Video Vila i frid min älskade motorcykel<3

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Har JJ(CBR)JJ kört 3000mil de senaste 2 åren så har han kört MYCKET mer med hojen än de flesta svenska MC-förare kör med hojen på 10 år.
Och överlevt.
Det finns då två möjligheter.
Den ena är att JJ(CBR)JJ är MC-världens Alexander Lukas. :D
Den andra är .........:)
 

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Karlstad
Hoj
600+650+800+1000x2
Det är ju som att lägga en Stradivarius på en majbrasa... :gråta
 

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Ort
Salem
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
Har JJ(CBR)JJ kört 3000mil de senaste 2 åren så har han kört MYCKET mer med hojen än de flesta svenska MC-förare kör med hojen på 10 år.
Och överlevt.
Det finns då två möjligheter.
Den ena är att JJ(CBR)JJ är MC-världens Alexander Lukas. :D
Den andra är .........:)
... eller så har den lille spjuvern bara haft en sjujävla tur så här långt.... Tyvärr brukar tur förr eller senare ta slut..
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
avverkat 50+
Kör ifrån dig :arsele
Jag har ett förslag i all välmening Jesper, börja köra bana.
Fördelarna med att köra bana är att alla kör åt samma håll, det finns fina släta ytor att trilla på och man träffar en massa trevliga människor, där skulle du passa.
Vad man dock aldrig säger till någon är just den kommentaren, om man inte kan visa det samtidigt.
Tänk på saken.

ps: en GPz 900 gjorde 247 km/h när den var ny och väger ett kvarts ton körklar, dessutom har den bromsar som en flaka jämfört med dagens hojar, bara en reflektion.
 

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
Bra chassi gött vrid! Kör ifrån dig :arsele

Jag blir lite rädd när du köper ett sånt musei föremål. Risken är att du försöker att hänga på sporthojskillarna / tjejerna med moderna sport/street hojar. Då märker du tyvärr att den har begränsningar som gör den farlig i deras tempo på krokiga vägar.

Förövrigt kör du säkert ifrån många eftersom dom väljer ett något lägre tempo på landsvägarna och i staden för bättre kunna hantera olika " överraskningar" .
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
... eller så har den lille spjuvern bara haft en sjujävla tur så här långt.... Tyvärr brukar tur förr eller senare ta slut..

På den tiden jag sysslade med klättring (i berg) skrev nån att du skall inte ta klättringen på för stort allvar.
För den kommer alltid sluta på precis samma som livet.
Så det är bra hålla med dig: Turen tar alltid slut. Frågan är inte OM utan enbart NÄR.

Jag är själv väldigt nyfiken på om jag har slut i min turpåse. Eller om det finns några turar kvar.
För jag har använt turpåsen mycket.
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
På den tiden jag sysslade med klättring (i berg) skrev nån att du skall inte ta klättringen på för stort allvar.
För den kommer alltid sluta på precis samma som livet.
Så det är bra hålla med dig: Turen tar alltid slut. Frågan är inte OM utan enbart NÄR.

Jag är själv väldigt nyfiken på om jag har slut i min turpåse. Eller om det finns några turar kvar.
För jag har använt turpåsen mycket.

När man haft "otur" några gånger blir man mer noggrann, då behöver man inte lika mycket tur längre men förr eller senare så. . .
 

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Karlstad
Hoj
600+650+800+1000x2
När man haft "otur" några gånger blir man mer noggrann, då behöver man inte lika mycket tur längre men förr eller senare så. . .

There are old riders and there are bold riders, but there are no old and bold riders.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 &#8211;...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

&#8221;och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top