Bromsbelägg Goldfren

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Ingarö, Stockholm
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
Det är alltid en chansning att åka med Kinaprylar. JAG har gjort det på många hojar i flera år utan problem. Lugn körning dock.
Du kommer få garanterat många åsikter om detta. Positiva som negativa.
Prova och skapa din egen uppfattning.
 

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skogen
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Hör Tjeckien till Kina:va
Ingen aning om hur deras prylar till sporthojar fungerar men till cross/enduro är dom helt ok i vilket fall.
 

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Ingarö, Stockholm
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
Hör Tjeckien till Kina:va
Ingen aning om hur deras prylar till sporthojar fungerar men till cross/enduro är dom helt ok i vilket fall.

Nää, kanske inte. Men du förstod nog lite vad jag menade med det = tredjepartdelar som oftast kommer från Asien. Iaf inte orginal som alltid är gjorda av en Japansk samurai tränad i generationer. :fyllisar
 

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Ort
Halland
Hoj
YZF-R1
Det finns mycket som man kan spara på, men inte bromsbelägg !

Kan också vara en fara att köpa normalt sett "dyra" belägg till fantastiska priser på ebay då det trots allt förekommer piratdelar där. Sedan att någon skulle sälja ett lågprismärke som GoldFren som pirat är kanske mindre troligt.

Jag tycker - att om det bara är en enda sak som ska köpas till hojen som originaltillbehör så är det just bromsbeläggen fram, det är nämligen så mycket mer än man kan tro som ska stämma med just bromsbelägg. Att de är väl avstämda mot skivorna så dessa inte slits ner för fort, hur mycket de dammar, egenskaper när det är vått etc. Bak tycker jag personligen att det inte är så noga med original då (i alla fall jag) man inte använder bakbromsen annat än vid rödljusen/kökörning
 
Nyheter
Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top