TLR café

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Har ingen byggtråd men håller på med att göra om min gamla trotjänare sen 12 år tillbaka till lite caféstuk och tänkte slänga upp en bild, so far so good. =)
Gammal kärlek rostar aldrig.

Lyset ska flyttas ner och in, ska hitta baklyse(n) och få till en "undertray". Ska försöka flytta in så mycket kablage som möjligt innanför ramen och hitta ett sjysst expansionskärl. Tänkte modda till en liten stänka fram och en minihugger. Göra fäste för instrumentering och så tänkte jag göra någon form av nummerplåt på sidorna av bakramen.

IMG_20150626_133449_zpslcfiyp72.jpg


Vad tycks? =)
 

asfalt svarvare

kanske inte helt normal...
Gick med
2 Mar 2012
Ort
i en lekstuga
Hoj
19 cylindrar fördelat på 11 cyklar
zzznyggt!!, det ända som kanske inte faller mej helt i smaken är "flattrack" stilen på sadeln- den ser lite rumpehuggen ut på bild. liiite längre och med mer flow skulle sitta som en smäck (den där gula holländska tl'ren- vad fan den nu hette:confused:, är fan helt underbar i all sin enkelhet)
en tiller ser jÄVliGt rå ut i naket utförande!!:yoparty

//jj
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
zzznyggt!!, det ända som kanske inte faller mej helt i smaken är "flattrack" stilen på sadeln- den ser lite rumpehuggen ut på bild. liiite längre och med mer flow skulle sitta som en smäck (den där gula holländska tl'ren- vad fan den nu hette:confused:, är fan helt underbar i all sin enkelhet)
en tiller ser jÄVliGt rå ut i naket utförande!!:yoparty

//jj

tackar, det är en flattrack röv, tanken var att det skulle bryta av mot allt det runda bulliga och jag tycker att det funkar bra =) förstår vad du menar dock, det kanske blir en annan bakdel i ett senare skede och ihop med en helt ny bakram. den här bakdelen passade på original bakramen (som är choppad rejält) ganska bra så jag slog till på den. jag kör på den så får vi se om det blir något annat längre fram.
den gula du menar är nog "ruleshaker" som byggt skulle jag tro. den är ju givetvis inspiration till detta men den mesta inspirationen har jag nog fått från icon monsters cyklarna. :rock
 

_stensmo_

ingen kommer ihåg en fegis
Gick med
7 Aug 2005
Ort
östersund
Hoj
honda tsr 250, honda crf 250
Jävligt rätt med den röven på!
Lite mer slimmad bakram och gömma undan kabelhärvan så, och som du skrev att få ner och in framlyset kommer nog göra en hel del, kanske även en liten keps och toning på lyset vore på sin plats.
 

pepe

Tarmac surfer #133
Gick med
25 May 2004
Ort
Eskilstuna
Hoj
KTM690R-12 KTM 990 SUPERDUKE R -10
Frään hoj mi like :yoparty
Ett tips angående expansionskärl, kolla på moppar dom nya vattankylda scotrarna har smutta kärl, jag har annvänt Yamma Aerox med fördel på minna båda R1 streetfighter byggen plaserade den i kutsen.
 
Gick med
16 Oct 2007
Ort
Gustavsberg
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
Jag vill inte vara allt för kritisk, men tycker nog att den hade varit snyggare med lägre sadel ( mer horisontell) även om den bryter linjerna från tanken
 

CarlXVII

Medlem
Gick med
5 Aug 2008
Ort
Garaget
Hoj
R1, YZ450, Bol d´or 900
Snygg! Kan bli riktigt bra. Var kommer fälgar, gaffel, resp. kronor från?
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Jag skulle vilja se den med en BMW r-nine-t röven som är som "din org". En lite smutt tonårsröv istället för latina-arslet. Om du förstår vilken ja menar:) Även om den är jäkla smutt nu. :tummenupp
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Jag skulle vilja se den med en BMW r-nine-t röven som är som "din org". En lite smutt tonårsröv istället för latina-arslet. Om du förstår vilken ja menar:) Även om den är jäkla smutt nu. :tummenupp

Jag hade en bakdel i åtanke först som har lite rundare former, men den hade krävt en helt ny bakram. Då jag saknar både skills och utrustning för att svetsa så fick det bli ett annat spår där jag kunde använda en choppad original bakram istället. Jag är väldigt nöjd med linjerna själv så jag kommer köra på den här baken ett tag så får vi se om det blir den baken som först var tilltänkt såsmåningom.
Det är ett litet vägval om man vill bryta av de bulliga formerna som nu, eller om man vill förstärka dem med en rund röv också. Båda kan bli väldigt lyckade. Om man kollar på ruleshaker hojen så tycker jag att det blir lite väl mycket bulle-på-bulle där. Det här ser rejsigare ut tycker jag, som sagt så har jag kollat mycket på Icon Monsters hojarna.
Tack för feedback! :tummenupp
 

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Jag hade en bakdel i åtanke först som har lite rundare former, men den hade krävt en helt ny bakram. Då jag saknar både skills och utrustning för att svetsa så fick det bli ett annat spår där jag kunde använda en choppad original bakram istället. Jag är väldigt nöjd med linjerna själv så jag kommer köra på den här baken ett tag så får vi se om det blir den baken som först var tilltänkt såsmåningom.
Det är ett litet vägval om man vill bryta av de bulliga formerna som nu, eller om man vill förstärka dem med en rund röv också. Båda kan bli väldigt lyckade. Om man kollar på ruleshaker hojen så tycker jag att det blir lite väl mycket bulle-på-bulle där. Det här ser rejsigare ut tycker jag, som sagt så har jag kollat mycket på Icon Monsters hojarna.
Tack för feedback! :tummenupp

