Hoj-jeans ?

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Ort
Norrort
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
Tänkte tjacka ett par hojjeans å ha till jobbet....snabb fråga bara , e dom skitvarma å dumma att knalla runt i en dag ?
Även ett par sånnahärna hoj sneakers tänkte införskaffas då dom lär vara skönare å knalla runt i än race stövlarna
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Mina kevlarjeans är nog lite styvt dubbelt så tjocka i bara jeanstyget som ett par vanliga jeans, plus kevlarväv i dem så de är hyfsat varma att gå runt i.
Andra modeller kan ju vara svalare än mina däremot. Jag brukar köra med shorts under dem, sedan när jag stannar på jobbet drar jag av jeansen helt enkelt. Vilket kan ge lite konstiga blickar om någon som inte hör hemma i teamet råkar gå förbi lagom när jag knäpper upp bältet och drar ner. :hihi
 

MiggeG

Ny medlem
Gick med
29 Sep 2012
Ort
Stockholm
Hoj
CBR600F2 -92
Jag har helfodrade kevlarjeans från John Doe som jag gillar även om de är lite för tjocka/tunga. De är också mycket varma, alldeles för varma när det är sommarväder, men perfekta på höst/vår när det blir lite svalt. De är dessutom ganska vattenbeständiga har jag märkt efter att ha spillt cola över brallorna utan att märka någonting.
 

Kodde89

Mulle Meck
Gick med
10 May 2013
Ort
Kalmar
Hoj
520 EXC/SMR 990 SMT
Köpte mig nyss ett par Draggin Drayko drift, var väldigt bekväma i provhytten iaf och visst dom var tjockare än vanliga jeans men det får man väl leva med.
 

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Ort
Norrort
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
Får kanske bli att ta med sig vanliga braxxer endå , men kevlarjeans å en Lindstrands svala mech jacka lindrar hettan på essingeleden iaf ....fan olidligt i skinnet
 

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Ort
Norrort
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
Blidde ett par Revit braller (kändes som vanliga jeans jue) ett par TCX sneakers å en Dainese Manis skyddsväst....en stor hoodie eller nått på det sen jäklar slipper man dö av värmeslag (men visa kortet glöder istället )
 

Ballistic

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Thrux R
Om man har svårt att hitta ett par kevlarjeans man gillar så kan det vara värt att kolla in Ruste. Köp ett par vanliga byxor av valfri kvalisort, skicka in, få tillbaka dem med kevlar insytt plus ev. skydd om man så önskar. Hur smutt som helst.

Nej, jag har inget att göra med företaget i fråga, men jag är så nöjd med mina kevlarjeans att jag gärna sprider ordet vidare.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top