Låna/hyra hoj (jag vet)

Naaaarioooouh

Medlem
Gick med
20 Apr 2015
Ort
Liljeholmen
Hoj
Yamaha R6 -00
Finns det någon här som kan tänkas låna ut sin hojj i 2-3 dagar.. Måste ta en tyngre kategori och min R6a är ju värdelös på lågfartsbanan..

Behöver en A2 hojj 25-35kw som inte är en sport eller supersport..
Gärna någon mindre och lättare, veteran eller what ever spelar ingen roll.. Kan självklart betala.

Kan EVENTUELLT lämna min R6a in the meantime..
 

Naaaarioooouh

Medlem
Gick med
20 Apr 2015
Ort
Liljeholmen
Hoj
Yamaha R6 -00
Ja jo.. Jag försöker ju komma undan billigare än så. 4000kr för 2 dagar på nån B-hojj känns ju lite sådär.


(Med b-hojj menar jag att många kört och använt den)
 
Last edited:

AndreasStam

Ny medlem
Gick med
22 Oct 2012
Ort
Uppland väsby
Hoj
2007, Suzuki Gsxr 1000
Ja jo.. Jag försöker ju komma undan billigare än så. 4000kr för 2 dagar på nån B-hojj känns ju lite sådär.


(Med b-hojj menar jag att många kört och använt den)
Du får mail dom. Fixar nog ett bättre pris om du hyr 2-3 dagar. Jag hyrde av dom när jag precis tagit kortet och det var fräscha hojar.
 

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Ja jo.. Jag försöker ju komma undan billigare än så. 4000kr för 2 dagar på nån B-hojj känns ju lite sådär.


(Med b-hojj menar jag att många kört och använt den)

http://mc-uthyrningen.se/start/Prislista.html

3 dygn 2400:-

Att hyra ut hojar för övningskörning och uppkörning innebär en exceptionell risk för fordonsskada. Så jag tror du får svårt att pressa priset mer än så.
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Vad ska du ha för hoj egentligen? Du kör en R6, men behöver en lätt och smidig tyngre hoj? :va Det finns mig veterligen inga högre klasser än tung, där R6'an med god marginal kvalar in.

Du vill dessutom inte betala något, och är inte speciellt villig att någon som faktiskt redan har kort ska få köra din hoj under tiden. Jag anar vissa problem här... :rolleyes:
 

Naaaarioooouh

Medlem
Gick med
20 Apr 2015
Ort
Liljeholmen
Hoj
Yamaha R6 -00
http://mc-uthyrningen.se/start/Prislista.html

3 dygn 2400:-

Att hyra ut hojar för övningskörning och uppkörning innebär en exceptionell risk för fordonsskada. Så jag tror du får svårt att pressa priset mer än så.
Fixade 2 dygn hos lötsjö trafikskola för 1990 så det löste sig. Ska dit o provköra hojjen strax.
Vad ska du ha för hoj egentligen? Du kör en R6, men behöver en lätt och smidig tyngre hoj? :va Det finns mig veterligen inga högre klasser än tung, där R6'an med god marginal kvalar in.

Du vill dessutom inte betala något, och är inte speciellt villig att någon som faktiskt redan har kort ska få köra din hoj under tiden. Jag anar vissa problem här... :rolleyes:
Du har nog missförstått hela inlägget ;) ett tips är att du läser om.

Men ja. Helst hade jag väl kört upp på en lätt och smidig 400cc hojj.

En kompis tänkte låna ut sin ninja 250 till mig men den får man ju ej köra upp med tyvärr..
 
Last edited:

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Du har nog missförstått hela inlägget ;) ett tips är att du läser om.

Men ja. Helst hade jag väl kört upp på en lätt och smidig 400cc hojj.

En kompis tänkte låna ut sin ninja 250 till mig men den får man ju ej köra upp med tyvärr..
Nejdå, egentligen förstår jag ganska exakt, du ska köra upp för A2, för att du ska ut och köra R6'a, och du vill låna en hoj gratis av någon här. Ett tips är att låta sexan stå i några år tills du får köra den, eller skita i en till uppkörning, eftersom du ändå inte får en behörighet som ger dig rätt att kör en sån hoj, A1 eller A2 är lika ogiltiga. Då har du iaf sparat pengarna till böterna, och till eventuella försäkringskostnader, eftersom du i bästa fall får dubbla självrisken pga brist på körkort, alternativt inte får ut en spänn.
 