Ja det är klart och precis som ruleshaker röven menade ja, som en liten nätt stjärt mot org. Men du får snygga upp bakramen på nått sätt? Bygga en diskret låda, göra ram och bakram färg enhetliga? Eller en mer nätt bakram, svårt att säga hur man ser på hojen irl, men det gapet som bakramen skaper gör att ja lägger mer fokus där än på "röven". Om du förstår hur ja tänker? Givetvis hade det underlättat med goda svetskunskaper ;) Jobbigt om den viker sig i moderat fart:hihi Lite svårt när det är ett sådant jävla mellanrum mellan däck och sadel när all plast försvann, hummm.. ja det tål att tänkas på de där med bakramen.

"borstad" alutank är inte att tänka på? Lite rått stuk, tänker ducati 848 evo. sedan svart ram/sving med kanske vita detaljer. Kör hårt!
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Ja det är klart och precis som ruleshaker röven menade ja, som en liten nätt stjärt mot org. Men du får snygga upp bakramen på nått sätt? Bygga en diskret låda, göra ram och bakram färg enhetliga? Eller en mer nätt bakram, svårt att säga hur man ser på hojen irl, men det gapet som bakramen skaper gör att ja lägger mer fokus där än på "röven". Om du förstår hur ja tänker? Givetvis hade det underlättat med goda svetskunskaper ;) Jobbigt om den viker sig i moderat fart:hihi Lite svårt när det är ett sådant jävla mellanrum mellan däck och sadel när all plast försvann, hummm.. ja det tål att tänkas på de där med bakramen.

"borstad" alutank är inte att tänka på? Lite rått stuk, tänker ducati 848 evo. sedan svart ram/sving med kanske vita detaljer. Kör hårt!

Ja sjyssta idéer, kanske hitta en beggad extratank och labba med såsmåningom. Är absolut med på vad du menar med att undre balken i bakramen ser lite malplacerad ut men jag har tänkt att utnyttja den ytan som blir där till att göra en typ av nummertavla på sidorna, jag har tänkt mig perforerad alu, kanske nåt slags nät. Det blir en ny låda till att hålla ECU och PC3 och lite sånt också. Mycket kvar att göra, hoppas kunna komma med en update snart. Semestern börjar nästa vecka :p
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Förslag på baklyse? Gärna något med färdig nummerplåtshållare och integrerad nummerplåtsbelysning.

Tänkte mig något i den här stilen
$_57.JPG


Gärna förslag på kylvätskebehållare också =)
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Håller på å slipar in en plåt bak/under som en kompis klippt och bockat åt mig.

20150629_182855_zpsygrmfirf.jpg


20150629_182657_zpsoykqxbgh.jpg
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Jag hade en bakdel i åtanke först som har lite rundare former, men den hade krävt en helt ny bakram. Då jag saknar både skills och utrustning för att svetsa så fick det bli ett annat spår där jag kunde använda en choppad original bakram istället. Jag är väldigt nöjd med linjerna själv så jag kommer köra på den här baken ett tag så får vi se om det blir den baken som först var tilltänkt såsmåningom.
Det är ett litet vägval om man vill bryta av de bulliga formerna som nu, eller om man vill förstärka dem med en rund röv också. Båda kan bli väldigt lyckade. Om man kollar på ruleshaker hojen så tycker jag att det blir lite väl mycket bulle-på-bulle där. Det här ser rejsigare ut tycker jag, som sagt så har jag kollat mycket på Icon Monsters hojarna.
Tack för feedback! :tummenupp

Jag tycker din "flattracker" bak är bättre än ruleshaker TL'n.
Jag gillar inte alls hur de löst avgasrören. De är som om de i slutet kom på; "oj fan, grabbar vi glömde ljudämparna...". Den ser ju ok ut från sidan, men helt horribel bakifrån.
Din däremot håller ihopa dämparna som sig bör på en TL. :tummenupp
Och jag gillar hur du följer tanken underkant och får ett fint flow. Nice. :)

Hur tänker du lösa ljuddämpar hållarna efter ombyggnad av bakramen? För jag antar att du kommer på något sätt eliminera "J" formen på de, och dra dem rakt? Eller kanske någon annan lösning?

:hej
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Jag tycker din "flattracker" bak är bättre än ruleshaker TL'n.
Jag gillar inte alls hur de löst avgasrören. De är som om de i slutet kom på; "oj fan, grabbar vi glömde ljudämparna...". Den ser ju ok ut från sidan, men helt horribel bakifrån.
Din däremot håller ihopa dämparna som sig bör på en TL. :tummenupp
Och jag gillar hur du följer tanken underkant och får ett fint flow. Nice. :)

Hur tänker du lösa ljuddämpar hållarna efter ombyggnad av bakramen? För jag antar att du kommer på något sätt eliminera "J" formen på de, och dra dem rakt? Eller kanske någon annan lösning?

:hej

Tack Putte!
Jag kommer behålla de undre profilerna på bakramen och därmed också hängarna till ljuddämparna. Jag kommer att försöka utnyttja det utrymmet mellan profilerna till en fiffig sidopanel/nummertavla så att allt ser sammanhängande ut.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top