara och så åker man vidare, glatt visslande.
 
Last edited:

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jodå, jag har lärt mig handskas med mitt temperament, såna där incidenter biter inte på mig längre.
Det bästa botemedlet mot pappskallar i trafiken är att ignorera dom, så fort man blir förbannad så har ju pappskallen vunnit, nä ett leende bara och så åker man vidare, glatt visslande.

Jo, och om man blir arg och tänker på den där idiotjäveln som nästan prejade en så spenderar man en icke obetydlig del av sitt medvetande med att älta det, istället för att hålla utkik efter nya dårar.
 
Nyheter
Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top