Naaaarioooouh

Medlem
Gick med
20 Apr 2015
Ort
Liljeholmen
Hoj
Yamaha R6 -00
R6an är 25kw reggad, lek inte smarta om ni inte har koll på läget. Jag kommer köra den helt lagligt och by the books. Enda anledningen -fortfarande- till att jag inte kör upp med R6an är för att lågfartsbanan kommer vara ett helvete på den.

Jag har inte nånstans sagt att jag vill låna en hojj gratis, jag vill låna den till en lägre summa än vad trafikskolan vill ha.
 

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Ort
Salem
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
Såvida inte ursprungseffekten på din R6 på nåt magiskt sätt understiger 70 kW är det du som gjort självmål på dig själv. Apropå att vara påläst....
 

Naaaarioooouh

Medlem
Gick med
20 Apr 2015
Ort
Liljeholmen
Hoj
Yamaha R6 -00
Då har jag missförstått den biten i alla fall ;)

Som jag förstått det går det inte att regga en hojj med mer än 70kw längre. Men du menar alltså på att även motorcyklar som varit registrerade som 25kw tidigare inte räknas in under sin kategori längre. Det var något nytt.
Aja, lätt o lösa. Bara o byta MC.

Grundproblemet kvarstår, eller ja, inte längre..
 
Last edited:

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Ort
Salem
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
Det jag menar är att lagen säger att på en strypt A2-hoj får ursprungseffekten inte överstiga 70kW för att den ska räknas som en A2-hoj. Det har ingen betydelse när den är reggad.
Simply as that...

Nytt och nytt vet jag inte, regeln har funnits lika länge som A2 funnits. Dvs sedan januari 2013.
 

Naaaarioooouh

Medlem
Gick med
20 Apr 2015
Ort
Liljeholmen
Hoj
Yamaha R6 -00
Ja jo, menade att det var nytt för mig. Jag förstod det som att redan strypta motorcyklar förblev abeg->A2. Men att man inte kunde strypa 70kw+ till A2 35kw efter 2013.
 

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Ort
Salem
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
Du ser, då har du lärt dig nåt nytt idag. Man ska alltid se till att lära sågot nytt varje dag.
 

Naaaarioooouh

Medlem
Gick med
20 Apr 2015
Ort
Liljeholmen
Hoj
Yamaha R6 -00
Vilket jag fortfarande anser att ni gjort ;) Bad er inte överanalysera det jag skrev. Bad om tips på hoj för uppkörning.

Sen får ni jättegärna upplysa om att R6an inte är sådär jättepassande efteråt.
 

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Ort
Salem
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
.....Sen får ni jättegärna upplysa om att R6an inte är sådär jättepassande efteråt.

Men du....

Den är inte "inte sådär jättepassande", den är olaglig. Vilket innebär att du kommer få vända vid dörren hos Trafikverket om du dyker upp med R6an. Du får inte köra upp på en hoj som inte uppfyller lagkraven punkt. Men visst, vill du bränna 1650 spänn för att du tycker att vi är några dryga besserwisser - be my guest. Det är inte mina stålar......

:3freak
 

Naaaarioooouh

Medlem
Gick med
20 Apr 2015
Ort
Liljeholmen
Hoj
Yamaha R6 -00
Okej då börjar vi om från början då Hoztic drog igång ett ont led här utav väldigt missvisande svar o tolkningar.
Och jag refererar igen till mitt första inlägg. Och punktar upp;

-R6an skulle jag aldrig köra upp med, det var aldrig tanken och står ganska klart och tydligt i mitt första inlägg.
-Huvudfrågan i tråden gäller uthyrare utav MC för uppkörning till kategori A2. Dvs en laglig hojj.
-Jag tänker betala för denna tjänst. Står också tydligt i första inlägget.
-Köra olovligt är/var inte min avsikt. Känns kontraproduktivt att hyra hojj o ta A2 kort för att sen köra olovligt.

Hoppas vi rett ut all förvirring nu.
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top