Vinande ljud cbr1000rr -08??

Showtime

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R6 race -17, R6 race -13, z800 -15
Undrar bara en sak kring min relativt nyinköpta cbr1000rr -08,
Jag tycker att den viner/tjuter vid gasavslag. Jag hör inget på tomgång och det försvinner när jag gasar. Men uppstår så fort jag motorbromsar.
Är detta normalt, eller vad beror det på? Låter som att det kommer från under tanken typ.

Tacksam för svar
 

Showtime

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R6 race -17, R6 race -13, z800 -15
Som sagt ingen aning. Aldrig haft de på tidigare hojar.. Men brukar de vina då man släpper på gasen?
 

bomber1986

Ny medlem
Gick med
28 Feb 2006
Ort
blekine
Hoj
CBR1000RR
Lyfter en gammal tråd. Min viner som en kompressor när man motorbromsar. Och enligt många i USA har Honda återkallat då det är nått som händer med veven. Någon som vet nått mer??
 

PerWe

Medlem
Gick med
20 Apr 2005
Ort
Sollentuna
Hoj
Hojlös, vad ska man ha nu? om man ska ha ngt igen?
Jag har en -08 sen 3år tillbaka & alltid haft ett typ vinande ljud vid motorbroms & det är slirkopplingen. iaf på min hoj.
Vågar inte säga att TS ljud är ett OK ljud eller inte.
Stämmer att det var diverse strul med 08:an men inte alla hojar, & det var inte alla hojar som föll inom
garantin heller.
Min hoj har aningen förhöjd oljeförbrukning & den är inte kolvringsfixad, men de e ju bara å slå i lite mer då & då.
 

Skumgummits

Medlem
Gick med
1 May 2013
Ort
Hbg
Hoj
CB1000R -12
Jag har en -08 sen 3år tillbaka & alltid haft ett typ vinande ljud vid motorbroms & det är slirkopplingen. iaf på min hoj.
Vågar inte säga att TS ljud är ett OK ljud eller inte.
Stämmer att det var diverse strul med 08:an men inte alla hojar, & det var inte alla hojar som föll inom
garantin heller.
Min hoj har aningen förhöjd oljeförbrukning & den är inte kolvringsfixad, men de e ju bara å slå i lite mer då & då.
Hej!
Har ungefär liknande erfarenheter.
Hade en CBR1000rr-08 med liknande ljud. Upplevde aldrig bekymmer med detta överhuvudtaget, utan fick berättat för mig av en spekulant när den låt ute för försäljning, att detta skulle vara nåt med vevaxeln... Då hade hojen gått nästan 3000mil. (dock var min kolvringsfixad och hade, en enligt Honda, normal oljeförbrukning)
Tror det där ljudet kan variera i allvarlighetsgrad, men på min var det iaf inget bekymmer.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top