Bult i ramen av, tips på verkstad Stockholm?

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Ort
Sverige
Hoj
Enstånkor
Helvete, så att säga. Bult i ramen för infästning av fotpinne/bromscylinder mm gick av när den skulle lossas. Mindre bra tajming med semesterresa om några veckor. Lättåtkomlig iaf. Tips på mekanisk verkstad i Stockholm som kan tänkas hjälpa till att svetsa/borra/gänga och få ordning på skiten? uploadfromtaptalk1435411754380.jpg
 

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Ort
Sverige
Hoj
Enstånkor
Jag kan hjälpa dig i morgon, jobbar i Nacka.
Jesus, är det du!? Ge mig tid och plats, alla andra saker blev plötsligt sekundära pga detta missöde.

Den satt tämligen hårt och blev lite skev kunde jag se i eftehand. Den var på väg ut när den gick av, så kanske 10mm som sitter kvar i ramen. Var fullt med gänglåsning och skit i den övre. Hade bara någon fjuttig svinpitt tillhands, men är rätt skitnödig över att borra sönder den då jag aldrig dragit ut avdragen bult tidigare.
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
avverkat 50+
Jesus, är det du!? Ge mig tid och plats, alla andra saker blev plötsligt sekundära pga detta missöde.

Den satt tämligen hårt och blev lite skev kunde jag se i eftehand. Den var på väg ut när den gick av, så kanske 10mm som sitter kvar i ramen. Var fullt med gänglåsning och skit i den övre. Hade bara någon fjuttig svinpitt tillhands, men är rätt skitnödig över att borra sönder den då jag aldrig dragit ut avdragen bult tidigare.

Inga problem, pappa fixar, pm:ar.
 

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Ort
Sverige
Hoj
Enstånkor
Kan härmed intyga att sportbike faktiskt är Jesus. Någon behöver ringa Svenska Kyrkan och säga att de lika gärna kan lägga ner, de behöver inte vänta längre.

Borr, induktionsvärme, våld, smörj, lite ingrepp i ram, ny "popnitad" gänga, ny pimpad bult, saken biff. Med rätt verktyg och erfarenhet är inget omöjligt, inte ens på en söndag.

Det är personer som sportbike som gör att man inte tappar hoppet för mänskligheten.

Tack!
 

Halvdampis

Medlem
Gick med
30 Mar 2013
Ort
Stockholm
Hoj
TV4 Fact. -17
Jag kan hjälpa dig i morgon, jobbar i Nacka.

Är det möjligt att anlita/ få hjälp med att få ur en avdragen gängtapp?
Har en Honda monkey från 79 som jag tänkte renovera och tydligen har någon (jag) dragit av en gängtapp i ramen för en sådär 15 år sen.
 

falco_tuna

Medlem
Gick med
9 Jul 2011
Ort
Eskilstuna/Mariefred
Hoj
Aprilia Falco -00(såld), GSX-R 1000 K5 Räser Edition, Tuono V4 1100RR -15
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top