Falkenberg motorbana 17 /6

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
Onsdagen den 17/6 är det träning för gathojar och licens hojar mellan 17 - 20.

OBS! Alla deltagare skall köra med skinnställ. Heltställ eller 2 delat ihopsatt med dragkedja är godkänt. Stället skall även ha CE godkända skydd för knän, axlar och armbågar.
Integral hjälm , ryggskydd , MC handskar och MC stövlar är också krav.


Tyvärr verkar ett nederbördsområde ha prickat in tiden när träningen skall köras.
 

Draco

1:a REC 2012 #56
Gick med
25 May 2009
Ort
Bredared
Hoj
CBR 1000 racer Gixxer 600 racer och KTM 690 SMC-R
Chansar på att regnet kommer senare än prognosen visar men det ser illa ut, tyvärr!
 

Hoffmann

Ny medlem
Gick med
6 May 2013
Ort
Skene
Hoj
Honda CBR900 RR -95
är detta en körning för även nybörjare?
Var kan man se när sådana finns att köra?
Så man vet med lite längre varsel? hade varit kul att prova på bana nångång :)
 

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
Ja . När vi har gatgrupper så brukar det vara en lugn/ medel grupp och en snabbare. Nybörjarna placeras i den långsammare.

På Fmk hemsida finns en kalender. I år är ytterligare en körning för gathojar inplanerad i Augusti.

Det finns förövrigt gott om bandagar på andra banor, samt ett flertal smc kurser på storbana som jag kan rekommendera för en nybörjare.
 
Last edited:

Hoffmann

Ny medlem
Gick med
6 May 2013
Ort
Skene
Hoj
Honda CBR900 RR -95
tackar för svar:) är de smc sida man hittar info om dom andra kurser/bandagarna?
 

magi

POOOWEEER!!!!!!
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Superduke 1290R
Vad är det som hänt med klubben?
För tio-tolv år sen när jag körde mer aktivt så tror jag mig minnas att det var onsdags körningar varannan vecka och nu skrivs det att nästa körning för allmänheten är i augusti?!:(
 

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
Skulle tippa på att det har med sk bullerdagar att göra! Eftersom merparten i det här landet tyvärr inte uppskattar motorljud blir det tajtare och tajtare för varje år och banan ligger inte helt optimalt mitt bland bebyggelser men bygger man hus runt en motorbana får man fan skylla sig själv:gnissla
Jag tror att det beror på att många som drev MC biten antingen arrangerar egna bandagar eller kör med smc i steg 6. Antalet bandagsarr har ökat kraftigt efter 2010.
 

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
Har det:va klubben sina tilldelade bullerdagar och mig veterligen har bullerdagarna inte ökat, snarare tvärtom! Men har du det svart på vitt att bandagarna har ökat "kraftigt" får du gärna visa mig det!

Nu menar jag inte Falkenberg i första hand. Den banan är ofta uthyrd till olika bilarrangemang.
 

Draco

1:a REC 2012 #56
Gick med
25 May 2009
Ort
Bredared
Hoj
CBR 1000 racer Gixxer 600 racer och KTM 690 SMC-R
Anlände just till Falkenbergs motorbana, det positiva är att det är gott om plats i depån. Pissregn och 12 grader. Laddat i flera veckor för att äntligen komma iväg o köra lite bana igen, hojen kittad med nya supercorsa, nya galferbelägg och nyrenoverad gaffel. Tagit ledigt från jobbet o fixat barnvakt, men nej då ska hela jävla himlen öppna sig! Detta suger fan fet jävla purjo :gråta
 

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Anlände just till Falkenbergs motorbana, det positiva är att det är gott om plats i depån. Pissregn och 12 grader. Laddat i flera veckor för att äntligen komma iväg o köra lite bana igen, hojen kittad med nya supercorsa, nya galferbelägg och nyrenoverad gaffel. Tagit ledigt från jobbet o fixat barnvakt, men nej då ska hela jävla himlen öppna sig! Detta suger fan fet jävla purjo :gråta

SVENSK SOMMAR ! Yipiieee
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Jag blir fortfarande inte klok på gat-mc, är det ok med inregistrerad, försäkrad hoj fast i raceutförande?
 

Jimmy

Guest
Tänkte åkt upp men det får bli badhuset. Varmare vatten där.
 

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Ort
Halland
Hoj
YZF-R1
Blev det överhuvudtaget åkning idag ?

Tänker att om bara ett par licensåkare med regndäck (som kanske åkt långt) kommer så ställer man inte in.
 

Sandfållan

#6 R-600 2014
Gick med
4 Feb 2013
Ort
Vid en bana
Hoj
600rr
Anlände just till Falkenbergs motorbana, det positiva är att det är gott om plats i depån. Pissregn och 12 grader. Laddat i flera veckor för att äntligen komma iväg o köra lite bana igen, hojen kittad med nya supercorsa, nya galferbelägg och nyrenoverad gaffel. Tagit ledigt från jobbet o fixat barnvakt, men nej då ska hela jävla himlen öppna sig! Detta suger fan fet jävla purjo :gråta

Du vet inte vad som suger fet djävla Purjo innan du vandrat i mina kängor............
 

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
Jag blir fortfarande inte klok på gat-mc, är det ok med inregistrerad, försäkrad hoj fast i raceutförande?

Är det någon som vet ????

Det varierar tyvärr från arrangör till arrangör. Flera (ofta) privata arrangörer blandar gat och racehojar helt efter förararnas fart och erfarenhet.
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Är det någon som vet ????

Det varierar tyvärr från arrangör till arrangör. Flera (ofta) privata arrangörer blandar gat och racehojar helt efter förararnas fart och erfarenhet.

Jag syftar på just FMK. För egen del tycker jag blanda går bra, kan förstå ifall man inte blandar på just licensträningspass pga avtal. Jag har ingen licens.

Actionpics: ok
Racingworld: ok men bara i racegrupp
Bike Promotion: ok
Zenergy: ok
Seva: ok
Rapido: ok
FMK: ?
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top