Tält för mc-åka

Looser

IMFA
Gick med
2 Mar 2005
Ort
North Animal Farm City
Hoj
Ducati Hypermotard 950
letar efter ett tält för 1 pers med gott om plats i god kvalitet som inte kostar massor. Nerpackad ska den dessutom vara rätt smal så den kan få plats i en toppbox eller dylikt. Tittat på 4bikers som antagligen alla gör men gillar inte att köpa noname prylar från Kina med annat namn på sig.

Tips? Även kluttat lite på marmot tungsten/traillight/limelight.
 

Pebl

Flyter fram
Gick med
17 Oct 2003
Ort
Lidköping
Hoj
-06 BMW R1200S,-99 BMW K1200LT
Jungelvarianten går även att använda som tält, ställ bågarna på marken och spänn upp ändarna så blir det ett minimalt tunnetält.
Går även med några av de andra varianterna men man får fixa pinnar själv.
Självklart är det en brist att man behöver träd eller liknande att spänna upp hängmattan i men man sover väldigt bekvämt. blir ingen direkt bananeffekt heller om man ligger på diagonalen.
Funkar även att spänna upp inuti skåpsläp eller cross/racebuss om man har tillräckligt långt mellan upphängningspunkterna(ca 2.6m)
 

klimtachakka

Medlem
Gick med
5 Dec 2012
Ort
~malmö
Hoj
TZR125 -87, KTM 200 2t, GASGAS TXT 280, KTM 690 E / SM
jag köpte ett helsport rondane 3. Är egentligen ett tremanna men är lagom till 1-2 personer plus packning.
Väger drygt 2k och tar väldigt liten plats nerpackat. Kostar några pistoler men om man prioriterar vikt/storlek så tror jag det är ett av de minsta/lättaste.
 

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Hälsingland
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
"tält för 1 pers med gott om plats" betyder i stort sett ett tvåmannatält. Man vill ju oftast ha med övrig packning in i tältet så det kommer undan väder och vind. Eller i alla fall MC-kläderna. Och det blir trångt i ett en-manna. Bäst är alltid att kliva upp ett steg i storlek från hur många som ska sova i det om man inte vill trängas.

Jag har ett Robens Voyager 2 och det är lagom stort för en person +packning. Mått på packat tält 43 x 16 cm och 2.8 kg. Pris cirka 1800:- Har bara använt det ett par gånger än så kan egentligen inte säga så mycket om det.

Annars finns det andra varianter från samma tillverkare, t ex Robens Buzzard. Lite mindre i packmått 41 x 13 cm och under 2 kg i vikt. Dock lite dyrare på ca 2700:-

Robens.de verkar lite seg just nu annars har de ganska ok filmer där de beskriver varje tält.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Måste man kunna köra doggy? Missionären har funkat i alla år, traditioner är något fint.
 
Nyheter
Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top