Tät mc-jacka med många fickor?

Vincent H

Mzee
Gick med
30 Oct 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki GSX-R1127
Har sedan '98 ovanpå skinnstället ibland haft en textiljacka typ vandra-i-naturen som nu är helt slut, snöar Gore-Tex och jag har småkletiga vita småbitar överallt. Tät har den inte varit på länge. Men annars är den bra:

-vindtät med hög krage som nästan möter hjälmen, dragkedja ända upp
-alla fickor - 4 yttre, 2 inre varav en typ napoleon - stängs med dragkedjor
-alla yttre dragkedjor kan hanteras med handskar på
-bra vind- och vattenskydd kring alla dragkedjor
-rejäla flärpar med bra kardborrband vid ärmarna som kan hanteras med handskar på
-snörtätning nertill och i midjan

Något nytt men väldigt likt den skulle jag vilja ha igen, gärna med andra bra funktioner.
Skydd finns i skinnstället under jackan, sådant behövs inte. Urtagbara skydd är OK, helst bara förberedd för sådana.
Enkel skötsel och lång livslängd är viktigare än pris.

Har ingen aning om dagens mc-jackor, har googlat lite men hittills inte hittat någon som inte är kass på något sätt enligt folk nätet.
Några tips på bra jackor?
 

Gerraent

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2013
Ort
uppsala
Hoj
Suzuki Gsr 750
jag kör med en everest vindjacka över skinstället om det är sämre väder, finns även byxor i samma matrial o färg. kört genom duktigt med regn o blåst utan att det kommit igenom nått.
fördel: bra vind o regn skydd, även vid temperaturer runt 5grader så funkar det.
nackdel: lite klent med fickor och dragkedjan är väl inte tänkt att pysslas med me handskar på..

tror det va en sån här
http://www.stadium.se/klader/barnkl...uctUUID=Z9bCROinQfAAAAE6mdtNYMOs#.VYXRl_ntlBc
 

Vincent H

Mzee
Gick med
30 Oct 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki GSX-R1127
jag kör med en everest vindjacka över skinstället om det är sämre väder, finns även byxor i samma matrial o färg. kört genom duktigt med regn o blåst utan att det kommit igenom nått.
fördel: bra vind o regn skydd, även vid temperaturer runt 5grader så funkar det.
nackdel: lite klent med fickor och dragkedjan är väl inte tänkt att pysslas med me handskar på..

tror det va en sån här
http://www.stadium.se/klader/barnkl...uctUUID=Z9bCROinQfAAAAE6mdtNYMOs#.VYXRl_ntlBc
Bra lik den jag har, en med stora fickor nertill också är jag ute efter. Använde min ungefär som du och den var bra innan den började läcka. Levererades med lätt urtagbart långärmat fleecefoder som funkar bra vid kyla. Riktigt bra grej!
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top