Någon som fått en rejäl höjning hos Trygg Hansa?

Diversion

Medlem
Gick med
14 Sep 2013
Ort
I Skogen
Hoj
XJ600S -99
Har haft 3200:- hel/hel på en -01 R1 (bor i en stuga i skogen och är över 40)

Nu är den plötsligt 6000:-

Ifjol våras höjde dom vad jag förstår men då pratade försäljaren om att jag inte berördes men nu gjorde dom tydligen ytterligare en höjning i höstas.

Efter förra höjningen klagade folk i städer på att dom fått upp 300% höjning, en del fick en premie på 40.000. Vad betalar ni som bor i städer nu, 80.000?
 

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
Det är ett korrekt sätt att tacka nej till kunder med supersporthojar. Då slipper bolaget säga sanningen utan låter kunden komma på svaret istället.
 

Diversion

Medlem
Gick med
14 Sep 2013
Ort
I Skogen
Hoj
XJ600S -99
Det är ett korrekt sätt att tacka nej till kunder med supersporthojar. Då slipper bolaget säga sanningen utan låter kunden komma på svaret istället.

Fast de var fortfarande billigast med tanke på att säsongen här är 3-4 månader. Resten är den ju garageförsäkrad. Tycker det är fel dock att de inte gör utskick och förvarnar. Visst om den kostat 3689:- i år hade det varit en sak men en höjning på 100% borde de förbanne mig vara skyldiga att informera om i förväg.
 

iRunfast

Medlem
Gick med
20 Nov 2014
Ort
Sollentuna
Hoj
Daytona 675 -10
Pröjsar 1100:- i mån halv för min Daytona 675. Helförs är ingen idé då självrisken är 25000:- :(
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Fast de var fortfarande billigast med tanke på att säsongen här är 3-4 månader. Resten är den ju garageförsäkrad. Tycker det är fel dock att de inte gör utskick och förvarnar. Visst om den kostat 3689:- i år hade det varit en sak men en höjning på 100% borde de förbanne mig vara skyldiga att informera om i förväg.
Varför då? Skickar Ica ut pressrelease om dom höjer priset på mjölk eller om Clas i Sjön dubblar priset på sina vinkelslipar? Det är väl alltid upp till kunden att kontrollera priset, och göra de val som passar bäst?
 

asfalt svarvare

kanske inte helt normal...
Gick med
2 Mar 2012
Ort
i en lekstuga
Hoj
19 cylindrar fördelat på 11 cyklar
min blev billigare detta året:va!!
ca 1500 kr/ året lägre premie, frågade varför men inget bra svar från dom på TH, naturligtvis är jag ju nöjd med sänkningen (som ändå är högre än året dessförinnan!!)

jaja, dom är lite lustiga dom där F-bolagen....

//jj
 

stockhaus

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Honda CBR600RR
Varför då? Skickar Ica ut pressrelease om dom höjer priset på mjölk eller om Clas i Sjön dubblar priset på sina vinkelslipar? Det är väl alltid upp till kunden att kontrollera priset, och göra de val som passar bäst?

Om du har ett avtal med ICA om att dom ska leverera mjölk för XX kronor under 2014 så tror jag nog att du får ett nytt avtalsförslag från ICA i slutet av 2014 för nya priser (oavsett om det gäller högre eller lägre priser) under 2015. Men inte höjer man priset utan att ha en dialog, iaf inte om man vill ha kvar kunden i framtiden.
 

Diversion

Medlem
Gick med
14 Sep 2013
Ort
I Skogen
Hoj
XJ600S -99
Varför då? Skickar Ica ut pressrelease om dom höjer priset på mjölk eller om Clas i Sjön dubblar priset på sina vinkelslipar? Det är väl alltid upp till kunden att kontrollera priset, och göra de val som passar bäst?

Ica höjer inte priserna till det dubbla över en natt. Eftersom antalet olyckor inte ökat drastiskt är det inte orimligt att förvänta sig en någorlunda lika stor premie kommande år.
 

Diversion

Medlem
Gick med
14 Sep 2013
Ort
I Skogen
Hoj
XJ600S -99
För övrigt kollade jag på en likadan R1:a av samma årsmodell. Då blev det plötsligt 17800:-. Är den tre gånger så farlig som min?

- - - Updated - - -

min blev billigare detta året:va!!
ca 1500 kr/ året lägre premie, frågade varför men inget bra svar från dom på TH, naturligtvis är jag ju nöjd med sänkningen (som ändå är högre än året dessförinnan!!)

jaja, dom är lite lustiga dom där F-bolagen....

//jj

Vad är det för cykel?
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Om du har ett avtal med ICA om att dom ska leverera mjölk för XX kronor under 2014 så tror jag nog att du får ett nytt avtalsförslag från ICA i slutet av 2014 för nya priser (oavsett om det gäller högre eller lägre priser) under 2015. Men inte höjer man priset utan att ha en dialog, iaf inte om man vill ha kvar kunden i framtiden.
Fordonsförsäkringar tecknas årsvis, och vid årsförfallodatum står det båda parter fritt att avsluta avtalet eller ändra villkoren, tex ändra priset, byta från hel till halv osv. Många ser en av/påställning som nytt avtal, och kan höja priset när som helst dessutom.
 

Ankan1

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Ort
Pendlar i Skåne mellan storstaden och landet.
Hoj
Suzuki Hayabusa / Honda Super Blackbird
Varför då? Skickar Ica ut pressrelease om dom höjer priset på mjölk eller om Clas i Sjön dubblar priset på sina vinkelslipar? Det är väl alltid upp till kunden att kontrollera priset, och göra de val som passar bäst?

Klart som korvspad att försäkringsbolaget ska skicka ut ett meddelande om man bryter ett avtal med en bestämd summa i detta avtal där kunden nu redan betalar till skillnad mot mjölken som du nämnde där köparen kan gå till en annan butik och handla om detta pris blivit oskäligt.Blev det för svårt nu !?. :crash
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Klart som korvspad att försäkringsbolaget ska skicka ut ett meddelande om man bryter ett avtal med en bestämd summa i detta avtal där kunden nu redan betalar till skillnad mot mjölken som du nämnde där köparen kan gå till en annan butik och handla om detta pris blivit oskäligt.Blev det för svårt nu !?. :crash
Nejdå, läs mitt inlägg ovanför ditt ;)
 

Diversion

Medlem
Gick med
14 Sep 2013
Ort
I Skogen
Hoj
XJ600S -99
Klart som korvspad att försäkringsbolaget ska skicka ut ett meddelande om man bryter ett avtal med en bestämd summa i detta avtal där kunden nu redan betalar till skillnad mot mjölken som du nämnde där köparen kan gå till en annan butik och handla om detta pris blivit oskäligt.Blev det för svårt nu !?. :crash

Förra gången gjorde de ju faktiskt det men då var höjningen iofs 300% för vissa.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top