Honda cb1000r -11 pcv montering/mappning

donsimp

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2015
Ort
Luleå
Hoj
Honda CB1000r
HONDA CB1000R -11

Håller på montera ett PCV. Har då alltså tagit bort katalysatorn samt att det sitter ett lazer slipon (slip-on)
Själva dragning av kablar och dylikt funkade bra. Kom dock till sista punkten ANG
O2 Eliminator. Hade helt missat den.. Så jag sitter och håller på googla ihjäl mig. :huvet

Till min fråga då.

Kan jag fortsätta mappning med lamdasonden ikopplad ? Eller ska jag koppla ur den?
Eller helt enkelt vänta tills jag skaffat mig en Eliminerare?

Själva mappningen då. Är det lika enkelt som det påstås vara. Man ladda ner en färdig mapp från powercommander och laddar in den eller hur går det till?
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Ja man kan ladda ner en färdig mapp till sin cykel men dessa är sällan särskilt mycket bättre än standard. För bästa mapp måste cykeln köras i bänk med bredbandslambda.

Om din cykel går utan eliminerare eller ej vet jag inte finns båda varianterna. Kolla på powercommanders hemsida vad de säger till din cykel.
 

Looser

IMFA
Gick med
2 Mar 2005
Ort
North Animal Farm City
Hoj
Ducati Hypermotard 950
Ja man kan ladda ner en färdig mapp till sin cykel men dessa är sällan särskilt mycket bättre än standard. För bästa mapp måste cykeln köras i bänk med bredbandslambda.

Om din cykel går utan eliminerare eller ej vet jag inte finns båda varianterna. Kolla på powercommanders hemsida vad de säger till din cykel.
O2 sensorn ska bort oavsett på cb1000r. Den är bara aktiv till 2500rpm pga avgasgaskrav. Det följer med en o2 eliminatormed pcvn. Om du inte fått den så finns dom på eBay osv. Är bara en bygling i kontaktform :)
 
Nyheter
Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Top