Passa er för vifta-med-krattan-gubben nära Slingerbulten..

Intense

Ny medlem
Gick med
3 May 2008
Ort
i staan
Hoj
Blå fågel med fläkthjul
Kommer åkandes här i söndags: https://www.google.se/maps/@59.1112...gXnTJs7n0pb3ujMdLsMA!2e0!7i13312!8i6656?hl=sv

Vid kanten står det en äldre herre som verkar räfsa i sin trädgård men plötsligt så far räfsan ut som en slags vägbom rakt ut över vägen. En på en Gsxr1000 som låg framför mig fick väja och även jag varvid min kompis som åker bakom stannar och frågar vad farbror håller på med.

Han gormar om att man får åka 80 och att vi åker alldeles för fort, vid detta tillfälle höll vi ca 95 och körde inte alls särskilt inspirerat det är ju en enda lång raksträcka där bara.

Vid det här laget så är han mest upprörd och gormar osammanhängade saker som "polisen ska ta massa körkort här, de har redan tagit 3 stycken idag.. jag känner en som är polis.. jag ska ringa polisen nu" Jaha vad bra säger vi du kan ju inte stå med en kratta rakt ut i vägen. Försöker tala gubben till rätta om att även om det låter mycket om motorcyklar även om man inte kör fort så kan man inte köra ut en kratta rakt framför folk på mc.

Känner på mig att det eventuellt kan komma fler utspel från den här gubben så ni kan ju ha det i åtanke när ni passerar där :tummenupp
 

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Ingarö, Stockholm
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
Jag försvarar inte någon sådan handling. Men tänk er in i motpartens situation.
Att bo runt Slingerbulten är nog inte det himmelrike som många av oss tror. Han kanske har fått barnbarn som är ute på tomten o leker. Jag har säkert kört alldeles för fort där oxå, men kommer garanterat visa mer hänsyn just där. Ögontjänare, jag vet.
Detta visar ju helt klart att gubben har fått nog. När han viftar med en kratta så är han nog rätt så desperat och ser ingen annan utväg. Nästa steg kanske blir grus o pinnar, snören i huvudhöjd, vad vet jag. Vid Bed&breakfast på Bulten var det rätt stökigt ett tag.
Försök att slå av lite vid just detta ställe, kör på högre växel (mindre bröl). Att reta upp någon ännu mer leder knappast till något bättre. Kör inspirerat på rätt ställe. :krama
 

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Ingarö, Stockholm
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride

Visst har du en poäng.
Men inte ens jag tycker att 20-30 km/h över är "vansinneskörning". Men jag vet att det kan gå runt 200 km/h på detta ställe, och det är för mycket anser jag.
På en Onsdag kan det säkert passera 100 hojar. Då räcker det att 5 st "vansinneskör" för att gubben drar alla över en kam.
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
Folk blir lite galna på sommaren.. Fick en människa som hytte med näven å hade sig på en 30 sträcka när jag körde ~25
 

Fuzaneko

馬鹿は死なな&#
Gick med
25 Nov 2009
Ort
Tjockhult
Hoj
Italiensk läckerhet... ja, hon läcker, därav namnet...
Jag och några polare körde bogesund i förra veckan och då var den bra.

Jag körde Bogan i söndags och den var fin även då. Men minnet utav alla sandade apex ligger fortfarande lite väl nära till hands så att säga :crash
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
Har gubben fått nog kan han flytta.....

Finns olika sorters ljud, oljud å skönsång.... Beror på vad man gillar....

Jag tycker de är en plåga å höra någon köra gräsklippare över en timme på helger.... (Finns eldrivna såna som inte låter)

Jag skulle kunna tänka mig byta me gubben.... En motorcykel passerar på några sekunder.... Även om de kommer hundratal på en dag så är de inte hela tiden....
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top